جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ساعت ۱۱:۱
در گفت و گو با عصراترک اعلام شد:

علل طولانی شدن صف نانوایی ها در مرکز خراسان شمالی/الزام نانوایی های بجنورد بر فروش فقط ۱۲ عدد نان

رییس اتحادیه نانوایان شهرستان بجنورد علل طولانی شدن صف نانوایی ها در شهر بجنورد را تشریح و تصمیمات جدید برای فعالیت نانوایی های این شهر را اعلام کرد.
علل طولانی شدن صف نانوایی ها در مرکز خراسان شمالی/الزام نانوایی های بجنورد بر فروش فقط 12 عدد نان,

الیاس رحمتی، رییس اتحادیه نانوایان شهرستان بجنورد در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 158 نانوایی یارانه پز، 80 نانوایی نیمه یارانه ای و 12 نانوایی آزاد پز فعالیت می کنند.

رحمتی درباره علل طولانی شدن صف نانوایی ها برای خرید نان در شهر بجنورد نیز بیان کرد: با توجه به اینکه سهمیه آرد نانوایی های مناطق روستایی نزدیک به شهر بجنورد کم است و بیشتر دانش آموزان و خانواده های روستایی این مناطق به شهر بجنورد در تردد هستند، بنابراین بیشتر خانواده های روستایی از شهر بجنورد نان مورد نیاز خود را خرید می کنند که این مسئله بر طولانی شدن صف نانوایی ها تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه آرد هر فرد در شهر بجنورد از سرانه متعارف ماهانه نیم کیلو تا یک کیلو کمتر است همچنین پس از آزادسازی قیمت ها نیز تقاضای خرید نان به تعداد زیاد در شهر بجنورد افزایش یافت، بنابراین این مسئله نیز موجب شد که بر طولانی شدن صف نانوایی ها تاثیر بگذارد.

افزون بر این، رییس اتحادیه نانوایان شهرستان بجنورد تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت نان یارانه ای، ارزان است و در مقابل خوراک دام نیز گران شده است، مبتنی بر این مسئله، احتمال داده می شود که عده ای از روستاییان بابت تامین خوراک دام خود، نان را از شهر بجنورد خریداری می کنند.

وی اعلام کرد: کارگروه آرد و نان استان برای کوتاه کردن صف نانوایی ها و پاسخ به گلایه شهروندان بجنورد برای طولانی شدن صف نانوایی ها مصوب و ابلاغ کرده است که هر نانوایی ملزم است به هر متقاضی خرید نان فقط تا سقف 12 عدد نان بفروشد.

رحمتی افزود: نانوایی ها ملزم به رعایت این مصوبه هستند و هر واحد نانوایی باید این مصوبه را بر دیوار واحد نانوایی خود نصب کند.

وی همچنین اعلام کرد: اخیرا موافقت شد که 30 نانوایی در شهر بجنورد به عنوان نانوایی کشیک به مدت یک ساعت و نیم بر ساعت کاری خود برای پخت و تحویل نان به مردم بیفزایند و فعالیت کنند.

رییس اتحادیه نانوایان شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: تا به کنون فقط 20 نانوایی کشیک در شهر بجنورد فعالیت داشتند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک