پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ساعت ۱۱:۱۲
سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان خبر داد:

آموزش ۱۷۷۳ داوطلب در جمعیت هلال احمر شیروان

محسن نوروزی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.
آموزش 1773 داوطلب در جمعیت هلال احمر شیروان,

به گزارش عصر اترک از شیروان، محسن نوروزی، سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای تابستان سال جاری با تجهیز یکی از سالن های چند منظوره این جمعیت به امکانات ورزشی، بیش از یکصد و پنجاه نفر از دانش آموزان و داوطلبان علاقمند به ورزش ژیمناستیک جذب این رشته شده اند و همچنین در فصل زمستان سال گذشته نیز بیش از هزار نفر دانش آموز از سی مدرسه این شهرستان، آموزش همگانی امداد و کمک های اولیه را در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) فرا گرفتند.

وی دوره های امداد و کمک های اولیه را شامل مقدماتی ( امداد و اسکان و...)، تکمیلی (نجات از زیر آوار، فوریتهای پیش بیمارستانی و ...) و تخصصی برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون۱۷۷۳ نفر در قالب ۷۶ دوره مقدماتی 22 ساعته، آمادگی در برابر مخاطرات، حوادث جاده ای و تصادفات، پایه داوطلبی، تکمیلی، مدیریت بحران، تخصصی پیش بیمارستانی، دوره سیلاب و آبگرفتگی، کوهستان و عشایری را با موفقیت گذرانده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در ادامه از خدمت رسانی به مناطق محروم در قالب سه کاروان سلامت خبر داد و اظهار داشت: این کاروان ها با همراهی پزشک، پرستار، ماما، فیزیوتراپ و... با همکاری نیروی مقاومت بسیج، ویزیت دارویی و خدمات پرستاری رایگان را در مناطق فاقد پزشک سه یک آب و روستاهای قزل حصار و شورک بر عهده داشتند.

نوروزی با اشاره به خدمات پزشگی درمانگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان نیز افزود: برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر پیگیر اضافه شدن بخش های جدید فیزیوتراپی، کار گفتار، داروخانه و آزمایشگاه هستیم.

وی همچنین از توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش یکصد میلیون تومان و کمک های درمانی نیز به ارزش  یکصد میلیون تومان ویژه بیماران سرطانی، صعب العلاج و بی بضاعت مالی از محل کمک های خیرین، بودجه عمومی ستاد و واحد داوطلبین، اجرای طرح های نوروزی، بهرفت (بهبود رفتارها) و کمک رسانی به دو خانواده آسیب دیده از آتش سوزی چادر عشایری خبر داد و گفت: در قالب اجرای طرح ۲۰۲۰ ویژه مناطق کم برخوردار در شهرک ولیعصر (عج) و معصوم زاده (ع) نیز ۳۵۰ خانوار شناسایی شده است تا کمک های درمانی و بسته معیشتی به آنان تحویل شود و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در سال گذشته نیز تمامی ۲۱ هزار تست کرونا توسط جمعیت هلال احمر شیروان با همکاری نیروی مقاومت بسیج صورت پذیرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان در پایان با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان شیروان عضویت دارند و در نیمه نخست سال جاری نیز تعداد ۱۹۸ تیم با ظرفیت ۴۹۶ نفر نیرو، خدمات امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان داشته اند افزود: در برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی این شهرستان نیز به میزان ۴۰۰ ساعت، توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر شیروان پوشش امداد و کمک های اولیه انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ ظفری

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک