جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ساعت ۱۲:۵۵
دبیر جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر خراسان شمالی عنوان کرد:

رقابت ۷۵ گروه سرود دانش آموزی در جشنواره ملی سرود فجر خراسان شمالی/ مشارکت ۸ هزار نفر در بخش آرای مردمی استان

مهران فضائلی با بیان اینکه گروه های سرود خراسان شمالی، در سال ۱۴۰۰ رشد ۵۰ درصدی داشتند گفت: 75 تیم در اولین جشنواره سرود فجر استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
رقابت ۷۵ گروه سرود دانش آموزی در جشنواره ملی سرود فجر خراسان شمالی/ مشارکت ۸ هزار نفر در بخش آرای مردمی استان,

به گزارش عصراترک، مهران فضائلی، دبیر جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در اختتامیه مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران در سال ۹۵ اشارات مستقیمی به سرود در سطح کشور داشتند که محرکی برای شروع این مسیر بوده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که سرود یک اقدام جریان ساز است، گفت: در راستای تاکیدات رهبری، اجراهای پاتوقی گروه های سرود در سراسر کشور آغاز شد، اما در سال ۹۹ اولین بار جشنواره سرود مقاومت در استان برگزار شد که با استقبال بالای گروه های سرود مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره سرود مقاومت، داوران در دورترین نقاط مرزی و‌ محروم نیز حضور پیدا کردند، افزود: براساس داوری انجام شده، استعدادیابی ها انجام شد و این روند ادامه پیدا کرد تا از دهه فجر سال ۱۴۰۰ جشنواره سرود فجر آغاز به کار کرد.

فضائلی اضافه کرد: جشنواره سرود فجر به عنوان بزرگترین رویداد سرود کشور کارش را از سال گذشته آغاز کرد و فضای خوب یادگیری در کناررقابت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب ۱۲ موضوع ارزشی، اخلاقی، تولید ملی و ... برگزار شد، ادامه داد: بخش ویژه جشنواره سرود فجر موضوع سردار دلها، حاج قاسم بود که سرودهای زیبایی تولید و بازخوانی شد.

فضائلی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ با رشد ۵۰ درصدی، ۷۵ گروه سرود در جشنواره فجر شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر براساس نظرات داوران، سطح کیفی گروه ها رشد مطلوبی داشته است، گفت: در روند این جشنواره از هر استان یک گروه با نظر داوران و یک گروه با آرای مردمی به مرحله کشوری راه پیدا خواهد کرد.

فضائلی بیان داشت: در بخش آرای مردمی، هشت هزار رای به دبیرخانه ارسال شده که باتوجه به ناشناخته بودن این جشنواره برای بسیاری از افراد، مشارکت بالای مردم، نشان دهنده این است که این پتانسیل در استان وجود دارد که باعث رشد کمی و کیفی شود.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک