دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۱:۲۲
رییس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان:

باورهای دینی مردم، پشتوانه انقلاب است/امنیت مهترین دستاورد نظام است

حجت الاسلام مهدی تقوی گفت: نخستین پشتوانه انقلاب اسلامی ایران، باورهای دینی بوده که در وجود حضرت امام(ره)، مردم و کسانی که این انقلاب را به ثمر رساندند، وجود داشت.
 باورهای دینی مردم، پشتوانه انقلاب است/امنیت مهترین دستاورد نظام است,

حجت الاسلام مهدی تقوی ، رییس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در شیروان اظهار داشت:  ادامه داد: کسانی با اعتقادات و باورهای راسخ در ایام انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نظام و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و با این باورها مردم توانستند عمر با برکت انقلاب را به 43 سالگی برسانند.

حجت الاسلم تقوی با اشاره به اینکه دشمن، به این باور رسیده است که پیروزی انقلاب بر پایه اعتقادات دینی مردم بوده است، گفت: براین اساس در این حوزه در زمینه های مختلف و با توطئه و حیله های بسیار سعی در نابودی نظام دارند، که تاکنون نتوانسته است به هیچ کدام از اهدافش دست پیدا کنند و همیشه نقشه هایشان نقش بر آب بوده است.

این مقام مسئول نکته قابل توجه دیگر در پیروزی انقلاب را نصرت الهی خواند و گفت: طبق آیات قرآن کریم که هرگاه به خداوند تکیه شود، تنها او کفایت می کند، مردم نیز به این نتیجه رسیده بودند که حکومت پهلوی فاسد است و باید یک حکومت الهی به رهبری امام(ره) جایگزین آن شود. 

رییس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان خاطرنشان کرد: نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت بوده است، زیرا در سایر کشورها هم انقلاب هایی جریان پیدا کرده اما به دلیل نداشتن رهبری همچون امام (ره) از دست رفته است.

حجت الاسلام تقوی یادآورشد: باورهای حضرت امام (ره ) و نقش بی بدیل رهبری و حرکت مردم در این مسیر و پیروی از ایشان باعث شد که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و خاری در چشم دشمنان شود.

وی بیان داشت: علاوه بر این بعد از امام خمینی (ره)، وجود رهبری شایسته همچون مقام معظم رهبری این مسیر را تداوم بخشید و در روزهای سختی که کشور داشته است و تمام فشارها و تهدیدها رهنمون های ایشان کل معادلات دنیا را بر هم می زند و چراغی برای حرکت مردم می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز مردم دشمنان نظام و انقلاب را به خوبی شناخته اند، گفت: آمریکا با هر روش و حیله ای که بوده سعی دارد در جنگ های مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مختلف انقلاب و نظام را بر زمین بزند اما با شناختی که مردم از استکبار جهانی دارند، تاکنون دشمن نتوانسته موفق باشد و همیشه نقشه هایش با شکست مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت و صلابت یک کشور با مولفه های مختلفی سنجیده می شود، افزود: مولفه نظامی یکی از مهم ترین آنها است که در زمان پهلوی و حتی در اوایل انقلاب کشور در این زمینه هیچ گونه اقتداری نداشته است و تسلیحات را از خارج کشور وارد می کرد، این در حالی است که اکنون ایران در گروه ابرقدرت های دنیا قرار دارد و با بودجه نظامی پایین 12 تا 16 میلیارد دلاری در مقابل کشورهایی که 800 میلیارد دلار بودجه دارند، ایستاده است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که حدود 20 سال پیش بعد از حمله آمریکا به افغانستان، آمریکا تصمیم داشت که به ایران نیز حمله کند، اما رزمایش های مختلفی که به رزمایش چالش هزاره 2002 معروف شد و هزینه زیادی برای این کشور در برداشت، راه انداخت اما با تخمین هایی که زدند، در روزهای نخست جنگ حدود 20 هزار نفر از نیروهایشان تلف می شد، به همین دلیل تصمیم شان برای راه انداختن جنگ منتفی شد.

حجت الاسلام تقوی گفت: این اسناد محرمانه ای بوده است که با گذشت 15 سال از آن رزمایش ها مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: در حمله ایران به عین الاسد، یک پادگان نظامی آمریکایی را با موشک نابود کردند، در حالی که طی 70 سال گذشته کسی جرات حمله به آمریکا را نداشته است و بعد از آن تاکنون آمریکا هیچ غلطی نکرده است.
این مقام مسئول مولفه ی دوم قدرت یک کشور را امنیت آن کشور خواند و گفت: دستاورد ویژه ای است که در ناامن ترین منطقه دنیا، ایران امن ترین کشور دنیا است.

وی یادآور شد: در انقلاب های مختلفی همچون صربستان، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان که رقم خورد، تنها کشوری که توانسته مقاومت کند، ایران است که این تدوام را مدیون خون شهدا و دلاورمردانی هستیم که بعد از پیروزی انقلاب دست روی دست نگذاشتند.

حجت الاسلام تقوی، عزت ملت ایران را از دیگر مولفه های قدرت این کشور عنوان کرد و گفت: این ویژگی در اقتدار بین المللی کشور ایران نقش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این کشور ایران پیش از انقلاب در گروه بی سوادترین های دنیا قرار داشته است، اما در حال حاضر دو درصد تولید علم دنیا مربوط به ایران است و امروز در منطقه خاورمیانه به جایگاهی رسیده ایم که 33 درصد تولید علم منطقه از آن کشور است.

وی اضافه کرد: با تمام تحریم هایی که به کشور وارد شد و همچنین راه انداختن جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، مردم مقاومت کردند و انقلاب به 43 سالگی رسید، در حالی که یک  تحلیلگر روسی مطرح کرده که تحریم هایی که به ایران اعمال کردند را کشور روسیه نمی توانسته تحمل کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشور ایران در مولفه های همچون علوم، نظامی، پزشکی پیشرفت های فراوانی داشته است، گفت: این در حالی است که در مسئله اقتصاد که به دست دولت مردان بوده است و متاسفانه به این دلیل که در دولت های قبل بخش زیادی از این افراد در خط تفکرات غربی حرکت داشتند، موفقیت هایی به دست نیامده بود.

حجت الاسلام تقوی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ و جمعیت به آن جایگاهی که مطلوب کشور بوده دست پیدا نکرده ایم، اما قطعا قابل قیاس با زمان شاه نیست.

رییس حوزه علمیه آیت الله حکیم شیروان در ادامه با اشاره به اینکه افراد در ادامه مسیر انقلاب نقش داشته اند، گفت:  حضور مسئولان بی بصیرت در این مسیر قطعا ضربه های زیادی به کشور وارد کرده است و در طی هشت سال گذشته پسرفت های زیادی برای مردم ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این دوران ، تمام اقتدار و عظمت علمی دانشمندان هسته ای کشور را تقدیم دشمن کردند و در حالی که در ایام برجام آمریکا در حال تحریم کشور بود، اما یک دولت انقلابی که به نصرت الهی ایمان دارد و تکیه آن به خدا است وارد گود شده و  محکم مقابل استکبار جهانی ایستاده و با التماس های دشمن برای برجام وارد میدان می شود. 

این مقام مسئول افزود: یک مسئول باید روحیه جهادی داشته باشد و بداند این نظام حاصل خون هزاران شهید است و امید است که با روی کار آمدن این دولت، حرکت مبارکی در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/ حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک