سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ساعت ۱۱:۳۲
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

۸۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی خراسان شمالی ثبت نام نکرده اند

عصمت بدخشان با اشاره به اینکه در سال جاری در خراسان شمالی تنها 20 درصد از نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام کرده اند، گفت: باتوجه به مهم بودن مقطع پیش دبستانی، طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان در سطح کشور آغاز شده است.
80 درصد نوآموزان پیش دبستانی خراسان شمالی ثبت نام نکرده اند,

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: آموزش مقطع ابتدایی درایام کرونا براساس دستورالعمل های ابلاغی از وزارت بهداشت طی راهکارهای مختلف استفاده از اپلیکیشن شاد، آموزش حضوری در مدارس، استفاده از شبکه آموزش صداوسیما و درسنامه های تدوین شده فراهم شده است که دانش آموزان از روند آموزش محروم نشوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که خانواده های دارای نوآموزان ورود به پیش دبستانی ها به دلیل نگرانی از کرونا فرزندانشان را ثبت نام نکرده اند اما به تازگی بخش نامه ای از سمت وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده که براساس آن طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان در سطح کشور آغاز شده است.

بدخشان با بیان اینکه براساس آمار دریافتی از ثبت و احوال استان تعداد 19 هزار و 100 نوآموز ورود به پیش دبستانی وجود دارند، گفت: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهکارهای سند تحول بنیادین باید نوآموزان دوسال قبل از دبستان تحت آموزش های پیش دبستانی قرار بگیرند، که متاسفانه در سال 99 به دلیل نگرانی هایی که خانواده ها داشته اند تاکنون در استان خراسان شمالی تنها 20 درصد خانواده ها اقدام به ثبت نام فرزندشان در سامانه سناد کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نوآموزان برای ورود به مقطع ابتدایی باید مهارت های زبانی، پایه، زندگی و اهداف یازده گانه پیش دبستانی را فراگیرند، این بخش مهم و ضروری است.

بدخشان با بیان اینکه 80 درصد از نوآموزان ورود به مقطع پیش دبستانی تاکنون ثبت نام نشده اند، اظهار داشت: براساس آخرین بخش نامه ابلاغی به استان خراسان شمالی خانواده هایی که دارای نوآموز پیش دبستانی هستند و تمایل به آموزش حضوری فرزندشان دارند، می توانند فرزندانشان را در مراکز غیردولتی پیش دبستانی ثبت نام کنند چراکه پروتکل های بهداشتیبراساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در این مراکز رعایت می شود.

وی یادآور شد: براساس شیوه نامه های آموزش و پرورش، مقرر شده که آموزش دوره پیش دبستانی به صورت مجازی برگزار شود و در شبکه شاد یک درگاه جداگانه ای برای این گروه باز شود و تولید محتوا در کمیته استانی برای این گروه نیز تولید شود، همچنین آموزش در صداوسیما کشوری از هفته گذشته آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کدهای مشخص شده برای مناطق شهرستان ها توسط کارگروه شهرستان و محل پایگاه های ثبت نام به اولیا نوآموز معرفی خواهد شد، گفت: بعد از انجام ثبت نام نوآموز و احراز هویت در سامانه سناد فرد می تواند از آموزش های بارگذاری شده در سامانه شاد بهره مندشود.

بدخشان، نقش خانواده را در همراهی نوآموزان و دانش آموزان دربرخورداری مفید از سامانه شاد مهم و ضروری خواند و گفت: ثبت نام 80 درصد باقی مانده نوآموزان مقطع پیش دبستانی به صورت رایگان است و کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در پایان سال تحصیلی نیز گواهی نامه پایان دوره به آنها اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: نوآموزان همچون دانش آموزان ورود به کلاس اول ابتدایی، سنجش خواهند شد که در صورت مواجه با مشکلات، مداخله زودهنگام انجام شود که در حال حاضر اجرای این طرح نیازمند مصوبات ستاد ملی کرنا است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها با حضور در محل ادارات آموزش و پرورش شهرستان های خراسان شمالی احراز هویت فرزندانشان را انجام دهند تا نوآموزان از آموزش مقطع پیش دبستانی محروم نشوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک