دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ساعت ۸:۵۴

صف های طویل نان در تنور داغ کرونا

کمبود نان و ایجاد صف در مقابل نانوایی های خراسان شمالی، داستانی تکراری است که در چند وقت اخیر مردم را نگران و نسبت به این وضعیت گلایه مند کرده است، معضلی که حتی گران شدن قیمت نان هم نتوانست چاره آن باشد.
صف های طویل نان در تنور داغ کرونا,

به گزارش عصر اترک، مدتی است که نانوایی های استان در بیشتر نقاط، شلوغ و صف خرید نان طولانی شده است، حتی در برخی از نقاط تعدادی از نانوایی ها تعطیل شده و سبب اعتراض مردم نسبت به وضع موجود شده است.

این وضعیت در حالی است که خراسان شمالی در شرایط قرمز از نظر انتشار ویروس کرونا قرار دارد و کمبود نان و تشکیل صف های طویل مقابل نانوایی ها بستری برای  تشدید شیوع بیماری کرونا بوده و جان مردم برای تهیه نان در معرض خطر قرار می گیرد.

هر چند متولیان آرد و نان استان به فراخور مسئولیت و اطلاعاتی که دارند عوامل متعددی را برای توجیه این وضعیت در استان بیان می کنند اما مردم، ضعف مدیریت متولیان آرد و نان و عدم نظارت مناسب را عامل اصلی مشکل می دانند.

 

گرانی آب، برق، گاز، بیمه، مالیات، دستمزد و حتی خمیرمایه و از دیگر سو واقعی نشدن نرخ نان متناسب با این هزینه ها، نبود آرد درجه یک، فروش آرد خارج از شبکه، افزایش قیمت مایحتاج اولیه مردم و تاثیر آن بر افزایش مصرف نان از جمله عوامل تاثیر گذار بر ایجاد صف های طولانی در استان عنوان شده است.

 

اخیرا نیز مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف مرکز استان در جدیدترین اظهار نظر افزایش قیمت نهاده های دامی و استفاده از نان در دامداری ها را مهمترین عامل تشکیل صف در نانوایی های استان ذکر کرده است.

 

در هر حال با وجود اصلاح قیمت نان، هنوز مردم خراسان شمالی منتظرند با پیگیری مسوولان امر صف های شلوغ نانوایی ها نیز خلوت شده و کیفیت نان افزایش پیدا کند.

 

استاندار خراسان شمالی در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا دستور تشکیل کارگروه فوق العاده آرد و نان برای حل مشکل صف های نان را داد حال باید منتظر ماند و دید، تصمیمات این کارگروه نسخه شفابخشی برای این معضل استان می پیچد یا اینکه صف های شلوغ نانوایی ها به تنور داغی برای تاخت و تاز کرونا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک