دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ساعت ۱۳:۵۲
رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی عنوان کرد:

افزایش قیمت دارو و امتناع شرکت ها از توزیع / کاهش نقدینگی داروخانه ها برای خرید داروهای جدید

آرمان ریحانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو باعث امتناع از توزیع دارو توسط برخی شرکت های دارویی شده است، گفت: این افزایش قیمت ها نقدینگی داروخانه ها را به شدت کاهش داده است که قطعا کاهش ذخیره دارویی در استان را به همراه خواهد داشت.
افزایش قیمت دارو و امتناع شرکت ها از توزیع / کاهش نقدینگی داروخانه ها برای خرید داروهای جدید,

آرمان ریحانی، رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با کمبود دارو در استان اظهار داشت: طبق روال هر ساله کمبود دارو، در تعدادی از اقلام ایجاد می شود، که برخی اوقات با افزایش قیمت داروها، شرکت ها به صورت مقطعی از توزیع دارو امتناع می کنند و این روند باعث کمبود برخی از داروها می شود.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود دارویی در استان وجود ندارد، گفت: اکنون افزایش بی رویه قیمت داروها باعث شده مردم تحت فشار قرار بگیرند.


ریحانی اضافه کرد: قیمت داروها  در هر خریدهای جدید افزایش می یابد که باعث دردسرهایی برای داروخانه ها و مردم شده است.


رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی با بیان اینکه قیمت تمامی داروها افزایش یافته اما قیمت داروهای خارجی از تصور خارج است، ادامه داد: این امر موجب شده تا نقدینگی داروخانه ها برای خرید داروهای جدید به شدت کاهش یابد که پیامد آن کاهش ذخیره دارویی در استان است.


ریحانی با بیان اینکه افزایش قیمت دارو می تواند جلوی مصرف بی رویه دارو را بگیرد، گفت: این اتفاق زمانی محقق خواهد شد که بیمه ها از داروهایی که برای بیماران حیاتی و ضروری است حمایت کنند و آنها را تحت پوشش دارویی خود قرار دهند.


وی یادآور شد: در شرایط فعلی داروهای وارداتی با افزایش قیمت دلار، چندین برابر گران شده اند و مشکل اصلی این است که گروه زیادی از داروهای خارجی تحت پوشش بیمه ها قرار ندارند.


ریحانی بیان داشت: با حمایت پوشش بیمه ای داروهای خارجی و گران قیمت، قطعا افزایش قیمت می تواند به نفع دولت و مردم باشد و جلوی مصرف بی رویه و خودسرانه دارو را خواهد گرفت.


رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون واکسن آنفولانزایی به داروخانه های استان خراسان شمالی تحویل داده نشده است، اظهار داشت: مسئولان مربوطه در صورتی که پیش بینی دقیقی برای ورود و تحویل برخی از کالاها همچون واکسن ندارند، زمان اعلام نکنند که باعث ایجاد تجمع در داروخانه ها نشود.


انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک