دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ساعت ۱۳:۴۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد:

خراسان شمالی به موج سوم کرونا مبتلا نشده است/ هم استانی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حالیکه تعدادی از استان ها از جمله استان تهران به موج سوم ابتلا به این بیماری وارد شده اند، خوشبختانه خراسان شمالی به موج سوم ابتلای این بیماری وارد نشده است.
خراسان شمالی به موج سوم کرونا مبتلا نشده است/ هم استانی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: رفتار ویروس کرونا برای علم پزشکی دنیا ناشناخته است.

دلشاد گفت: رفتارهای این ویروس در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

وی افزود: علم پزشکی دنیا هنوز نمی داند که به چه عللی برخی از مبتلایان به این بیماری فوت می کنند و چرا برخی دیگر بدون علامت هستند؟

وی در ادامه با اشاره به استان خراسان شمالی اعلام کرد: تا به کنون در سطح استان، تعداد مبتلایان به این بیماری تا جمعیت 40 سال بسیار کم بوده، با این وجود، شمار مبتلایان به این بیماری از سن 40 سال به بالا بیشتر بوده است.

دلشاد به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعداد مبتلایان جمعیت دانش آموزی استان به این بیماری کم بوده و طی 15 روز گذشته نیز بیشتر نشده است.

وی افزود: درصورتیکه تعدادی از این جمعیت مبتلا شده باشند نیز بی علامت هستند.

وی بیان کرد: ارزیابی از وضعیت ابتلای این جمعیت تا پایان مهر ماه جاری در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود همچنین عنوان کرد: کارمندان استان برای انجام تست کرونا مراجعه بیشتری به مراکز درمانی استان داشته اند درحالیکه شاغلان اصناف استان به علت نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت اشتغال خود مراجعه کمتری را داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به واحدهای صنعتی بزرگ استان عنوان کرد: شیوع این بیماری در میان نیروهای این واحدها در مقایسه با جمعیت شهرستانی که این واحدها در آن مناطق مستقر هستند، بیشتر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرهای بجنورد، شیروان و جاجرم نیز به علت برگزاری اجتماعات و استفاده از حمل و نقل عمومی ابتلای بیشتری در مقایسه با سایر شهرهای استان داشته اند.

دلشاد افزود: شیوع این بیماری در شهرستان های مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه به علت کمتر بودن تماس افراد با یکدیگر و برگزاری مراسم اجتماعات ابتلای کمتری را داشته اند.

با این وجود، وی در خاتمه اعلام کرد: در حال حاضر در حالیکه تعدادی از استان ها از جمله استان تهران به موج سوم ابتلا به این بیماری وارد شده اند، خوشبختانه خراسان شمالی به موج سوم ابتلای این بیماری وارد نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواستار شد: مردم و ادارات در استان باید برای کنترل افزایش شیوع این بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک