سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ساعت ۱۳:۲۱
کارشناس مسائل سیاسی:

۷۰ درصدمشکلات اقتصادی کشور نتیجه مدیریت نامطلوب است

حسین پورلسانی با بیان اینکه قطعا فشارها و تحریم ها در وضعیت فعلی بی تاثیر نیست، گفت: اما این فشارها به اندازه ای نیست که وضعیت موجود کشور را کامل به تحریم ها ربط دهیم، بلکه در بدبینانه ترین حالت، 30 درصد وضعیت فعلی ناشی از فشارها و تحریم های خارجی است.
 70 درصدمشکلات اقتصادی کشور نتیجه مدیریت نامطلوب است,

حسین پورلسانی، کارشناس علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با فشار اقتصادی حال حاضر حاکم بر مردم و جامعه اظهار داشت: ساختار سیاسی کشور به لحاظ حقوقی، همگی جایگاه مشخص، تعریف شده و اختیاراتی دارند که افراد با مطالعه کامل متوجه خواهند شد که مشکلات اقتصادی موجود به کلیت نظام ربطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی امروز نتیجه عملکرد نامطلوب دولت و کم کاری هایشان است، گفت: دولت با رها کردن اقتصاد کشور و امید بستن به بیرون از مرزها، روزی با برجام، بعد از آن به اروپایی ها و اکنون به انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا دل بسته است.

پورلسانی با بیان اینکه تا زمانی نگاه ها به خارج از کشور باشد، قطعا مشکلات باقی خواهد ماند، افزود: در صورتی که با تکیه به داشته های داخلی، پتانسیل های بومی و پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود، بسیاری از این بحران ها رفع خواهد شد.

وی اشاره کرد: در بخش های مختلف از جمله در صنعت دفاعی و نظامی به خوبی نشان داده  شده است که با تکیه بر داشته ها و توانمندی های داخلی موفقیت دست یافتنی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعا فشارها و تحریم ها خارج کشور در وضعیت فعلی بی تاثیر نبوده است، گفت:اما این فشارها به اندازه ای نیست که وضعیت موجود کشور را به صورت کامل به تحریم ها مرتبط کنیم، بلکه در بدبینانه ترین حالت براساس نظریه کارشناسان 30 درصد مشکلات ناشی از فشارها و تحریم های خارجی خواهد بود.

پورلسانی بیان داشت: 70درصد مربوط به عملکرد نامطلوب برخی از مسئولان است که وضعیت اقتصادی را به بحران تبدیل کرده است، افرادی که نگاهشان دائما به خارج از مرزهاست .

وی اضافه کرد: دولتمردانی که در انتظار و امید انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا هستند، بدانند که سیاست های نامزدهای انتخاباتی آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران تدوین شده و مشخص است و تجربه چندین ساله نشان داده که با امید بستن به آنها نمی توان کاری از پیش برد.

 

خلا خودباوری در مدیریت حال حاضر کشور

این مدرس دانشگاه های خراسان شمالی مهم ترین ملاک و پارامتر مدیریت جهادی در دوارن دفاع مقدس را خودباوری خواند و گفت: در آن زمان مدیریت کلان کشور و مدیریت جنگ نسبت به قدرت  و همت جوانان کشور اعتقاد داشتند و این اعتماد ناممکن ها را ممکن کرد.

پورلسانی با بیان اینکه جوانان ایرانی در جبهه عملیات نشدنی اروند را شدنی کردند، گفت: براساس گفته های کارشناسان خارجی برای تحلیل جبهه های ایران انجام این عملیات در منطقه اروند غیرقابل باور بوده است، زیرا صدام ونیروهایش حتی در زمان آرامش جنگ نتوانسته بودند از اروند عبور کند، اما این کارهای نشدنی در قالب باور به توان داخلی و نیروهای داخلی انجام شد.

وی ادامه داد: مدیریت های جهادی دوران دفاع مقدس با تمام کمبودات و تجهیزات با برنامه ریزیها و اعتقاد به توانمندی نیروهای جوان موفق به ناشدنی هایی همچون عبور از اروند، فتح فاو، ساختن کربلای پنج و آزادسازی خرمشهر شدند.

پورلسانی با بیان اینکه صدام گمان نمی کرد بتواند خرمشهر را از دست بدهد، گفت: آنها برای ماندن در خرمشهر نیامده بودند بلکه می خواستند نظام را زمین بزنند اما مدیریت جهادی آن روزها که یکی از پارامترهایش باور داشتن به توان خودی بود ، توانست تمام نقشه های دشمن را نقش برآب کند که متاسفانه امروز این باورها در کار مدیریت وجود ندارد.

این مدرس دانشگاه های خراسان شمالی یکی دیگر از پارامترهای مدیریت دوران دفاع مقدس را نگاه اعتقادی به مدیریت خواند و گفت: آن زمان نگاه ها از بالا به پایین نبود بلکه در جبهه اگر کسی از بیرون وارد منطقه می شد به راحتی نمی توانست فرمانده را از سایر نیروهای تحت الامرش شناسایی کند.

وی نگاه فرمانده دفاع مقدس به زیردستان و مردم را نگاه برادرانه خواند و گفت: در آن روزها خبری از نگاه های اشرافیگری در جبهه های نبرد نبود، اما اکنون این نوع نگاه ها در مدیریت فعلی کشور بسیار کمرنگ شده است.

 

زندگی اشرافیگری مدیران، حال کار کردن را از آنها می گیرد

پورلسانی همچنین یکی دیگر از پارامترهای مدیریت دفاع مقدس، را مسائل اقتصادی و توجه به بیت المال عنوان کرد و گفت: نگاه به بیت المال در دفاع مقدس، نگاه دیندارانه بود، بسیجی در زمان رسیدن به خط مقدم با احتمال اینکه شهید شود لباسش را تحویل فرمانده می داد که به بسیجی بعدی تحویل داده شود، زیرا معتقد بود این لباس با پول مردم و بیت المال خریداری شده است و نباید حیف و میل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در مدیریت های فعلی کشور خیلی از نگاه ها به بیت المال این گونه نیست، به گونه ای که جریانات اختلاس ها، فیش های نجومی که بارها رهبری به آن ورود مستقیم کرده اند، مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه این مدل نگاه ، زندگی اشرافی به همراه دارد، افزود: زمانی که زندگی، اشرافی شود، حالی برای کار کردن نمی ماند و آن زمان است که مردم زیر تصمیمات مسئولان می شکنند.

 

رهاشدگی اقتصاد، بازار و قیمت ها در آخرین سال کاری دولت

این مدرس دانشگاه های استان خراسان شمالی گفت: زمانی که وزیری با افتخار در روز آخر وزارتش اعلام می کند، من حتی یک مسکن تولید نکرده ام، در واقع این سبک مدیریت نتیجه اش رها کردن بازار و سرنوشت مردم است.

وی یادآور شد: دولت در آخرین سال کاری اش متاسفانه همه چیز را  رها کرده است، اقتصاد، بازار و قیمت ها رها است و کنترلی در کار نیست و اینها همگی نتیجه زندگی های اشراف گری مدیران است که فشار را بر زندگی مردم وارد می کند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک