دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۲۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ساعت ۱۳:۳
نایب رئیس کمیسیون آموزش مطرح کرد:

ارائه اطلاعات ناقص به وزیرعلوم برای فراهم سازی طرح ادغام دانشگاه کوثر

وحیدی گفت: مطرح شدن ادغام دانشگاه تک جنسیتی کوثر با دانشگاه دولتی بجنورد از سوی وزیرعلوم به دلیل ارائه اطلاعات ناقص از استان به وزیر بود.
ارائه اطلاعات ناقص به وزیرعلوم برای فراهم سازی طرح ادغام دانشگاه کوثر,

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با طرح ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه دولتی بجنورد اظهار داشت: براساس طرح ساماندهی دانشگاه ها بیان شده است که دانشگاه هایی که در استان ها ضعیف تر هستند در دانشگاه های بزرگتر ادغام شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه کوثر بجنورد که دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور است، قابلیت سامان دهی را ندارد، زیرا این دانشگاه تازه تاسیس است و تاکنون شاکله اصلی آن شکل نگرفته است.

وحیدی با اشاره به اینکه ماهیت دانشگاه کوثر تربیت دانش آموختگان دختر است، اضافه کرد: دانشگاه های دیگر استان چنین ویژگی ندارند ، براین اساس کوثر قابلیت ادغام در دانشگاه دو جنسیتی را ندارد، زیرا دانشجویان محصل در این دانشگاه براساس نوع دانشگاه آن را برگزیده اند و ادغام آن قطعا برابر با از دست دادن دانشجویانش خواهد بود.

این نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی درمجلس، به ارسال نامه ای به وزیر علوم جهت مخالفت با طرح ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه بجنورد اشاره کرد و گفت:  وزیر علوم در پاسخ به نامه مطرح کردند که نظر بر ادغام نبوده است، بلکه به دلیل اعلام اینکه دانشگاه هیئت علمی ندارد و ضعیف است تصمیم براین شد که از ظرفیت دانشگاه بجنورد استفاده کند.

وحیدی با اشاره به اینکه از سطح استان اطلاعات ناقصی به وزیر علوم در رابطه با نداشتن هیئت علمی عنوان شده بود، گفت: در حال حاضر دانشگاه کوثر با 60 هیئت علمی و 24 رشته تحصیلی ظرفیت خوبی برای استان و کشور است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مشکل فعلی دانشگاه کوثر را نداشتن فضا اعلام کرد و گفت:  برای رفع این مشکل زمینی به مساحت 85 هکتار در تخته ارکان بجنورد برای ساخت این دانشگاه اختصاص پیدا کرده است که تاکنون ساختمانی به مساحت چهار هزار و 500 متر احداث شده است و اعتبار ساخت وجود دارد و بنا در حال تکمیل است.

وحیدی اضافه کرد: باتوجه به نبود زیرساخت و امکانات لازم پیشنهاد داده شده است که برای جلوگیری از پراکندگی دانشگاهی و سختی تردد برای دانشجویان یک بنای کامل همچون دانشگاه غیرانتفاعی اشراق برای این دانشگاه به صورت اجاره ای فراهم شود تا ساختمان اصلی دانشگاه احداث و تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در سطح جهانی 80 دانشگاه تک جنسیتی با رویکرد استقلال بانوان در تحصیل فعالیت دارند، یادآور شد: وقتی دانشگاهها تک جنسیتی می شوند، فرصتی برای تحصیل افرادی است که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های دو جنسیتی ندارند و در واقع نوعی اقبال عمومی از لحاظ فرهنگی دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر در حال حاضر با داشتن تنوع رشته ای، سطح تحصیلی کارشناسی ارشد، آینده نگری و جایگاه علمی ظرفیت خوبی برای کشور و استان است،گفت: باید به دنبال حل مشکل فضای این دانشگاه و تقویت آن باشیم.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک