سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ساعت ۱۳:۳۷
یک کارشناس حقوقی:

جای خالی آموزش مهارت زندگی در افزایش طلاق مشهود است/ فضای پر رنگ و لعاب مجازی نیاز های کاذب ایجاد می کند

یک کارشناس حقوقی در خصوص عوامل طلاق با انتقاد از سیستم آموزشی گفت: سیستم آموزشی ما به جای اینکه مهارت همسر داری و خانواده را یاد بدهد آموزش جلوگیری از فرزند آوری را یاد می دهد و جای خالی آموزش مهارت زندگی به شدت احساس می شود.
جای خالی آموزش مهارت زندگی در افزایش طلاق مشهود است/ فضای پر رنگ و لعاب مجازی نیاز های کاذب ایجاد می کند,

 به گزارش عصر اترک، یکی از مهمترین موضوعات در هر جامعه ای به حوزه «خانواده» بر می‌گردد، بنیانی که از آن به عنوان جایگاهی برای آرامش و امنیت هر فرد یاد می شود، اما با گذشت زمان، دلایل مختلف دست به دست هم داده اند که باعث سست شدن بنیان خانواده شوند و در نهایت طلاق و جدایی را رقم بزنند.

شهرستان جاجرم هم از این معضل اجتماعی در امان نیست و آسیب های آن در میان خانواده ها و جامعه حس می شود.

برای بررسی علل و عوامل طلاق در شهرستان جاجرم به سراغ یکی از وکلای به نام شهرستان که سال هاست پرونده های طلاق را بررسی می کند و از علل و عوامل آن به طور دقیقی آگاه است برای مصاحبه رفتیم که در ادامه می خوانید.

ابولفضل فخرانی، کارشناس حقوقی با بیان اینکه  یکی از معظلات موجود ازدواج زود هنگام است گفت:  متاسفانه دختر ها به محض اینکه به بلوغ جسمی و جنسی می رسند فکر می کنند که به بلوغ فکری هم رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه در سنین  15  تا 25 سالگی آمار افزایش طلاق بیشتر است، افزود: نقش والدین در جلوگیری از ازدواج زود هنگام دختران نقش حیاتیست و والدین باید مواظب آینده دختر خودشان باشند.

وکیل مدافع جاجرمی ابراز داشت: امروزه دختر خانم ها و آقا پسر ها برای ارتباط با یکدیگر به پدر مادر خود که متعلق به دهه 40، 50 و... هستند نگاه می کنند اما باید بدانند که سلایق و رفتار ها تغییر کرده و رفتار با دهه 70 80 و... فرق می کند.

وی با انتقاد از سیستم آموزشی گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما به جای اینکه مهارت همسر داری و خانواده را یاد بدهد آموزش جلوگیری از فرزند آوری را یاد می دهد و جای خالی آموزش مهارت زندگی خانوادگی به شدت احساس می شود.

وی افزود: هر دهه نیازمند به آموزش مهارتهای دوره زمانی خودش است چراکه رفتار ها و کردار ها تغییر می کند.

ابوالفضل فخرانی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در فروپاشی خانواده ها گفت: آنقدر فضای مجازی افسار گسیخته شده است که کنترل آن سخت شده و آسیب های فروانی را برای خانواده ها و در نهایت جامعه به وجود آورده است.

وی ابراز کرد: فضای پر رنگ و لعاب مجازی و مقایسه زندگی دیگران با زندگی خود باعث به وجود آمدن نیاز های کاذب و توقع های بالا شده است.

وی با اشاره به دوستی های دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: یا این دوستی ها منجر و به ازدواج می شود که منشا این ازدواج آثار هیجانی، احساسی و جنسی بوده و معمولا چون دارای معیار نیست دچار مشکل خواهند شد یا اینکه این دوستی به ازدواج منجر  نمی شود که هیجانات رابطه دوستی نامشروع در زندگی مشترک تاثیر می گذارد و باعث لطمه می شود.

فعال فرهنگی، مذهبی شهرستان جاجرم ابراز داشت: فیلم های مبتذل در فضای مجازی باعث شده که قبح یک سری رفتارهای نا به هنجار ریخته شود و عادی شدن خیلی از آسیب ها باعث ایجاد معضلات شده است.

وی یکی دیگر از عوامل طلاق را دخالت پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده دانست و از زوج های جوان درخواست کرد هیچ وقت مشکلات خانوادگی خودشان را نزد دیگران نگویند.

وی یکی دیگر از آسیب ها را مشاوره های اشتباه خواند و تاکید کرد: این افراد بر اساس تجربه زندگی خود نسخه می پیچند در حالی که اشخاص متفاوت هستند بنابرین جوانان پیش افراد زبده و آموزش دیده برای مشاوره بروند.

فخرانی مشکلات جنسی، مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد را از عوامل دیگر طلاق ذکر کرد و به جوانان توصیه کرد قبل از ازدواج خوب تحقیق کنند و بعد از ازدواج به ذهن خود بسپارند که هیچکس ایده آل نیست و اختلافات در زندگی وجود دارد.

وی برای انتخاب شریک زندگی ایمان و خداشناس بودن را از سنجه های مهم دانست و خاطرنشان کرد:هر کسی که ایمانش بیشتر باشد محبتش به زن و زندگی بیشتر می شود هر کسی که خدا شناس باشد ظلم به خانواده خود نمی کند و مردان و زنان با ایمان استحکام بیشتری در زندگی دارند.

 

انتهای پیام/تقی زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک