سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ساعت ۱۱:۴۲
بانوی ورزشکار مانه و سملقانی:

حجاب محدودیتی برایم ایجاد نکرده است / اولین حضورم در مسابقات کشوری با رکوردشکنی همراه بود

هانیه برزگر دانش آموز ورزشکار مانه و سملقانی، با اشاره به اینکه پوشش و حجاب یک تکلیف الهی و دینی است، گفت: حجاب برای او هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است.
حجاب محدودیتی  برایم ایجاد نکرده است / اولین حضورم در مسابقات کشوری با رکوردشکنی همراه بود,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، هانیه برزگر دانش آموز ورزشکار مانه و سملقانی، که ساکن شهرآوا بوده و در رشته ی ورزشی دو و میدانی و پرش طول فعالیت می کند.

برزگر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چون از دوران کودکی علاقه مند به ورزش بودم  در سن 10 سالگی متوجه شدم استعداد و علاقه به  دویدن و پرش دارم، که با حمایت و تشویق های پدرم این رشته را انتخاب و شروع به فعالیت کردم.

تاکنون در این رشته ورزشی موفق شده ام به هر سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی راه پیدا کنم که در مرحله  استانی مقام اول پرش طول و مقام دوم دو  و در شهرستان مقام اول پرش طول و مقام دوم دو و میدانی را بدست آورده ام.

در مسابقات کشوری حادثه ای برای من رخ داد که باعث شد از کسب مدال جا بمانم.

به دلیل اینکه بلافاصله بعد از مسابقات و تمرین های استانی به مسابقات کشوری اعزام شدیم، کمی خسته بودم  و هنگام دویدن در مسابقه در اوج سرعت زمین خوردم و بیهوش شدم که من را به درمانگاه انتقال دادند.

همان روز درمان شدم و مسابقه ی من به روز بعد موکول شد که با وجود اینکه نتوانسم مدال کسب کنم اما رکورد زیر 15ثانیه را ثبت کردم.

اگر خانواده و تشویق های اطرافیان نمی شد شاید من ورزش را کنار می گذاشتم.

حمایت خانواده و مخصوصاً تشویق های پدرم و امید دادن آنها باعث شد من در ورزش موفق شوم.

ورزش حرفه ای باعث دوری من از تحصیل نشده است چرا که  اکثرا با برنامه ریزی، تمرین ها و کلاسهای ورزشی ام را در تابستان و در مدرسه می‌گذراندم و بیشتر در زنگ های تفریح کلاسی هم تمرین می‌کردم.

من به عنوان یک بانوی ورزشکار ایرانی معتقد هستم پوشش و حجاب یک تکلیف الهی و دینی است.

حجاب برای من و ورزش کردنم هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است و بسیار مفتخرم که به عنوان یک دختر محجبه در میدان های ورزشی حاضر می شوم و مطمئن هستم که بانوان با حجاب هم می توانند افتخار ورزشی کسب کنند. همیشه به دوستان و اطرافیان خودم توصیه می کنم حتما به دنبال علاقه ها و استعدادهای خود مخصوصا در حوزه ورزشی بروند و با امید و اراده ی قوی اهدافشان را دنبال کنند.

درخواستی که از مسئولین محترم دارم این است که مهارت ما را حمایت کنند.

 هم اکنون با همین سطح از مهارت و پیشرفت، ما می‌توانیم مربی باشیم و تعداد نفرات بیشتری را جذب کرده و آموزش دهیم ولی متاسفانه تاکنون حمایتی از جانب مسئولین ندیده ایم.

همچنین پیشنهاد می کنم مسئولین در انتخاب نفرات برای شرکت در مسابقات کشوری دقت بالایی نمایند تا واقعا کسانی که مهارت های کافی را کسب کرده توان مقابله با حریفان را دارند انتخاب شوند نه اینکه صرفا لیست نفرات اعزامی را پرکنند و در نهایت دست خالی از مسابقات کشوری برگردیم.

 

انتهای پیام / سکینه کیانمهر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک