دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ساعت ۱۲:۳۱
رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد خبر داد:

عملیاتی نشدن قیمت مصوب کشوری مرغ و تخم مرغ در بازار خراسان شمالی

حسین قاسم زاده با اشاره به اینکه بخشی از نیاز مرغ و تخم مرغ خراسان شمالی از سایر استان ها تامین می شود، گفت: استان های هم جوار محصول را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه نمی کنند و همین دلیل باعث ایجاد این اختلاف قیمت شده است.
عملیاتی نشدن قیمت مصوب کشوری مرغ و تخم مرغ در بازار خراسان شمالی,

حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: قیمتمرغ، امروز  در بازار بجنورد بین 15 هزار و 600 و 16 هزار و 300 تومان بوده است.

وی ادامه داد: بعد از افزایش قیمت مرغ طی هفته اخیر، ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب بازار را 15 هزار تومان مشخص کرد.

قاسم زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه مرغ تولید شده در مرغداری های خراسان شمالی پاسخگوی نیاز مردم استان نیست، بخشی از مصرف از استان های هم جوار تامین می شود.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ زنده، تحویل درب مرغدارای ها در ستاد کشوری کیلویی 10 هزار تومان تعیین شد، گفت: این در حالی است که استان های هم جوار حاضر به فروش مرغ با این قیمت به استان نمی شوند.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: براین اساس قیمت عرضه مرغ در واحدهای توزیع استان بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است.

وی یادآور شد: در ایام نوروز با توجه به کاهش تقاضا و افت شدید قیمت مرغ، واحد پشتیبانی امور دام با هدف کمک به مرغداری های شهرستان جهت جمع آوری مرغ مازاد اقدام کرد و این مرغ ها را با قیمت کیلویی 12 هزار و 700 تومان تا 12 هزار و 900 تومان از مرغداران خریداری و ذخیره سازی کرد.

قاسم زاده گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود مرغ گرم در بازار و افزایش قیمت، مرغ های جمع آوری شده به صورت یخ زده و با همان قیمت 12 هزار و 900 تومان به واحد های توزیع به فروش می رسد تا با قیمت کیلویی 13 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ توسط ستاد تنظیم بازار کشور کیلویی 11 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این قیمت در بازار استان هنوز به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است.

قاسم زاده قیمت امروز تخم مرغ در بازار را کیلویی 13 هزار تومان عنوان کرد و گفت: استان خراسان شمالی در بحث تخم مرغ وارد کننده است و تخم مرغی که باید توسط استان های هم جوار کیلویی 9 هزار و 500 تومان که قیمت مصوب کشوری برای تحویل به توزیع کننده است با قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان به دست توزیع کننده می رسد.

وی افزود: با کسر 600 تومان از مجموعه کارتون تخم مرغ و شانه ها هر کیلو تخم مرغ با قیمت 12 هزار و 100 تومان به دست توزیع کننده می رسد که فروشنده آن را با قیمت کیلویی 13 هزار تومان به فروش می رساند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک