سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ساعت ۱۶:۳۱
در اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در خراسان شمالی مطرح شد؛

نبرد امروز دشمن جنگ ترکیبی هوشمند در فضای مجازی است/ کارگروه هایی برای کاهش جرائم فضای مجازی تشکیل شود /نگاه ها به سمت استفاده از فرصت های صنعت فناوری اطلاعات برود

اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز با حضور علاقه‌مندان و فعالان حوزه فضای مجازی و میهمانان استانی همراه با تجلیل از نفرات برتر و اهدا جوایز به کار خود پایان داد.

به گزارش عصراترک، بزرگ‌ترین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی از روز دوم بهمن ماه در بجنورد آغاز به ‏کار کرد. که در این رویداد 17 تیم 3 نفره در سه محور پویانمایی، نرم‌افزار و اپلیکیشن همزمان با  31 استان به رقابت پرداختند و  تیم‌ها طی ۴۸ ساعت فعالیت مداوم در سه محور پویانمایی، نرم‌افزار و اپلیکیشن  اقدام به تولید محتوا کردند.

اختتامیه این رویداد بزرگ پیش از ظهر امروز با حضور علاقه‌مندان و فعالان حوزه فضای مجازی و میهمانان استانی  همراه با تجلیل از نفرات برتر و اهدا جوایز برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خراسان شمالی، دادستان بجنورد و جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در امور اقشار بسیج استان خراسان شمالی از سخنرانان این برنامه بودند.

 

 

نبرد امروز دشمن جنگ ترکیبی هوشمند در فضای مجازی است/ مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای به کنگره عظیمی برای شناساندن سردار سلیمانی به جهان تبدیل شد

سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی در آیین اختتامیه نخستین رویداد تولید محتوی تخصصی بسیج در بجنورد با بیان اینکه امام خمینی(ره) همیشه تاکید داشتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و منافقین از کفار بدتر هستند، گفت: هم اکنون متاثر از فرهنگ عاشورا انقلاب را پیش می بریم بنا براین باید مواظب منافقین باشیم.

وی تاکید کرد: در برهه های مختلف تاریخ جمهوری اسلامی ایران، کشور زمانی از دشمنان آسیب دیده که عوامل نفوذی و منافق دست به کار شده اند.

وی به برخی از عملیات های دوران دفاع مقدس که کشور در آن ها به ظاهر با شکست و مواجه شده و یا ترور 17 هزار شهید اشاره و اظهار کرد: در تمام این موارد ستون پنجم دخیل بوده است.

 

 

وی تصریح کرد: آمریکا و معاندین در فضای مجازی به دروغ پراکنی حداکثری روی آورده اند و هم اکنون در تقابل مستقیم و یا نیابتی با دشمنان در این حوزه هستیم.

سردار چمن تاکید کرد: دشمن بعد از تهاجم فرهنگی گسترده، امروز به پیکار سیاسی در فضای مجازی روی آورده است اما در این عرصه نیز در تغییر سیاست های انقلاب اسلامی شکست خورده است.

وی ادامه داد: اگر امروز می بینید ترامپ ایران را با حمله به 52 نقطه فرهنگی تهدید می کند به این دلیل است که می داند ما فرزند رمضان هستیم و تهدیدات اقتصادی بر ما کارساز نیست.

وی اظهارکرد: چون ترامپ خودش بی هویت و بی فرهنگ است می خواهد عقده های فرهنگیش را با این بلف سیاسی جبران کند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز سیاست دشمن به جنگ همه جانبه تغییر داده شده است، گفت: دشمن جنگ ترکیبی هوشمند بر مبنای فضای مجازی را در پیش گرفته است.

وی اهمیت فضای مجازی را برابر با اهمیت انقلاب دانست و افزود: دشمن خودش را آماده کرده که در این حوزه به ما ضربه بزند.

 

 

وی با بیان اینکه گاهی برخی نادانسته در سنگر دشمن قرار می گیرند، گفت: بازنشر بدون تامل برخی از پیام ها در فضای مجازی مصداق این عمل است.

سردار چمن برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوی بسیج را بستر بسیار ارزشمندی برای مقابله با دشمن برشمرد.

وی ادامه داد: با هم افزایی، توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده و با در دست گرفتن این فضا اجازه آسیب به جوانان را به دشمن نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: در عین حال امروزه برخی از مسئولین در فضای مجازی به وظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند چرا که انگیزه و اراده در وجود چنین مسئولانی وجود ندارد.

وی عملی نشدن اینترنت ملی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را مصداق این بی ارادگی برشمرد و گفت: اگر اراده باشد ما از مرز می توانیم نیز عبور کرده ایم.

 

 

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا گفت: به فرموده رهبری انتقام سخت از دشمن خواهیم گرفت اما این انتقام فقط در حوزه نظامی نیست.

سردار چمن با تاکید براینکه فعالان فضای مجازی باید با تولید محتوی خوب انتقام سردار سلیمانی را از دشمن بگیرند، گفت: اگر این اتفاق نیفتد به خون سردار سلیمانی و دیگر شهدا خیانت کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره از مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور 21 کشور در بجنورد ، اظهار کرد: این مسابقات در شرایطی که دشمنان با فضاسازی رسانه ای به دنبال ناامن نشان دادن کشور بودند، به کنگره عظیمی برای شناساندن سردار سلیمانی به جهان تبدیل شد.

 

 

وی ادای احترام و تعظیم ورزشکاران و پهلوانان 21 کشور جهان به سردار سلیمانی در طی برگزاری این مسابقات را دست آورد بزرگی برشمرد.

 

کارگروه هایی برای کاهش جرائم فضای مجازی تشکیل شود

مسلم محمد یاران، دادستان شهرستان بجنورد پیش از ظهر امروز در آئین  اختتامیه نخستین رویداد تولید محتوی تخصصی بسیج در بجنورد با اشاره به اینکه قرارگاه فضای مجازی خواست مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: این قرارگاه با هدف مقابله در برابر هجمه های دشمن در فضای مجازی با کمک جوانان گام بر می دارد.


وی با بیان اینکه مجموعه فضای مجازی بسیج قوت قلبی برای قوه قضاییه است، افزود: زمانی که پرونده های مفاسد اقتصادی در سطح استان تشکیل شد حمایت این مجموعه از برخورد دستگاه قضایی در سطح استان و کشور قابل تقدیر بود.

 


محمد یاران اضافه کرد: ورود به موقع فعالان فضای مجازی و تبیین واقعیت ها،  در حوزه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی همچون کنسرت ها را نیز کاهش هجمه ها به سمت دستگاه قضایی را در بر داشت.
دادستان بجنورد یادآور شد: آگاه باشید، دشمن در تمامی حوزه ها برای از پا انداختن کشور ایران، برنامه ریزی کرده است، باید بررسی کرد حوادثی که در سال 96 در کشور رخ داد ،  به چه میزان فضای مجازی در جهت فراخوان و تخریب در آن نقش داشته است.
وی ادامه داد: لشکر بسیج توانسته در مقابل هجمه های دشمن به خوبی پای کار باشد و نقشه های دشمن را نقش برآب کند و اجازه هیچ گونه تخریبی در سال 96 در خراسان شمالی را به اغتشاشگران نداد.
این مقام مسئول بیان کرد: زمانی تصور بر این بود که دشمنان کشور برای برهم زدن امنیت و ایجاد تخریب در کشور باید شخصی را خارج از مرزها وارد کشور کنند در حالی که اکنون به این گونه نیست و دشمن از طریق فضای مجازی و تاثیر در نسل جوان کشور این جریان را راهبری می کند.

 


محمدیاران خاطر نشان کرد: در حوادث اخیر گرانی بنزین در استان خراسان شمالی دو جوان با موتور اقدام به ایجاد آتش در یکی از بانک های استان کردند که با اقدام به موقع اطلاعات، سپاه و نیروهای انتظامی، این حرکت منحل شد که بعد از بررسی های بعمل آمده نتیجه بر این شد که این جوانان با تاثیر از فضای مجازی، این حرکت را انجام دادند.
وی گفت: تمام جریان های منافق کشور بسیج شده اند که جوانان کم و سن سال کشور را برای برهم زدن امنیت کشور تحت تاثیر قرار دهند.
دادستان بجنورد همچنین به یارگیری گروه پژاک در مرکز استان و شهرستان های بزرگ استان اشاره کرد و گفت: دشمن از یک قومیت جهت بهره گیری در این گروه استفاده می کند در حالی که تمامی این حرکات تحت نظارت کامل نیروهای امنیتی استان هستند.
محمدیاران  نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی ، انتشار تصاویر خصوصی، تغییر صوت و عکس اشخاص ، تحریک به انحرافات جنسی، اعمال منافی عفت، اعمال خشونت آمیز، توهین به مقامات کشوری و لشکری، توهین به مقدسات را برخی از جرایم شایع حوزه فضای مجازی عنوان کرد.

 


وی با بیان اینکه آسیب های زیادی در سطح استان در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: انتخابات نزدیک است، لذا بسیجیان باید در جهت تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی در این حوزه مسر باشند و با دقت به مسیرشان ادامه دهند.
دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: دایره قرارگاه فضای مجازی در حال حاضر محدود به تعدادی جوان بسیجی است که می خواهند گفتمان انقلاب اسلامی را داشته باشند که اگر از سایر نیروهای انقلابی بهره برده شود، می توان با توسعه این حریم و هم افزایی به توفیقات بیشتری دست پیدا کرد.
دادستان بجنورد با اشاره به اینکه قطعا 22 بهمن پیش رو باشکوه تر از سالهای قبل برگزار می شود، گفت:  نظامی که سردار سلیمانی و صدها شهدا را تقدیم انقلاب کرده است، شاهد حضور میلیونی مردم در 22 بهمن بسیار باشکوه و باعزت خواهد بود.

 

 

نگاه ها به سمت استفاده از فرصت های صنعت فناوری اطلاعات برود

عین الله حاتمی،  جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه استان در امور اقشار بسیج با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات می تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و تولید ثروت داشته باشد، گفت: تاکید رهبری در سند چشم انداز ۲۰ ساله به شرکت های دانش بنیان و ایجاد کار آفرینی در حوزه فناوری اطلاعات است.
 

وی ادامه داد: نیروی انسانی توانمند، اعتبار، ایده و عدم آینده نگری از چالش های عمده این بخش است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه استان در امور اقشار بسیج خاطر نشان کرد: امروز هیچ‌ بیگانه ای حق دخالت در انتصابات کشور را ندارد بلکه همه انتخاب ها با رای مردم انجام می شوند و این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

 

وی همچنین امنیت در کشور ایران را یکی دیگر از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: امنیت در سراسر کشور حاکم است و براساس این مقوله امنیت خاطر برای تمامی هم وطنان در کشور فراهم است.

حاتمی عنوان کرد: نگاه بسیج حل مشکلات بااتکا به ظرفیتها، توان داخلی، سرمایه انسانی، ویژگی های خاص جغرافیایی  کشور، فرهنگ، تمدن است.

انتهای پیام/ رحمانی 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک