سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ساعت ۱۴:۵۴
دادستان مرکز استان خراسان شمالی اعلام کرد:

دستگاه قضا از کوتاهی مدیران متولی معدن آلبلاغ نمی گذرد/ایرلاین های فرودگاه بجنورد هفته آینده احضار می شوند

دادستان مرکز استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری درباره مهمترین پرونده های قضایی و در جریان استان که از سوی اصحاب رسانه استان مطرح شدند، پاسخ داد.
دستگاه قضا از کوتاهی مدیران متولی معدن آلبلاغ نمی گذرد/ایرلاین های فرودگاه بجنورد هفته آینده احضار می شوند ,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، مسلم محمد یاران، دادستان مرکز استان خراسان شمالی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی درباره پرونده معدن آلبلاغ اظهار کرد: در گذشته تقاضایی مبنی بر اکتشاف، استخراج و بهره برداری از این معدن وجود داشت اما به علت اینکه این معدن در منطقه حفاظت شده ساریگل واقع است هیچ مجوزی بابت بهره برداری از این معدن صادر نشد.

محمد یاران گفت: عده ای به صورت غیر مجاز به برداشت های غیر مجاز سنگ های معدنی از این منطقه اقدام کردند که به دنبال آن عده ای به علت حفاری های غیر مجاز و غیر اصولی مصدوم و شش نفر نیز جان باختند.

وی افزود: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، دستگاه های اجرایی متولی ( صمت و محیط زیست) را به انجام وظایف شان در مورد این مسئله ملزم کردیم.

در عین حال، وی با تاکید بر این نکته که بنده به عنوان مدعی العموم از روند ساماندهی به وضعیت این معدن و حفاظت از آن، از دستگاه های اجرایی متولی همچنین شرکت ایمیدرو راضی نیستم، افزود:  حال حاضر پرونده این معدن در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است.

محمد یاران گفت: درصورتیکه به این نتیجه برسیم که مدیرانی به علت قصور خود در زمینه حفاظت از منطقه و انجام دیگر اقدامات کوتاهی کرده اند، برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که در مورد پرونده معدن آلبلاغ کوتاهی نخواهیم آمد، خواستار شد: این مسئله باید هر چه سریعتر سامان پیدا کند.

وی تاکید کرد: درصورتیکه ترک فعل مدیران متولی موجب شود فرد یا افرادی دیگر آسیب ببینند دستگاه قضای استان از کار این مدیران نمی گذرد.

دادستان مرکز استان خراسان شمالی درباره صحت یا عدم صحت ورود کیک های آلوده به استان نیز اظهار کرد: در این زمینه یک گزارش به دادسرای مرکز استان ارسال شد و در همین باره یک تیم با حضور نمایندگان علوم پزشکی، غذا و دارو و پلیس اطلاعات استان تشکیل شد و این تیم بررسی ها را انجام داد که تا به کنون هیچ موردی از وجود ورود و یا وجود کیک های آلوده در استان به اثبات نرسیده است.

وی درباره کنسلی مستمر پروازها در فرودگاه بجنورد نیز اعلام کرد: این موضوع به یک نارضایتی عمومی در استان تبدیل شده است که بنده به عنوان مدعی العموم هفته آینده نماینده شرکت های ایرلاین کشور که در استان پرواز دارند را احضار خواهم کرد تا در این باره پاسخگو باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در فرودگاه بجنورد سال ها قبل سیستم آی ال اس برای رفع کنسلی پروازها نصب شد اما هنوز این سیستم به بهره برداری نرسیده است که در این باره مسئولان ذی ربط باید پاسخ دهند.

محمد یاران درباره تکمیل ساخت جاده بجنورد-گلستان که هنوز نهایی نشده است نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی مشکلات حقوقی درباره تملک اراضی و رفع مشکلات در زمینه اخذ مجوزهای زیست محیطی برای ساخت و تکمیل این جاده مرتفع شده است، با این وجود، هنوز روند تکمیل در ساخت این محور کند است.

وی افزود: هنوز انتظارات بنده به عنوان مدعی العموم در این مورد برآورده نشده است.

وی در زمینه پرونده قضایی قیر رایگان استان نیز اعلام کرد: طی سال های 94 تا 96 یک سوء جریانی در استان در زمینه هفت هزار و 500 تن قیر رایگان که آورده دولت برای شهرداری های استان جهت آسفالت معابر بود، بوجود آمد.

دادستان مرکز استان خراسان شمالی افزود: در این سوء جریان برخی از مدیران وقت از پیمانکار رشوه گرفتند و این قیر به استان وارد نشد.

وی گفت: در این زمینه هشت نفر بازداشت شده اند و در حال حاضر پرونده به سرعت در حال رسیدگی است و کمتر از یک ماه آینده کیفر خواست این پرونده صادر می شود.

وی درباره پرونده قدیمی اختلاس تعدادی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز اظهار کرد: در این پرونده 18 نفر محکوم و چهار نیز تبرئه شدند.

محمد یاران خاطر نشان کرد: در این پرونده سنگین ترین حکم صادره 10 سال حبس برای یک محکوم در این پرونده بوده است.

وی یادآور شد: تمامی مبالغ اختلاس شده در این پرونده قبل از صدور حکم به بیت المال بازگشت.

وی در مورد برخورد با مراکز عرضه غیر قانونی گاز ال پی جی در استان نیز بیان کرد: پس از اجرای طرح بنزین در ماه گذشته در سطح کشور، گرایش عموم در سطح استان به استفاده از این سوخت بیشتر شد و با توجه به اینکه استفاده از این سوخت برای مصارفی به جز مصرف سوخت خانگی خطرناک است بنابراین از زمان اجرای طرح بنزین در استان چندین مرکز عرضه غیر مجاز این سوخت پلمپ شدند.

دادستان مرکز استان خراسان شمالی در خاتمه درباره پرونده عرضه مشروبات الکلی در استان که به فوت و مسمومیت عده ای نیز منجر شد، عنوان کرد: پس از اینکه امسال این اتفاق در استان رخ داد باند توزیع مشروبات الکلی در استان شناسایی و تمامی اعضای این باند دستگیر شدند و در حال حاضر نیز این پرونده در حال رسیدگی قضایی است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک