شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ساعت ۱۸:۱۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد:

تکمیل سد گلمندره نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار/پرونده نقص سد بیدواز روی میز بازرسی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه ساخت سد گلمندره به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، اعلام کرد: تکمیل این پروژه به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
تکمیل سد گلمندره نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار/پرونده نقص سد بیدواز روی میز بازرسی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: پروژه سد گلمندره در شهرستان مانه و سملقان، با کاربری های سدی کنترلی-ذخیره ای همچنین تامین آب کشاورزی در دست ساخت است.

مرتضوی گفت: این سد 28.7 میلیون متر مکعب ظرفیت مخزن دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه به 70 درصد رسیده است، بیان کرد: تا به کنون جاده دسترسی به این سد، سیستم انحرافی آب این سد، احداث بند خاکی برای این سد، دیواره آبند برای این سد ساخته شده اند.

وی گفت: تا به کنون برای ساخت این سد 120 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و تکمیل این سد و شبکه آبیاری آن به اختصاص 200 میایارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

مرتضوی افزود: در حال حاضر 45 میلیارد تومان به پیمانکار این پروژه بدهکار هستیم.

وی یادآور شد: درصورتیکه اعتبار مورد نیاز اختصاص داده شود این سد در سال 99 آبگیری می شود.

افزون بر این، وی درباره روند علاج بخشی سد بیدواز اسفراین نیز اعلام کرد: در سفر دور دوم رییس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز علاج بخشی این سد به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی درباره پیگرد مسببان بوجود آمدن نقص در این سد نیز اظهار کرد: در زمان بهره برداری از این سد فرونشستی در بدنه بوجود آمد که عملیات علاج بخشی آن در دستور کار قرار گرفت.

مرتضوی تصریح کرد: از سال 96 پرونده این پروژه به منظور بررسی و معرفی مسببان این مسئله روی میز دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان و کشور قرار گرفته است که هنوز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک