شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۲۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ساعت ۸:۴۲
جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی:

تعهد ساخت ۷۸۲ واحد آسیب دیده از سیل توسط سپاه خراسان شمالی/سپاه استان رتبه اول " جهاد همبستگی ملی" را کسب کرد

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی از تعهد ساخت 782 واحد آسیب دیده از سیل توسط سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با همکاری دستگاه های اجرایی در قالب " طرح جهاد همبستگی ملی" خبر داد.
تعهد ساخت 782 واحد آسیب دیده از سیل توسط سپاه خراسان شمالی/سپاه استان رتبه اول

سرهنگ ابوالقاسم چمن، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: وقوع سیل در اسفند ماه سال 97 در استان خراسان شمالی سبب خسارت به واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، شیروان و بجنورد شد.

سرهنگ چمن افزود: بسیج سازندگی و سپاه استان از همان روز های اولیه به کمک سیل زدگان استان شتافت و پس از اینکه در سطح ملی سپاه متعهد به ساخت 20 هزار واحد مسکونی با همراهی مردم و خیرین شد، در استان خراسان شمالی هم تفاهم نامه های همکاری میان سپاه استان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بهزیستی منعقد شد.

وی ادامه داد: طی این تفاهم نامه ها مقرر شد سپاه استان در قالب طرح "جهاد همبستگی ملی" با استفاده از ظرفیت مساجد استان، کمک مردم و خیرین و همکاری دستگاه های یاد شده کار ساخت و بازسازی 500 واحد مسکونی شهری و روستایی  را در نقاط آسیب دیده از سیل استان بر عهده بگیرید.

وی ادامه داد: پس از بررسی های دقیق، تعداد واحدهای آسیب دیده از سیل استان، 782 واحد افزایش یافت که 632 واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد استان و 150 واحد نیز منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان است.

سرهنگ چمن گفت: با وجود اینکه تعداد واحدهای آسیب دیده از سیل در استان بیش از سهم مشخص شده برای خراسان شمالی بود اما کار ساخت و بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل بطور رسمی از خرداد ماه سال جاری کلید خورد .

وی با اشاره به محدود بودن منابع دولتی در بخش بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اضافه کرد: استفاده از ظرفیت مساجد، خیرین و مردم در این طرح مد نظر قرار گرفته و همچنین فرماندهان نواحی در شهرستان های استان در برنامه های صدا و سیمای استان به تشریح این طرح به منظور جذب حمایت های مردمی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سپاه و بسیج خراسان شمالی با استفاده از ظرفیت 170 گروه جهادی استانی و 6 گروه جهادی از دانشگاه های شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران عملیات اجرایی، ساخت این واحدهای مسکونی را در استان آغاز کرده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی گفت: تاکنون پروانه ساخت 230 واحد دریافت شده و مجوزهای ساخت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صادر شده است.

سرهنگ چمن با بیان اینکه به واحدهای آسیب دیده شهری 500 میلیون ریال و واحدهای روستایی 400 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می شود، افزود: تاکنون  230 واحد از 782 واحد آسیب دیده در استان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی 130واحد آغاز شده است و همچنین پی کنی و اجرای فونداسیون 97 واحد انجام شده است.

سرهنگ چمن اظهار کرد: 8 واحد به مرحله سقف رسیده و 6 واحد نیز در مرحله دیوار چینی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی های سازمان بسیج سازندگی کشور، سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با همکاری دستگاه های اجرایی توانسته در اجرای طرح "جهادهمبستگی ملی" برسد و بتواند رتبه اول در بین سپاه های استان را کسب کند.

انتهای پیام/



 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک