پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۲۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ساعت ۹:۲۰

خراسان شمالی دو رویداد المیپاد ایرانیان را میزبانی می‎کند

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: این استان در دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان میزبان مسابقات ۲ رشته ورزشی رویینگ و سامبو خواهد بود.
خراسان شمالی دو رویداد المیپاد ایرانیان را میزبانی می‎کند,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، محمد بروحی اظهار داشت: بر این اساس مسابقات رویینگ قایقرانی زنان و مردان و نیز سامبو پسران در المپیاد ایرانیان در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

سامبو یک رشته رزمی نسبتاً جدید روسی که بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودوی ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است که امسال برای نخستین بار وارد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شده است.

 

رویینگ نیز نوعی رشته قایقرانی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این رشته قایقرانان در قایق رو به عقب نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده‌، آن‌را به جلو هدایت می‌کنند. قایق‌هایروئینگ دراز و باریک و دو سوی آن نیمه مدور است.

 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: ورزشکاران این استان امسال در ۴۰ رشته المپیاد ایرانیان، که به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

 

بروحی یادآور شد: پارسال ۲۸۵ ورزشکار در ۳۷ رشته ورزشی از خراسان شمالی در اولین دوره این المپیاد شرکت کرده و موفق به دریافت ۱۹ نشان رنگین شده و ۲۵ ورزشکار نیز به اردوی استعدادهای برتر راه یافته بودند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی فشرده‌ای که برای آمادگی ورزشکاران استان برای دور دوم المپیاد از سال قبل انجام گرفته، امسال ورزشکاران خراسان شمالی درخشش بیشتری داشته و امتیازات بهتری کسب کنند.

 

دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان از ۳۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

بر اساس آخرین آمار، خراسان شمالی افزون بر ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در ۴۵ هیأت ورزشی فعالیت دارند.

 

انتهای پیام./ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک