دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۱۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ساعت ۹:۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

۷۰میلیون تومان وام وکمک بلاعوض به سیل زدگان خراسان شمالی پرداخت میشود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی تخریب شده براثر سیل مبلغ 70 میلیون تومان شامل 40 میلیون تومان وام ساخت، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت، 15 میلیون تومان وام معیشتی و پنج میلیون تومان بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.
70میلیون تومان وام وکمک بلاعوض به سیل زدگان خراسان شمالی پرداخت میشود,

جواد نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با برآورد مجموع خسارت های وارده از سیل به خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون مبلغ 715 میلیارد تومان در حوزه تاسیسات زیربنایی، مسکونی، کشاورزی، ساختمان های دولتی، اماکن فرهنگی و ورزشی، مدارس استان خسارت وارد شده است.

 

وی ادامه داد: در حوزه ساختمان و تاسیسات زیربنایی 559 میلیارد و 668 میلیون تومان، در حوزه کشاورزی 156 میلیارد و 75 میلیون تومان، در حوزه مسکن شهری 550 واحد بازسازی و 194 واحد تعمیری و در حوزه مسکن روستایی شش هزار و 405 واحد بازسازی و 173 واحد تعمیری برآورده شده است.

 

نظری با اشاره به اینکه خسارت های محاسبه شده برای سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است، گفت:  در روزهای 19 و 21 فروردین دو کلنگ زنی برای احداث اولین واحدهای مسکونی برای بازسازی در روستاهای  بخش جرگلان و مانه و سملقان انجام شده است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: در گام نخست تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی 400 واحد مسکونی استان اختصاص یافته است که بعد از طی کردن روند اداری تسهیلات به صورت مرحله به مرحله در اختیار این افراد قرار می گیرد ،همچنین در مراحل بعدی تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی و تعمیر سایر مساکن اختصاص پیدا می کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی مبلغ 70 میلیون تومان شامل 40 میلیون تومان وام ساخت، 10 میلیون تومان بلاعوض ساخت، 15 میلیون تومان وام معیشتی و پنج میلیون تومان بلاعوض معیشتی در نظر گرفته شده است که تمامی ها مبالغ وام ها با کارمزد چهاردرصد است.

 

نظری افزود: تشکیل پرونده ها در بنیاد مسکن و معرفی به بانک آغاز شده و تسهیلات در طول مراحل ساخت به آنها پرداخت می شود.

 

وی گفت:  در بحث تاسیسات زیربنایی اگر در دولت مصوب شود، در قالب اعتبارات تملک دارایی در اختیار دستگاه ها قرار داده می شود که بتوانند بازسازی و تعمیرات مد نظر را انجام دهند.

 

نظری همچنین بیان کرد: در بخش کشاورزی اعتبارات به صورت متمرکز در اختیار وزارت جهاد قرار داده شده که براساس توزیع ملی جهاد کشاورزی استان سهم استان را از وزارت خانه جذب و بین کشاورزان خسارت دیده توزیع می کند.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تعداد دام های سبک و سنگین تلف شده در سیل استان را دوهزار و 40 راس عنوان کرد و گفت: جهت مساعدت به خانواده هایی که دام های خود را در سیلاب از دست داده اند وعده هایی از مسئولین مربوطه اخذ شده است.

 

نظری با اشاره به اینکه در بخش آموزش و پرورش 103 واحد تعمیری به ثبت رسیده است، گفت: مراحل جذب اعتبار از طریق نوسازی مدارس از وزارت خانه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی بیشترین میزان خسارت های خراسان شمالی از سیلاب را در دهستان شیرین سو شهرستان مانه و سملقان و بخش جرگلان و مرکزی شهرستان رازو جرگلان عنوان کرد.

 

این مقام مسئول در انتها گفت: در سال جاری اعتبارات به صورت ملی توزیع می شود و باتوجه به اینکه به صورت مرحله به مرحله پرداخت تسهیلات صورت می گیرد، کمی روند طولانی می شود تا در اختیار استان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک