پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ساعت ۴:۱۵
قوامی مطرح کرد:

جهت ریل هدفمندسازی یارانه باید تغییر کند/تصمیم شورای اصل ۴۴ برای واگذاری مدیریت ۳ صنعت مادر استان

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر ماه پول بسیار زیادی برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها به مردم اعطا می شود، گفت: این نوع هزینه کرد فقط پول پاشی است و باید جهت ریل این هدفمندسازی از هزینه های جاری به ارزش سرمایه ای تغییر کند.
جهت ریل هدفمندسازی یارانه باید تغییر کند/تصمیم شورای اصل 44 برای واگذاری مدیریت 3 صنعت مادر استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در سی و دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار کرد: پول بسیار زیادی هر ماه در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها به مردم اعطا می شود که این پول پاشی فقط به کالای مصرفی تمام شدنی تبدیل می شود.

قوامی با تصریح بر این مطلب که طرح هدفمندسازی یارانه ها باید از هزینه های جاری به ارزش سازی سرمایه ای تغییر جهت دهد، گفت: این سرمایه باید برای امور زیرساختی، عمرانی، اشتغال زایی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی صرف شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: این برنامه را درست متوجه نشده ایم.

وی به استاندار خراسان شمالی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پیشنهاد کرد: پنج یا شش پروژه مهم و جان دار را برای این برنامه در استان تعریف کنید و انرژی خود را برای رفع مشکلات و پیشبرد اجرای آنها صرف کنید.

وی افزود: نیازی نیست که تمامی ادارات پروژه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

قوامی توصیه کرد: تمامی ادارات در یک پروژه اقتصاد مقاومتی سهیم باشند و کمک کنند تا آنها را به یک سرانجامی برسند.

وی در ادامه به سه صنعت مادر در استان شامل آلومینای جاجرم، فولاد و لوله گستر اسفراین اشاره کرد و گفت: این سه صنعت مادر استان از جمله صنایع راهبردی کشور هستند که خاصیت اقتصاد مقاومتی دارند و می توانند استان را در برابر تکانه های تغییر قمیت نفت و سایر نوسانات قیمتی مقاوم کنند.

وی افزود: نیاز نیست که در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی به اجرای 100 پروژه ریز بپردازیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر اعضای شورای اصل 44 قانون اساسی به دنبال این هستند که بخشی از واگذاری صنایع بزرگ به صورت واگذاری مدیریتی انجام شوند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم تا این سه صنعت مهم استان که دارای طرح های توسعه ای هستند و از وجود آنها صنایع پایین دستی ایجاد خواهند شد، به جای واگذاری مالکیتی آنها به بخش خصوصی، مدیریت این صنایع به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی خواستار شد: توجه مسئولان و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در استان به حل مشکلات این سه صنعت ثروت ساز و اشتغال زا معطوف شوند.

وی در بخشی دیگر از سخن بحران آب و خاموش کردن کنتر چاه های عمیق آب در استان و شهرستان اسفراین را مسئله ای جدی دانست و گفت: با خاموش کردن چاه های آب و گرفتن بیل از کشاورزان، آیا راهکار جایگزینی نیز پیش بینی کرده اید؟

وی اذعان کرد: خاموش کردن کنتر چاه ها دردناک تر از بحران کم آبی است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی احیای قنات ها و تنظیم و مقدار مصرف آب برای کشاورزی را راه حل مدیریت این بحران دانست و گفت: احیای قنات ها باید از اعتبارات برنامه اقتصاد مقاومتی برخوردار شوند تا وضع کنونی به چالش بسیار مهم سال آینده استان تبدیل نشود.

وی همچنین به موضوع فرودگاه بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: به عقیده بنده چرا باید انرژی استان درگیر موضوع فرودگاه بجنورد شود و به دنبال اتخاذ راهکارهای میان بردی باشد درحالیکه این میان برد ها نیز دردی را دوا نکرده اند.

قوامی گفت: به عقیده بنده وجود فرودگاه کنونی بجنورد باید برای روزهای آفتابی حفظ شود اما برای روزهای ابری که انجام پروازها در این فرودگاه دچار مشکل می شود، فرودگاه جدیدی در نقطه ای دیگر از این استان احداث شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک