در حال بارگذاری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

وقوع ۱۵ فقره قتل در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 2161 - https://asreatrak.ir/short/4LgA0

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در استان، طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۵ نفر به علل اختلافات خانوادگی همچنین نزاع و درگیری به قتل رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، سردار سعید مطهری زاده در جمع خبرنگاران در این باره با اشاره به کشف این قتل‌ها اظهار کرد: وقوع این قتل‌ها طی شش‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آنها در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: این مقتولان که هم زن و هم مرد بوده‌اند، بیشتر آنان در گروه سنی جوان بوده‌اند. فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سهم اختلافات خانوادگی در بروز این قتل‌ها بیشتر بوده است. 

مطهری‌زاده در ادامه از کشف ۴۳۱ فقره کلاه برداری در استان طی شش‌ماهه نخست امسال نیز خبر داد و عنوان کرد: وقوع کلاه برداری‌ها در استان طی شش نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است. 

سردار مطهری‌زاده افزود: ۹۲ درصد از کلاه برداری‌های اتفاق افتاده در استان کشف کرده‌ایم.

وی همچنین بیان کرد: در استان، طی شش‌ماهه امسال ۱۳ میلیارد تومان کلاه برداری مجازی اتفاق افتاد. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌های دارای لینک به مخاطبان به کلاه برداری اقدام کردند. 

وی با تصریح بر این مطلب که قربانیان این کلاه برداری‌ها ناآگاه از ماهیت پیام‌های کلاه برداری بوده‌اند، تأکید کرد: مردم پیام‌های حاوی لینک از طریق شماره‌های شخصی و دیگر شماره‌های نامشخص را باز نکنند. 

سردار مطهری زاده همچنین افزود: زمانی که از شماره‌حساب بانکی فردی کلاه برداری انجام می‌شود، برای مسدودسازی آن شماره‌حساب به‌منظور جلوگیری از ادامه کلاه برداری با شماره‌تلفنی ۰۹۶۳۸۰ پلیس تماس گرفته شود. 

علاوه بر این، وی درباره حضور و تردد اتباع خارجی در استان نیز اعلام کرد: در استان ۱۴۱ نفر تبعه خارجی مجاز از کشورهای چین، عراق، ترکمنستان و افغانستان حضور دارند و زندگی می‌کنند. 

وی گفت: ۱۲۱ نفر از آنها اهل افغانستان هستند که دانشجو، پزشک و کارگر دارای همسر ایرانی هستند. فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این کارگران افغانی دارای همسر ایرانی که در استان به‌صورت مجاز حضور دارند بیش از دو دهه است در استان زندگی می‌کنند. 

درعین‌حال، وی با یادآوری این مطلب که توقف یا حضور اتباع افغانی در استان ممنوع است، اعلام کرد: در استان، طی شش‌ماهه نخست امسال ۹۱ نفر تبعه افغانی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند. وی گفت: شماری از آنها در زمان تردد از استان دستگیر شدند. 

سردار مطهری زاده عنوان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده اتباع افغانی در استان، پلیس را مطلع کنند. 

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات