یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۹۱۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ساعت ۵:۲۸
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی خبر داد:

کارخانه کمپوست شرق خراسان شمالی صاحب زمین شد/به زودی از سرمایه گذاران دعوت به مشارکت می شود

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی از انتخاب نهایی زمین برای راه اندازی کارخانه کمپوست شرق استان خبر داد و گفت: این زمین 20 هکتاری در پیرامون شهر بجنورد واقع است.
 کارخانه کمپوست شرق خراسان شمالی صاحب زمین شد/به زودی از سرمایه گذاران دعوت به مشارکت می شود,

روح الله عظیمی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: برای راه اندازی کارخانه کمپوست جدید برای منطقه شرق استان سه زمین جانمایی شده بود که سرانجام با تکمیل طرح های ارزیابی زیست محیطی، زمین مورد انتظار انتخاب شد.

عظیمی با بیان اینکه این زمین به مساحت 20 هکتار در پیرامون شهر بجنورد واقع است، عنوان کرد: کارخانه کمپوستی که در این زمین احداث می شود سه شهرستان بجنورد، شیروان و فاروج را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: با احداث این کارخانه انتقال زباله به سایت دفن زباله باباموسی نیز متوقف خواهد شد، با این وجود، جانمایی ایستگاه موقت برای جمع آوری زباله ها از دستور کار خارج نمی شود.

وی درباره احداث این کارخانه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه از گذشته تاکنون چندین سرمایه گذار بومی و غیر بومی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند، با این وجود، به زودی از طریق جراید از تمامی متقاضیان سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه دعوت به حضور خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از اولویت های سازمان پسماند استان برای واگذاری اجرای پروژه به سرمایه گذار، ارائه طرح های توجیهی اقتصادی از سوی سرمایه گذار است تا استان همچنین خود سرمایه گذار از محل اجرای این پروژه منتفع شود.

علاوه بر این، وی افزود: این سازمان همچنین انتظار دارد که سرمایه گذار در محل این پروژه، فاکتورهای زیست محیطی، بهداشتی و کاهش دفن زباله را رعایت کند.

وی درباره واگذاری مدیریت کامل کارخانه کمپوست به سرمایه گذار پس از بهره برداری نیز عنوان کرد: درصورتیکه سرمایه گذار متقاضی باشد این اقدام پس از انجام توافقات امکانپذیر است.

عظیمی در خاتمه در پاسخ به این سوال که پیش بینی اجرای این پروژه چه زمان خواهد بود؟ گفت: حدود چهار ماه فرآیند اداری تحویل زمین از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب اجاره برای احداث این کارخانه طول می کشد، با این وجود، در طول این مدت مراحل انتخاب سرمایه گذار را طی خواهیم کرد تا آغاز اجرای این پروژه از اوایل سال آتی کلید زده شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک