یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ساعت ۳:۳۲
در گفت و گو با عصر اترک عنوان شد:

ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی جانمایی کمپوست در هفته جاری/۵ میلیون تومان، سود ماهانه فروش زباله های خشک برای هر انبار

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه سه منطقه برای راه اندازی کارخانه جدید کمپوست شرق استان شناسایی شده بود، سرانجام اداره کل محیط زیست استان طی هفته جاری ارزیابی های زیست محیطی یکی از سه نقطه برای احداث این کارخانه را ارائه خواهد داد.
ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی جانمایی کمپوست در هفته جاری/5 میلیون تومان، سود ماهانه فروش زباله های خشک برای هر انبار,

روح الله عظیمی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان محیط زیست کشور، اجازه اعلام نظر قطعی درباره جانمایی زمین برای احداث کارخانه کمپوست را به اداره کل محیط زیست خراسان شمالی داده بود، در همین راستا، این اداره کل نیز در این زمینه ورود کرد.
عظیمی با بیان اینکه سه منطقه برای جانمایی احداث کارخانه شرق استان که شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج را شامل می شوند، شناسایی شده بودند، تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان نیز با بررسی سه نقطه شناسایی شده، ارزیابی های زیست محیطی یکی از سه نقطه را در دستور کار قرار داده بود که این اداره کل طی هفته جاری گزارش این ارزیابی انجام شده را برای تصمیم گیری ارائه خواهد داد.
وی افزود: درصورتیکه این جانمایی زمین به تصویب نهایی برسد فرآیند تحویل زمین، تهیه طرح احداث کارخانه جدید کمپوست همچنین اجرای آن در دستور کار قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی و احداث این کارخانه از بخش خصوصی دعوت به سرمایه گذاری می شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود به رای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها نسبت به پلمپ 21 واحد انبار ضایعات سطح شهر بجنورد طی سال جاری اشاره کرد و گفت: پلمپ این 21 واحد به علت شکایت شاکیان خصوصی نسبت به آلودگی های بهداشتی و محیطی بوده است.
وی افزود: این انبارهای ضایعاتی از خریداران زباله های خشک سطح شهر هستند.
وی با بیان اینکه تعداد انبارهای ضایعاتی شهر بجنورد بیش از 21 واحد است که هیچ یک از آنان دارای پروانه نیستند، خاطر نشان کرد: صاحبان این واحدهای پلمپ شده در هفته نخست جاری با مراجعه به شورای شهر، شهرداری و دادستانی نسبت به انجام این پلمپ ها اعتراض کردند.
عظیمی گفت: در همین راستا، کمیسیون بند 20 نیز به تعدادی از این انبارداران که انبارهای آنان در مجاورت مهد کودک ها، نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی بوده اند، اعلام کرد که در صورت فک پلمپ باید ظرف سه روز انبار خود را به خارج از شهر منتقل کنند.
وی افزود: این کمیسیون به عده ای دیگر از آنان اعلام کرد که در صورت فک پلمپ انبارهایشان، باید ظرف یک ماه از شهر خارج شوند.
وی عنوان کرد: آنانی که به این تصمیم کمیسیون تمکین کردند و تعهد به خروج از محدوده شهر بجنورد را داده اند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تاکنون فقط دو واحد از شهر خارج شده اند.
وی همچنین یادآور شد: خریداران زباله های خشک این انبارداران، استان های سمنان، خراسان رضوی و گلستان همچنین چند واحد تبدیلی در استان هستند.
عظیمی گفت: سود خالص هر واحد انبار ضایعاتی در بجنورد از محل فروش زباله های خشک بیش از پنج میلیون تومان در ماه است.
انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک