یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۶۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ساعت ۱۳:۲۹
در گفت و گو با عصر اترک مطرح شد:

فولاد اسفراین در باتلاق بلاتکلیفی

عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با بیان اینکه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین که طی 10 سال گذشته در لیست واگذاری ها از بخش دولتی به بخش خصوصی کشور بوده، گفت: هنوز برای این مجتمع مشتری پیدا نشده و این مجتمع صنعتی طی این مدت از این وضعیت بلاتکلیفی بسیار تحت فشار بوده است.
فولاد اسفراین در باتلاق بلاتکلیفی,
سید احسان احمدی، عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره واگذاری مجتمع صنعتی فولاد به بخش خصوصی اظهار کرد: به اصل واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی هیچ نقدی نداریم زیرا کارآیی بخش خصوصی بیش از بخش دولتی است  
احمدی افزود: با این وجود، در تاریخچه واگذاری های بخش های دولتی به بخش خصوصی می بینیم که صنایع بزرگ کمتر به بخش خصوصی واگذار شده اند و به طور عمده صنایع بزرگ به خصولتی ها که شرکت هایی ترکیب شده از بخش دولتی و خصوصی هستند، واگذار می شوند.
وی با بیان اینکه مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از سال 85 در لیست واگذاری ها قرار گرفته است تا از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند، عنوان کرد: تاکنون طی این 10 سال برای این مجتمع مشتری ای پیدا نشده است.
وی همچنین با یادآوری این مطلب که در حال حاضر روسای این مجتمع صنعتی، سازمان گسترش ( وزارت صنعت، معدن و تجارت ) و سازمان خصوصی سازی هستند، گفت: این مجتمع برای پیشبرد امور و تصمیم سازی هایش باید از این دو سازمان یاد شده، کسب تکلیف کند.
احمدی تصریح کرد: آیا این مجتمع در این شرایط بلاتکلیفی می تواند با دو رئیس بالادستی به موقع تصمیم بگیرد و برای حل مشکلاتش اقدام کند.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این مجتمع در سال جاری روند پویایی را طی کرده است، خواستار خروج این مجتمع از لیست واگذاری های دولت شد.
وی از این شرایط دوگانه حاکم بر این مجتمع ابراز نگرانی کرد.
عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا این مجتمع از طریق بورس واگذار نمی شود، اظهار کرد: برای واگذاری از طریق بورس، می بایست این مجتمع سه سال پاپی سودده می بود که طی سه سال اخیر وضعیت این مجتمع اینگونه نبوده است.
وی افزود: تاکنون این مجتمع از طریق مزایده، در تابلوی واگذاری قرار گرفت که آخرین نوبت واگذاری آن نیز حدود 25 روز قبل بوده که هیچ مشتری نداشت.
وی در پاسخ به این سوال که چرا این مجتمع صاحب مشتری نمی شود نیز عنوان کرد: ارزش سرمایه گذاری که کارشناسان برای این مجتمع قیمت گذاری کرده اند هزار و 200 میلیارد تومان است که این مبلغ برای بخش خصوصی بالا است.
احمدی همچنین افزود: هم اکنون طرح تکمیلی این مجتمع در حال ساخت است که برای آن نیز تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: مشتری آینده این مجتمع نیز باید تمامی تسهیلات بانکی دریافت شده برای اجرای طرح توسعه ای این مجتمع را بپردازد.
افزون بر این،وی خاطر نشان کرد: مشتریان اغلب به سوی خرید صنایعی جذب می شوند که دارای جاذبه باشند به طور مثال شرکت ماشین سازی تبریز در زمان واگذاری دارای زمین هایی مرغوبی بود تا مشتری بتواند از این زمین ها استفاده کند.
علاوه بر این، عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با یادآوری این مطلب که اجرای طرح توسعه ای این مجتمع از سال 84 آغاز و به علت اعمال تحریم ها تاکنون به طول انجامیده، تصریح کرد: منطقی تر است ابتدا این طرح توسعه ای، تکمیل و پس از آن، این مجتمع دوباره به مزایده گذاشته شود.
وی در ادامه درباره  تکمیل طرح توسعه ای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین نیز عنوان کرد: برای این پروژه می بایست بخش های ماشین کاری، عملیات حرارتی و عملیات تکمیلی، سیستم ذوب قطره ای، خط ریخته گری مداوم و تاب گیری و پوسته کنی باید ایجاد شوند.
احمدی افزود: تاکنون بخش ماشین کاری به بهره برداری رسیده و بخش عملیات حرارتی و بخش عملیات تکمیلی آماده تحویل شده اند همچنین بخش سیستم ذوب قطره ای به مرحله تولید آزمایشی رسیده است.
وی همچنین گفت: تجهیزات خط ریخته گری مداوم خریداری شده و در حال حاضر فونداسیون این خط در حال اجرا است.
وی افزود: تجهیزات بخش تاب گیری و پوسته کنی نیز تا اوایل بهمن ماه وارد کشور می شود.
در عین حال، عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی فولاد اسفراین اعلام کرد: بخش های تاب گیری و پوسته کنی این پروژه تا پایان سال جاری و واحد ریخته گری مداوم آن نیز تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
احمدی خاطر نشان کرد: از محل صندوق توسعه ارزی نیز 90 میلیون یورو ارز برای اجرای این خط توسعه ای تامین و اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ق
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک