یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۸۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ساعت ۱۶:۱۳
سردار مرتضوی اعلام کرد:

شناسایی ۸۴ قطب اقتصادی در خراسان شمالی/۱۰۰ روستای استان تحت پوشش برنامه محرومیت زدایی

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های سازمان بسیج سازندگی استان، گفت: این نهاد 84 قطب اقتصادی استان برای کاهش بیکاری و ایجاد فرصت های پایدار اشتغال در استان را شناسایی و در دستور کار اجرایی خود قرار داده است.
شناسایی 84 قطب اقتصادی در خراسان شمالی/100 روستای استان تحت پوشش برنامه محرومیت زدایی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر این نکته که خدمت گذاری به مردم از رسالت های اصلی بسیج است، اظهار کرد: بسیج حتی برای رفع چهره محرومیت از جامعه و بکارگیری توانمندی ها در ابعاد مختلف از تمامی ظرفیت هایش بهره گرفته است.

سردار مرتضوی تصریح کرد: امروز سازمان بسیج سازندگی استان برای اینکه بتواند معضل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی را میسر کند در 14 عرصه مختلف ورود کرده است.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی استان طی سه سال اخیر برای پیشرفت و شکوفایی حوزه اقتصادی استان حدود 20 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و یا تسهیلات با کارمزد پایین را با اعطا به متقاضیان اقتصادی استان هزینه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری شناسایی قطب های اقتصادی برای استفاده از توانمندی های استان را در دستور کار قرار داده ایم، عنوان کرد: تاکنون 84 قطب اقتصادی استان را برای تحقق اشتغال پایدار را شناسایی کرده ایم.

فرمانده سپاه خراسان شمالی، زعفران کاری، نوغان داری، کشت گیاهان دارویی و توسعه صنایع تبدیلی را از جمله این 84 قطب شناسایی شده استان اعلام کرد و افزود: از این قطب های اقتصادی شناسایی شده حمایت خواهیم کرد.

وی در خاتمه، محرومیت زدایی از جامعه را از دیگر رسالت های سازمان بسیج سازندگی استان برشمرد و گفت: محرومیت زدایی از چهار دهستان استان که مشمول 100 روستا می شوند را در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: این 100 روستا دارای ضریب محرومیت بالای هشت درصد هستند که از نظر زیرساخت، سلامت، اشتغال و مسائل فرهنگی وضعیتی نابسامان داشته اند.

سردار مرتضوی با تاکید بر این نکته که بسیج ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمت گذاری به مردم و توانمندسازی مناطق مختلف است، از عدم توجه دولت برای کمک گیری از این ظرفیت بسیار مهم برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک