شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اخبار ویژه | کد خبر: ۴۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ساعت ۹:۳۰

افزایش سراسری نرخ کرایه تاکسی

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در بسیاری از شهرهای کشور با افزایش بالای15 درصدی روبرو بود، افزایشی که در جمعه در بعضی از شهرها شاید به 40درصد هم برسد.

نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در اواخر سال گذشته با رشد 15 درصدی وارد سال جدید شد. افزایشی که بی گمان باید تا یکسال دوام می آورد اما تک نرخی شدن بنزین این گمان را به یک خیال واهی تبدیل کرد. در بعضی از شهرهای کشور با افزایش بالای 25 درصدی روبرو بودیم که اگر افزایش کل قیمت را در چهار ماه حساب کنیم با افزایش 40 درصدی مواجه خواهیم شد. این عمل باید با یک برنامه ریزی منسجم انجام می شد تا با اینچنین افزایش قیمتی مواجه نشویم چرا که برای نرخ کرایه مطمنا این افزایش در چند ماه بالاست.

در بعضی از شهرها افزایش قیمت آنچنان به چشم نمی آید و با رشد آنچنانی روبرو نبوده است اما به خاطر اعتراز رانندگان تاکسی منوط بر افزایش چند درصدی در شهر های دیگر، شاید در اینده نزدیک شاید افزایش در این شهرها نیز باشیم.

 

افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی در بوکان

به طور مثال نماینده شورای اسلامی شهر بوکان در امور تاکسیرانی گفت: برابر پیشنهاد استانداری و همچنین صعود بهای بنزین و تورم در سال جاری نمایندگان مردم در پارلمان محلی افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی را در نظر گرفتند و بر این اساس، کرایه جدید همه خطوط تاکسی در شهر بوکان تعیین شد.

شورش دهبان افزود: برابر این مصوبه نرخ کرایه تاکسی های سطح شهر در کلیه مسیر ها به 400 تومان افزایش یافت و همچنین نرخ آژانس ها نیز از 1500 به 1700 تومان رسید.

وی اظهار کرد: بعد از تصویب این مصوبه در فرمانداری نرخنامه جدید بر شیشه تاکسی ها نصب می شود و تاکسی ها موظف به اجرای آن خواهند بود.

 

نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در میاندوآب افزایش یافت

سخنگوی شورای اسلامی شهر میاندوآب نیز از افزایش 20درصدی نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در این شهر خبر داد.
فرزاد مشکینی با اشاره به مصوبه جلسه روز گذشته شورای شهر میاندوآب برای افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: بر این اساس نرخ کرایه تاکسی های درون شهری میاندوآب با 20درصد افزایش به ازای هر مسیر 250تومان  به 300تومان افزایش یافت.
 

نرخ کرایه تاکسی در سنندج 20 الی 25 درصد افزایش یافت

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج نیز از افزایش 20 الی 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی خبر داد.

"امجد اردلان" مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج گفت: نرخ های امسال همانند سال گذشته با پیشنهاد رانندگان و بررسی های کارشناسانه طی جلساتی با حضور نمایندگان تاکسیرانان در اسفند ماه سال گذشته تقدیم شورای شهر شد و پس از تصویب جهت تایید نهایی به فرمانداری ارسال شد.

وی اظهار داشت" بر اساس نرخهای جدید در سالجاری درصد بالایی از مسیرها 20درصد افزایش داشته و در برخی موارد به جهت رند کردن نرخ ها تا 25درصد افزایش داشته ایم.

 

افزایش ۱۶ درصدی نرخ تاکسی در کرمان/کیفیت خودروهای تاکسی مناسب نیست

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر کرمان به طور متوسط ۱۶ درصد است که این افزایش نرخ بر اساس مصوبه دولت در ابتدای سال جاری صورت گرفت.

مجید عسکری در رابطه با افزایش نرخ کرایه تاکسی های شهر کرمان گفت: ابلاغیه افزایش نرخ کرایه تاکسی از چهارشنبه هفته قبل به صورت رسمی به رانندگان تاکسی اعلام شد که برچسب نرخ نامه نیز تا تاریخ ۱ تیرماه در سطح شهر توزیع می شود.

 

افزایش نرخ تاکسی های بندرعباس مربوط به افزایش سنواتی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهر بندرعباس هم با بیان اینکه افزایش نرخ تاکسی های بندرعباس مربوط به افزایش سنواتی است،گفت: چنانچه تاکسی رانان به تک نرخی شدن سوخت و قیمت ها اعتراض داشته باشند بار دیگر نرخ ها بررسی خواهد شد.رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بندرعباس با اشاره به حضور پررنگ تر تاکسی ها در سطح شهر عنوان کرد:تاکنون مشکل تاکسی داران بندرعباس در خصوص نرخ ها بوده که نسبت به شهر های دیگر کمتر است لذانرخ های جدید نسبت به گذشته منطقی تر است و برای تاکسی داران نیز ارزش کار کردن و جابجایی مسافر دارد .
 
انتهای پیام/
 
راه دانا/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک