شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۰:۵
گزارش/

گلایه های ساکنان گلستان شهراز بی مهری مسئولان/اینجا فقط اسمش گلستان است

اجرای پروژه مسکن مهر هر چند به عنوان یکی از نقاط مثبت دولت دهم برای سرپناه دادن اقشار آسیبپذیرعنوان می شود اما در خراسان شمالی با فراز و نشیبهای بسیاری همراه بوده و با وجود گذشت چند سال هنوز بسیاری از این واحدها نیمه تمام باقی مانده و با بی مهری مسئولان نسبت به ساکنان آن همراه شده است.
به گزارش خبرنگاراترک نیوز، تاکنون عملیات اجرایی شش هزار واحد مسکن مهر در گلستان شهر بجنورد آغاز شده و سه هزار و 300واحد نیز تحویل داده شده است و درحالی که 20 هزار نفر در واحدهای گلستان شهر ساکن شده اند ،مردم ساکن در این منطقه با مشکلات متعددی مواجه هستند و مسئولان نیز توجهی به حل مشکلات آنان ندارند.
درحالی که پروژههای مسکن مهر میبایست در زمان افتتاح واحدها و محوطه آن تکمیل و آب، برق، گاز و تلفن آن وصل میبود و سند مالکیت و کارت اقساط بازپرداخت تسهیلات مسکن آن صادر میشد اما متاسفانه اکثر واحدهای مسکن مهر بدون این شرایط به مردم تحویل شدند.
 
 
 
خانه ها بدون سند تحویل داده شدند
یکی از ساکنان گلستان شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگارما گفت: سال 91که منزلمان را تحویل گرفتیم، گفتند خانه ها کامل است ولی با گذشت دو سال نه سند داریم نه خیلی از امکانات ساختمان کامل است .
محمدی اضافه کرد: حدود 400هزارتومان برای سند از ما گرفتن ولی به ما سند تحویل نداده اند سند ما در دست این آقایان است و هر سازی می زنند مجبور هستیم با ساز آنها برقصیم الان به ما گفتن 4 میلیون بدهید .
 
 
 
نامور یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر نیز گفت : ما خانه را با آسانسور تحویل گرفتیم ولی وقتی برای نصب تماس گرفتیم با این پاسخ مواجه شدیم که هر بلوک حدود 8 میلیون بابت آسانسور بدهکار است . 
حسینی یکی دیگر از ساکنان گلستان شهرگفت: در بسیاری از بلوکها مردم برای تردد مجبورند روزانه پله ها ی زیادی را بالا و پایین بروند که مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده است.
 
 
 
وی که در طبقه آخر یکی از بلوکهای احداث شده سکونت دارد، افزود: روزانه چندین نوبت باید 80  پله را بالا و پائین برویم و تاکنون هیچ شخصی به این مسئله که چرا این واحدها فاقد آسانسور است و چرا پیمانکار به تعهداتش عمل نکرده است پاسخی نداده است.
وی ادامه داد: در یکی از واحدهای مهر،خانمی  باردار و جنینش به دلیل نبود آسانسور فوت شدند یک پیرزن هم به همین دلیل فوت کرد به دلیل نبود آسانسور چند تا سقط جنین نیز اتفاق افتاده است.
حسینی گفت: ابتدا که در اینجا ساکن شدیم برای راه اندازی آسانسورها گفتند چون تعدادی از واحدها خالی است آسانسورها نصب نشده اند تا برای اسباب کشی از آنها استفاده نشود ولی الان با وجود پر بودن تمام واحدها هنوز این اتفاق نیفتاده است. 
وی ادامه داد: با وجود نامه نگاری های متعدد و شکایت به مسکن و شهرسازی مشکلی از ساکنان این منطقه حل نشده و همچنان اینجا با تلی از زباله، نخاله های ساختمانی، نبود خدمات شهری و بی مهری رو برو است.
 
 
 
 
تردد به مرکز شهر مشکل است
حصاری از ساکنان گلستان شهر تردد به مرکز شهر را یکی دیگر از مشکلات ساکنان عنوان کرد و گفت: اتوبوسرانی تعدادی خط واحد برای تردد در این مسیر قرار داده و مقرر کرده که هر 15 دقیقه یکی حرکت کند ولی اغلب بیش از نیم ساعت باید منتظر اتوبوس ماند و ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر هم اتوبوس ها فعالیت ندارند.
 
 
 
 
 
 
وی ادامه داد: این مسیر تاکسی خطی هم ندارد و اگر هم تاکسی به این مسیر بیاید ازهر نفر هزار تومان می گیرد از آژانس ها هم برای این مسیر 4 تا 5 هزار تومان می گیرند، روزهای تعطیل که در بایکوت هستیم .
 
 
امنیت مقوله ای فراموش شده
یکی از ساکنان هم با گلایه از نبود امنیت در این منطقه گفت: متاسفانه هیچ پاسگاه انتظامی در این منطقه وجود ندارد و به همین خاطر دزدی های زیادی اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: دزدی و مزاحمت های فراوانی اتفاق می افتد به طوری که چند وقت پیش دزدان با شکستن درب انباری ها وسایل مردم را به سرقت بردند .
 
 
 
وی گفت: به دلیل واقع شدن گلستان شهر در حاشیه شهر و همجواری با بیابان این منطقه با استقبال بسیاری از خلافکاران روبرو شده است و دزدها حتی کنتورهای آب 6 تا از واحدهای مسکن مهر را به سرقت برده اند.
وی اضافه کرد: نبود روشنایی در معابر و واقع شدن در حاشیه شهر، این منطقه را برای حضور بیشمار سگ‌های ولگرد مستعد کرده است بطوری که زمستان سال گذشته حتی گرگ هم در این منطقه وجود داشت که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین زنان و بچه ها شده است. 
 
وام هایی که هرروز بر مبلغش اضافه می شود
ولی پور یکی دیگر از ساکنان واحدهای مسکن مهر گلستان شهر نیز گفت: وام های مسکن مهر در سال 86 که ثبت نام کردیم 22 میلیون و 500 هزار تومان بود ولی وقتی دفترچه قسط را تحویل گرفتیم مبلغ باز پرداخت 27 میلیون تومان بود.
وی گفت: وقتی این موضوع را پیگیری کردیم به ما گفتند به دلیل تعللی که تعاونی کرده است این مبلغ اضافه شده و شما ملزم به پرداخت آن هستید.
 
وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که با ما ثبت نام کردند و قرار بود 18 ماهه خانه های خود را تحویل بگیرند الان 8 سال است هنوز خبری نیست و یا  ناقص تحویل داده اند . 
 
جاده ای که استاندارد نیست
یکی دیگراز ساکنان با بیان اینکه جاده دسترسی ساخته شده این منطقه تا شهر استاندارد نیست، تصریح کرد: در ساخت این جاده به برخی از مسائل فنی همچون قوس ها و دور برگردان ها توجه نشده است.
 
 
 
به گفته وی عدم وجود روشنایی کافی در این راه باعث  بروز حوادث متعدد رانندگی در این منطقه شده است.
به گفته ساکنان گلستان شهر بجنورد با وجود اینکه آنها هزینه آماده سازی پروژه مسکن مهر را شامل جدول گذاری، خیابان کشی و آسفالت و زیرسازی را نیز پرداخت کرده اند اما اقدام قابل توجهی برای رسیدگی به این امور انجام نشده است و از وجود بسیاری از امکانات از جمله آتش نشانی ، درمانگاه، پارك، روشنایی، آسفالت و مخابرات بی بهره اند.
 
ساکنان گلستان شهر بجنورد با تماس مکرر خواستار انعکاس مشکلات خود شدند تا تلنگری باشد برای مسئولانی که مشکلات این افراد را به فراموشی سپرده اند.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
داوود | 1393/10/13
0
173
مسئولین مفت خور.نظرمونمایش بده
نام :
ایمیل
نظر
هم شهری | 1393/10/13
0
0
چه فایده هر چقد هم از این گزارشا بخوره مسئولین سرشون به کار خودشونه ککشون هم نمی گزه عمرا
نام :
ایمیل
نظر
رستمی | 1393/10/13
0
0
مسئولین واقعا ... معلوم نیست تو این ادارات چه کار می کنن که ملت باید این همه از همه لحاظ تحقیر شن حتی اگر پولم از شون بگیرن بازم با کارایی که می کنن مسخرشون می کنند و تحقیر
نام :
ایمیل
نظر
ارباب رجوع | 1393/10/13
0
0
خدا کنه این خبرا بازخورد داشته باشه یکم بشون بر بخوره ولی من چشمم آب نمی خوره
نام :
ایمیل
نظر
......----.... | 1393/10/13
0
2
دلم سوخت براشون خیر سرشون صاحب خونه شدن ..... طفلکا
نام :
ایمیل
نظر
فامیل دور - خیلی دور | 1393/10/13
0
4
نقل است در این دیار عده از کارگران محترم که جهت کار در نگهبانی آمده بودند بعد از چند سال کار سخت توانستند اتوموبیل های شاسی بلند بخرند که فقط میزان حقوق این افراد سخت کوش برای ما سوال است. همچنین نقل است تعدادی از این پیمانکاران بد که تعدادشان خیلی خیلی کم است حدود (98.2 در صد) زمانی که میلگرد های ساختمان های بتونی را نصب میکردند میلگرد ها را درون لوله های پلاستیکی قرار میداند و بعد از بازرسی میلگرد هارا بیرون میکشیدند . جاداره تشکر کنیم که اون لوله ها را نکشیدند بیرون بالاخره پول خورده پیشاپیش یک دقیقه سکوت جهت شادی روح ساکنین این منازل انجام میدهیم. و همچنین نقل شده تعدادی از این مردم نگون بخت بعد از گذشت چند سال از عدم تحویل مسکن، جهت باز پسگیری پولشان مسکن ها را تحویل دادند ولی پولشان را هنوز نگرفتند که البته حتما مشکل در مردم است نه کسی دیگر مردم ، مردم آرام باشید مسئولین بیدارند. بیدارند ؟ آیا؟ به دکتر بگید یه استعفا برا اینا هم بزنه روحمون شاد شه
نام :
ایمیل
نظر
رضا | 1393/10/13
0
0
درسته مسکن ارزون دراختیار مردم قرار گرفته ولی امکانات بخصوص مدرسه و ... اصلا و ابدا مناسب نیس
نام :
ایمیل
نظر
مصطفی | 1393/10/14
0
0
خدا از نامردایی که پولا رو به جیب زدن و حق اینا را از بین بردن نگذره تاسف داره چرا نظارتی نیست
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1393/10/14
0
0
دستتون درد نکنه ولی فکر نمی کنم به روی مسئولین هم بیاد .........
نام :
ایمیل
نظر
بیچاره | 1393/10/14
0
0
خونه دار شدن ولی به چه قیمتی به قیمت اینکه تو خونشون آسایش نداشته باشن و هر لحظه توقع هر مسئله ای را داشته باشن .... مسئولین کجای این دنیا به سر می برید چرا رسیدگی کردن به امور جزو وظایف شما ها نیست چرا باید یه عده با بدبختی زندگی کنند یه عده با ... جیبشون پر پول باشه .... چرا
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک