سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۳۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ساعت ۱۵:۲۲
شهردار بجنورد:

شهرداری بجنورد آماده خرید سهام سازمان پسماند است/مدیریت گلستان شهر را بدون زیرساخت نمی پذیریم

شهردار بجنورد گفت: درصورتیکه طی هفته جاری تکلیف کارخانه کمپوست استان مشخص نشود، شهرداری بجنورد نسبت به تشکیل سازمان پسماند و حتی خرید سهام های سه شهرداری دیگر که سهامدار این کارخانه هستند، اقدام خواهد کرد.
شهرداری بجنورد آماده خرید سهام سازمان پسماند است/مدیریت گلستان شهر را بدون زیرساخت نمی پذیریم,پسماند+ کارخانه کمپوست + گلستان شهر+ صنوف آلاینده +اترک نیوز

به گزارش خبرنگار اترک نیوز، روح الله براتیان، شهردار بجنورد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کارخانه کمپوست استان به دلیل سوء مدیریت سازمان پسماند و بوجود آمدن مشکلات زیست محیطی غیر فعال شد که این کارخانه تا کنون به دلیل مشکلات اجتماعی بلاتکلیف باقی مانده است.
وی تصریح کرد: شهرداری بجنورد در صدد است در صورتیکه فعالیت این کارخانه تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف نشود، با مشارکت سرمایه گذار قبلی این کارخانه، نسبت به جانمایی مکان و احداث یک کارخانه و خرید تاسیسات جدید اقدام می کند.
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که شهرداری های بجنورد، اسفراین، شیروان و مانه و سملقان عضو سازمان پسماند استان هستند، عنوان کرد: شهرداری بجنورد درصدد است در صورتیکه احداث کارخانه کمپوست بجنورد در دستور کار قرار گیرد نسبت به تاسیس سازمان پسماند بجنورد اقدام و حتی سهام سه شهرداری دیگر را نیز خریداری کند.

مدیریت گلستان شهر را بدون زیرساخت نمی پذیریم
براتیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری بجنورد بالاخره منطقه گلستان شهر را به عنوان منطقه تحت مدیریت خود برای ارائه خدمات به آنان خواهد پذیرفت یا خیر؟ عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان التماس می کند اما شهرداری بجنورد نمی پذیرد.
وی با بیان اینکه این شهرک فاقد زیرساخت های لازم است، بیان کرد: بر اساس قانون اداره کل راه و شهرسازی استان وظیفه دارد تا زیرساخت های این شهرک را تامین و اشکالات آنها مرتفع کند.
وی خاطر نشان کرد: با این وجود، شهرداری بجنورد در این شهرک، خدماتی از جمله جمع آوری زباله ها و اختصاص اتوبوس برای ترددهای درون شهری را ارائه کرده است.
این مسئول درباره ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهر بجنورد نیز گفت: این ساماندهی، اقدامی فرا بخشی است که همیاری دستگاه های اجرایی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را می طلبد.
وی با بیان اینکه فعالیت اصنافی از جمله صافکاری ها، تعمیرگاه ها و در و پنجره سازان در مبادی ورودی و خروجی شهر بجنورد، منظری نامطلوب را ایجاد کرده است، گفت: شهرداری بجنورد به مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف استان نیاز دارد تا از فعالیت آنها در این مبادی جلوگیری کند.
وی افزود: این اصناف باید به شهرک تخصصی صنوف آلاینده منتقل شوند که باید این شهرک احداث شود.
شهردار بجنورد خاطر نشان کرد: جانمایی مکان برای احداث چنین شهرکی در دستور کار کمیسیون صنوف آلاینده قرار گرفته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری بجنورد احداث پارک خطی بلوار امام رضا ( ع ) را آغاز کرده است که اجرای آن تا نیمه اول سال آتی ادامه دارد.
 وی همچنین به ساماندهی سد معبرها در سطح شهر نیز اشاره داشت و عنوان کرد: در سال جاری شهرداری بجنورد در منطقه پای توپ، مکانی را برای تجمع دست فروش ها جانمایی کرد که با همکاری نیروی انتظامی  استان، آنان به این مکان منتقل شدند.
براتیان همچنین افزود: شهرداری بجنورد در مشارکت با دادستانی نسبت به توقیف وانت بارها و موتور سه چرخ هایی که به صورت سیار سد معبر می کنند، ورود پیدا کرده است تا آنها به پارکینگ منتقل شوند.
وی یادآور شد: برای ساماندهی سد معبر کسبه نیز به فرهنگسازی گسترده ای نیاز بود که طی یک ماه گذشته این اقدام در قالب نصب بنر انجام شده است و از روز گذشته نسبت به جمع آوری آنها در مناطق بلوار نیروگاه همچنین حدفاصل تقاطع امیریه تا 17 شهریور و حدفاصل کارگر تا پای توپ اقدام کرده ایم.
افزون بر این، وی درباره ساماندهی کارگران ساختمانی نیز گفت: مکانی برای تمرکز این کارگران در جاده شهرک فرهنگیان  جانمای شد که برای حضور آنان مکان اقامتی، احداث سرویس بهداشتی آماده سازی شده است.
شهردار بجنورد افزود: برای تمرکز ماشین آلات نیز پارکینگی در مجاورت انبار غله آماده سازی شده است.

تاکسی های تلفنی دفتر ندارند
وی در بخش دیگری از گزارش خود به رسانه ها، به ساماندهی تاکسی های تلفنی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اغلب تاکسی های تلفنی در بجنورد فاقد دفتر هستند، شهرداری آنها را ملزم به تامین دفتر، پارکینگ همچنین نصب تابلو و کد بر روی تاکسی هایشان کرده است.
وی درباره نصب المان ها در سطح شهر نیز عنوان کرد: شهرداری بجنورد به شورای شهر پشنهاد  نصب المان های دائمی در سطح شهر را ارائه داده است و در صورتیکه این پیشنهاد به تصویب رسد، این مصوبه را اجرایی خواهیم کرد، در غیر این صورت از هفته آینده نسبت به اعلام فراخوان برای المان های نوروزی اقدام می کنیم.
براتیان همچنین یادآور شد: طرح المان میدان امام رضا ( ع ) نیز از میان 34 طرح ارائه شده به شهرداری بجنورد، توسط هیات داوران انتخاب شد که در حال حاضر این طرح در مرحله ساخت سازه است.
وی در خاتمه درباره اقدامات اجرایی در پارک دوبرار بجنورد نیز عنوان کرد: برای فاز یک این پارک، احداث باغ موزه دفاع مقدس به شهرداری بجنورد ارائه شد که بر همین اساس تصمیم گرفته گرفتیم تا با حفظ مالکیت شهرداری، بنیاد حفظ آثار استان نسبت به ساخت این باغ موزه اقدام کند.
انتهای پیام/ ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک