سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ - ساعت ۱۰:۴۶
در گفتگواختصاصی فرمانداربجنورد با خبرنگاراترک نیوزمطرح شد؛

عوارضات محلی سال ۹۳/ تدفین اموات در معصوم زاده/ اختلاف شهرداری با ارتش

فرماندار بجنورد گفت: مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر اینکه شهردار ملزم شده تا مصوبه عوارضات محلی سال 92 با 25درصد افزایش را اعمال کند، به فرمانداری ارسال شده و در حال حاضر در کمیته انطباق در دست بررسی است.
عوارضات محلی سال 93/ تدفین اموات در معصوم زاده/ اختلاف شهرداری با ارتش,پادگان ارتش + کارخانه کمپوست + دفن اموات + معصوم زاده بجنورد+ صنوف آلاینده
محمود ثمینی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز در این باره اظهار داشت: عمل به دفترچه عوارضات محلی سال 93 شهر بجنورد با یک اصلاحیه توسط استاندار در دستور کار شهرداری بجنورد قرار گرفت اما ملاک عمل شورا شهر بجنورد قرار نگرفت که در حال حاضر شورای شهر بر اعمال اخذ عوارضات محلی سال 92 با 25 درصد افزایش برای سال 93 اصرار دارد.
وی تصریح کرد: این مصوبه شورای شهر بجنورد که شهردار را ملزم کرده است تا از مصوبه شورای شهر تبعیت کند به فرمانداری ارسال شده و در حال حاضر نیز در کمیته انطباق در دست بررسی است و در صورتیکه این مصوبه شورای شهر مطابق با قانون باشد، تایید خواهد شد و در صورت عدم تطابق آن با قانون، این مصوبه به شورای شهر بازگردانده می شود.
 
فرمانداری پیگیر خروج صنایع آلاینده از شهر است 
وی در ادامه درباره جا به جایی صنایع آلاینده به خارج از شهر نیز عنوان کرد: فرمانداری بجنورد در این خصوص جلساتی را با دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع برگزار کرده است تا انتقال این صنایع آلاینده به خارج از شهر که آلودگی های زیست محیطی و صوتی را به همراه دارند، هر چه سریعتر انجام شود.
به گفته این مسئول، در گذشته جا به جایی این صنایع آلاینده به شهرک صنعتی بیدک مصوب شده بود و در حال حاضر نیز موضوع جانمایی جدید مطرح شده که فرمانداری بجنورد نیز اعلام کرده است در مرحله نخست، باید برای این جا به جایی شرایط شهرک صنعتی بیدک بررسی شود و در صورتیکه اشکالی برای این جا به جایی وجود نداشت از همان مصوبه قبلی تبعیت خواهد شد و در غیر این صورت برای جا نمایی جدید تصمیم گیری می شود.
وی تاکید کرد: فرمانداری به طور جد اصرار بر انتقال صنوف آلاینده مستقر در محدوده شهر بجنورد به خارج از شهر را دارد و پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
 
خروج سنگ شکن ها از شهر تکلیف قانونی محیط زیست است
وی همچنین درباره جا به جایی سنگ شکن های مستقر در محدوده شهر بجنورد نیز بیان داشت: در گذشته، ادارات اجرایی از جمله محیط زیست برای فعالیت آنها مجوز صادر کردند و در حال حاضر نیز این ادارات مسئولیت دارند برای ادامه فعالیت آنها ورود پیدا کنند.
ثمینی با تاکید بر این نکته که فرمانداری برای جلوگیری از آلودگی هوا، اصرار بر خروج این واحدها از شهر را دارد، تصریح کرد: فرمانداری بجنورد به محیط زیست استان اعلام کرده است که این واحدها باید از محدوده شهر بجنورد خارج شوند و این نهاد اجرایی تکلیف قانونی دارد تا این موضوع را پیگیری کند و فرمانداری بجنورد نیز ناظر بر عملکرد محیط زیست استان خواهد بود.
 
استانداری تکلیف کارخانه کمپوست را مشخص کند
افزون بر این، وی به کارخانه کمپوست خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: پروژه کمپوست مستقر در شهرستان بجنورد، پروژه ای استانی است که در راه اندازی آن، سازمان همیاری ها و شهرداری های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان نقش داشتند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این کارخانه در شهرستان بجنورد احداث شده، فرمانداری بجنورد برای رفع مشکلات اجتماعی آن با ساکنان دو روستای مجاور این کارخانه مذاکراتی داشته است، با این وجود، استانداری باید برای این کارخانه غیر فعال استان، تعیین تکلیف کند.
 
اوقاف و شورای شهر مستندات خود را به فرمانداری ارائه کنند
فرماندار بجنورد درباره اختلافات موجود برای ادامه تدفین ها در حرم حضرت سیدعباس بن موسی نیز اعلام کرد: در گذشته شورای بهداشت بر انجام تدفین ها در این حرم به دلیل مسائل بهداشتی ایراد وارد کرده بود که شورای شهر بجنورد نیز نسبت به این موضوع حساس شد، با این وجود، اداره کل اوقاف استان نیز عنوان کرد حفظ مسائل بهداشتی رعایت می شود و مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه یادآور شد: در صورتیکه شورای شهر و اوقاف نسبت به این موضوع اختلاف نظری دارند، طرفین مستندات خود را به فرمانداری بجنورد ارسال کنند تا موضوع بررسی و تصمیم گیری شود.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری بجنورد نسبت به خرید و فروش احشام، طیور و لاشه دام در میدان کارگر ورود خواهد کرد یا خیر؟ گفت:  مکان هایی در شهر بجنورد برای فروش احشام جانمایی و احداث شده اند که هیچ شهروندی حق ندارد در میدان کارگر مبادرت به خرید و فروش احشام کند.
ثمینی خاطر نشان کرد: فرمانداری این موضوع را بررسی و تعیین تکلیف خواهد کرد.
 
دادستان و فرمانداری به دنبال حل تنش بین شهرداری و ارتش هستند
وی در پاسخ به این سوال که اخیرا شهرداری بجنورد با ارتش در زمینه اراضی مجاور خیابان صفا دچار اختلاف و تنش شده اند نیز اعلام کرد: ارتش، پادگان خود در این خیابان را تخلیه کرد، با این وجود، ارتش هنوز در برخی از بخش های این پادگان در حال احداث پروژه هایی از جمله ساخت سالن ورزشی است.
وی افزود: شهرداری بجنورد نیز معتقد است که این مکان تخلیه شده و غیر نظامی است و ارتش باید برای احداث پروژه ای جدید در این اراضی، عوارض بپردازد.
فرماندار بجنورد تصریح کرد: فرمانداری بجنورد و دادستان برای حل این اختلاف، اعلام کرده اند که طرفین مستندات خود را ارائه دهند تا اختلافات حقوقی بررسی و حکم نهایی اعلام شود.
انتهای پیام/قهرمانی
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک