سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ساعت ۱۰:۱۷
معاون صنایع دستی خراسان شمالی:

۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی صادر شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی سال گذشته برای هنرمندان و فعالان این صنعت در استان صادر شد.
۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی صادر شد,

به گزارش صبح فاروج و به نقل از ایرنا؛ پروانه کلاته گفت: مجوز های سه گانه در قالب پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می شود.

وی افزود: از این تعداد مجوز صادر شده؛ ۵۰۰ مورد در قالب پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد کارت شناسایی صنایع دستی و سه مورد نیز مجوز تولید کارگاهی بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۱۴۷ مورد مجوز تولید انفرادی و یک مورد مجوز تولید کارگاهی نیز تمدید شده است.

کلاته خاطرنشان کرد: بهره مندی صنعتگران از خدماتی همچون بیمه صنعتگران، تسهیلات بانکی و نمایشگاه صنایع دستی و سایر حمایت های سازمانی از مزایای دریافت مجوزهای سه گانه صنایع دستی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان صنایع دستی خراسان شمالی، گفت: سال گذشته ۶ دوره آموزش تخصصی برای ۴۸۰ نفر از هنرمندان در رشته های چله کشی، به بافی، رنگرزی، چادر شب بافی، دارایی بافی و ابریشم بافی برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۳ دوره آموزش عمومی نیز در رشته های گلیم بافی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، چرم، حصیر بافی و ابریشم بافی برای ۷۸۰ نفر از علاقه مندان برگزار شده است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک