دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ - ساعت ۷:۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خبر داد:

مراجعه ۲۳ نفر به اورژانس‌ از آغاز طرح سلامت نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا صبح امروز ۲۳ هزار و ۲۱۵ نفر به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.
مراجعه ۲۳ نفر به اورژانس‌ از آغاز طرح سلامت نوروزی,

جواد شاهین‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: از این تعداد ۴۳۱ نفر مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

وی مهم‌ترین علل مراجعه به اورژانس بیمارستانی را به ترتیب، موارد تروما، تنفسی، گوارشی، سکته مغزی و موارد قلبی برشمرد و عنوان کرد: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه ‌شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه‌های اورژانس مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: در این ایام بالغ بر یک هزار و ۲۲۷ مورد ماموریت نیروهای اورژانس در تمام سطح استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۸ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۲۱۹ مورد ماموریت تصادفی بوده است.

شاهین‌فر تصریح کرد: در این مدت ۲۹۸ ماموریت تصادفی با انتقال بیماران به بیمارستان توسط نیروهای اورژانس در استان خراسان شمالی انجام و ۴۸ مورد ماموریت تصادفی نیز به صورت درمان در محل انجام شده است.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز عنوان کرد: در این راستا تاکنون ۳ هزار و ۵۸۳ بازرسی از اماکن عمومی و مجموعه‌‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌‌‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در جریان این بازرسی‌ها، ۶ هزار و ۷۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم‌سازی شده و دو مورد مرکز متخلف پلمب و ۳۴ مورد نیز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک