یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ساعت ۱۱:۲۳
با همت قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی خراسان شمالی انجام شد؛

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران مناطق کم برخوردار

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۸۳ خدمت رایگان به دامداران مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری از سوی قرارگاه محرومیت زدایی اداره کل دامپزشکی استان، امسال انجام شد.
ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران مناطق کم برخوردار,

حمید رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: امیدآفرینی بویژه در اقشار کم برخوردار جامعه مهمترین اقدامی است که هر دستگاهی می‌تواند در اولویت‌های اجرایی خود قرار دهد.
رمضانی گفت: این اداره کل، طی سال جاری در راستای تحقق اهداف قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور، ۳۲ مرحله اردوی جهادی دامپزشکی در استان برگزار و اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه فعالیت دامداری از جمله مهترین اشتغال‌های درآمدزای استان است که همچنین سه درصد از جمعیت دامی کشور نیز در استان خراسان شمالی پرورش و نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: حفاظت از این سرمایه ملی با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دامپروران در راستای تامین امنیت غذایی کشور انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در استان، طی سال جاری با برگزاری ۳۲ مرحله اردوی جهادی، یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۷۸۳ خدمت رایگان به دامداران و تولیدکنندگان ۱۰ منطقه عشایری و ۳۵ منطقه روستایی از مناطق محروم و کم برخوردار ارائه شد.
وی افزود: این خدمات ارائه شده با حضور ۳۴۷ نفر نوبت اعضای بسیج دامپزشکی و ۲۹۴ نفر نوبت دانشجوی‌های بسیجی انجام شدند.
رمضانی خاطرنشان کرد: در این راستا، در این اردوهای جهادی برگزار شده تعداد ۱۷۰ هزار و ۹۶۱ راس دام سبک، دو هزار و ۶۸۰ راس دام سنگین، ۳۵۴ قلاده سگ صاحبدار گله و نگهبان، ۱۳ هزار و ۹۲۲ قطعه طیور بومی واکسینه و علیه بیماری‌های خاص و مشترک میان انسان و دام ایمن شدند.
وی همچنین افزود: در این اردوهای جهادی برگزار شده ۴۳۸ راس دام سبک و سنگین تحت معاینات بالینی و نسخه نویسی قرار گرفتند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، ۱۰۳ هزار و ۴۵۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام، تعداد ۱۸ هزار و ۲۵۸ راس دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی دام تحت عملیات سمپاشی بدن قرار گرفتند و به میزان ۱۶ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم مکمل معدنی نیز میان دامداران توزیع شدند.
وی همچنین یادآور شد: در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه نیز ۳۷۴ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی در موضوعات مختلف روستاییان و عشایر برای دامداران توسط کارشناسان دامپزشکی استان برگزار شدند.
رمضانی در خاتمه عنوان کرد: مدیرکل دامپزشکی استان به همراه روسای شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها علاوه بر حضور میدانی و بازدید از روند اجرای عملیات همچنین به صورت چهره به چهره پاسخگوی مطالبات دامداران و بهره برداران مناطق بودند.
انتهای خبر/قهرمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک