شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس حرف مردم | کد خبر: ۲۸۷۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ - ساعت ۱۰:۵

حرف‌ مردم

سلام در خصوص این یارانه ۲۲۰ هزارتومانی، فروشگاه‌ها می‌گویند باید ۵۰۰ تومان خرید کنید برای یک خانواده چهارنفری باید ۲ میلیون خرید کنیم که ۸۸۰ تومان رو بتوانیم استفاده کنیم؟ مگر این برای کسایی که درآمد زیادی ندارند نبود؟! بعضی مردم می‌گویند فلان مغازه کمتر خرید کنید هم قبول می‌کنند. چرا هیچ نظارتی نمی‌شود که دم عیدی مردم رو اذیت نکنند؟
حرف‌ مردم,

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، ماه مهمانی خدا، ماه رفاقت‌ها و سادگی‌ها در قاب پرهیز و در بستن‌های آگاهانه و شیرین بر نبایدهای هر چند کوچک و قلب گشودن به روی انسانیت‌ها و دریافت حقایق و معنای درست زیستن، تا ساعاتی دیگر از راه می‌رسد و شعبان المعظم با درس‌های تربیتی و بندگی کردن‌های مختص خودش رخت بر میبندد.

ماه رمضان که می‌رسد، رونق مساجد دو چندان می‌شود، گام‌ها هر چند کوچک رو به سوی مسجد روان می‌شود و دل‌ها در تضرع‌های بندگی و خشوع روشن آدم‌ها، به سمت محراب و منبر و شبستان‌ها منتشر می‌شود و کاشی‌های آبی و آیات متبرک قرآن کریم سویِ روشن تماشا می‌شود و کلمات تازه گفتگو؛ جان تازه میشود و شوق بندگی متولد… هر بنده مشتاقی با قلب و زبانی روزه طرحی از اشتیاق بیشتر می‌کشد و با دست پر به مسجد می‌آید.

 

اعضای کانون‌های مساجد نیز در این راه پیش قدم شدند و با دستی پر به صحن مسجد آمدند تا در این مهمانی انسانی، گوشه‌ای از آسمان بندگی و خضوع را برای پرندگان پناه آورده، هدیه آورند و با برنامه‌های متنوع پذیرای روزه داران و مهمانان الهی باشند.

خانه تکانی مساجد قدم اول بود؛ نوجوانان و جوانان، بانوان و دختران جوان، پدرها و مادرها هر کدام دستمالی به دست گرفتند و غبار از صورت کاشی‌ها و پنجره‌های مساجد زدودند، یکجا فرش‌ها را شستند و رفتند سراغ سماور و کتری‌ها و استکان‌های چای بساط افطاری و یک گوشه هم جارو به دست داشتند و خاک فرش‌ها را دور ریختند.

کار به اینجا و رفت و روب و شست و شو ختم نمی‌شد؛ تازه اول کار بود، جلسه گرفتند برای تدارک افطاری‌های ساده و همت خیرین و دست به دست هم دادن، سراغ قرآن‌ها و محافل قرآنی برگزار کردند، برخی کانون‌های مساجد استان پایگاه قرآنی تشکیل دادند و محلات دیگر را دور خود جمع می‌کنند با عنوان دورهمی و قرار است روزهای ماه مبارک رمضان جمعی از قاریان و اساتید جمع شوند و در هر مسجد هر روز یک جزء قرآن خوانده شود و آیات آن برای ترویج سبک زندگی تفسیر و آموزش داده شود.

حرکت بعدی کانون‌ها، حضور در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم است و رونق بخشی به برنامه‌های آن را در قاب اجرای سرود، برگزاری محافل قرآنی، کارگاه‌های نقاشی و فروش محصولاتو اقلام حجاب، فروش کتب منتشر شده دینی و حضور شاعران و فروش کتب نهج البلاغه، بخش کلیپ‌های آموزشی و معرفی فعالیت‌های مساجد در قاب عکس نوشته‌های به نمایش درآمده از ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه در مصلای امام خمینی(ره) را دربر دارد.

اجرای عمومی اثر نمایشی «زمان متوقف شد» کاری از بچه‌های کانون فرهنگی هنری امارضا علیه السلام گرمه که اخیرا در جشنواره ملی تئاتر شبستان سه جایزه دریافت کرد، از دیگر برنامه‌های کانون‌ها در ایام ماه مبارک رمضان است.

معرفی فعالان و اثرگذاران مسجدی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قاب برنامه‌های زنده تلویزیونی شبکه استانی اترک برنامه دیگر است که تصویر خضوع و بندگی را از کاشی‌های حکاکی شده با آیه ها به جهان پیرامون منعکس خواهد کرد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک