شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ساعت ۲۱:۱

قیمت زولبیا و بامیه و شیرینی در خراسان‌شمالی اعلام شد

رئیس اتحادیه قنادان خراسان‌شمالی قیمت زولبیا و بامیه و قیمت‌های جدید شیرینی را در این استان اعلام کرد.
قیمت زولبیا و بامیه و شیرینی در خراسان‌شمالی اعلام شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایسنا، علی‌اصغر امیدی رئیس اتحادیه قنادان خراسان‌شمالی اظهار کرد: هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در این استان ۱۲۵ هزار تومان و درجه دو ۱۱۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به نوروز و زمان خریدن شیرینی‌، گفت: قیمت شیرینی‌های نوروزی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است؛ اما به غیر از شیرینی‌های نوروزی، سایر شیرینی‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت دارد.

رئیس اتحادیه قنادان خراسان شمالی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم شیرینی زبان و دانمارکی به ۱۴۵ هزار تومان، شیرینی تر ۱۷۰ هزار تومان و کیک خامه‌ای به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

وی گفت: این افزایش قیمت به علت افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مواد اولیه تولید شیرینی و زولبیا و بامیه است.

امیدی بیان کرد: با توجه به کیفیت شیرینی‌ها در این استان، قیمت کیک و شیرینی خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها هنوز متعادل‌تر است.

وی تاکید کرد: مردم شیرینی مورد نیازشان برای نوروز را از سوپرمارکت‌ها و خواروبارفروشی‌ها نخرند. وقتی در آستانه نوروز قرار می‌گیریم، تداخل‌های صنفی با صنف قنادان در این استان زیاد می‌شود. از یکی دو هفته مانده به نوروز، تعدادی از سوپرمارکتی‌ها اقدام به وارد کردن شیرینی بسته‌بندی از سایر استان‌ها می‌کنند که این امر برای این صنف مشکل‌ساز می‌شود.

وی ادامه داد: شیرینی‌های یادشده از نظر کیفیت در سطح پایین‌تری هستند و ممکن است برای سلامتی خطر داشته باشند.

امیدی افزود: از آنجا که قیمت مواد اولیه تولید شیرینی افزایش یافته، ممکن است برخی شیرینی‌های عید که در سوپرمارکت و ... به فروش می‌رسد، تولید سال گذشته باشد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک