یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۱:۶
گزارش؛

شواری اداری شهرستان سملقان با محوریت عتبات عالیات

پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان با محوریت ستاد بازسازی عتبات‌عالیات با حضور فرماندار و امام‌جمعه شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، رمضانعلی ایزانلو رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان شمالی و مدیران ادارت و حوزه‌های بسیج شهرستان در سالن شهید ایرج رستمی فرمانداری شهرستان سملقان برگزار شد.
شواری اداری شهرستان سملقان با محوریت عتبات عالیات,

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان با محوریت ستاد بازسازی عتبات‌عالیات با حضور فرماندار و امام‌جمعه شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، رمضانعلی ایزانلو رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان شمالی و مدیران ادارت و حوزه‌های بسیج شهرستان در سالن شهید ایرج رستمی فرمانداری شهرستان سملقان برگزار شد.

 حجت اسلام و المسلمین محمدجواد شریعتی نژاد در این جلسه بر فضیلت ماه شعبان تأکید کرد و گفت: صلوات زیاد بفرستید و زیاد استغفار کنید و دعا بخوانید و کینه‌ها را از دل همدیگر بیرون کنید و اگر امانتی از کسی دستتان دارید رد امانت کنید تا پاک و پاکیزه وارد سفره پر مهره و محبت خدا شوید.

 وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان یک بخش عمده تکلیف به عهدهٔ همه مردم هست؛ یعنی وجوب روزه، بر هرکسی که سالم هست و عاقل و بالغ هست و عذر ندارد روزه واجب است که این واجب عمومی است.

 امام‌جمعه آشخانه افزود: یک واجب خصوصی‌تری هم به عهده مسئولین است که حافظ شریعت باشند و حافظ شرایع دین باشند؛ مثلاً در ادارات یک زمانی را برای انس با قران داشته باشند یا شب‌ها در مساجد حضور پیدا کنند و از قرآن استفاده ببرند.

 وی به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن اشاره کرد و به فال نیک گرفت و گفت: توجه کنید که خدای‌نکرده در این بهار طبیعت به بهار قرآن جسارت نکنیم و بحث روزه‌خواری را بسیار مراقب باشیم هرچند شهرستان ما محل تردد مسافران است؛ اما باید اصناف تمهیدات لازم را برای کسبه بیندیشند و اجرا شود.

 امام‌جمعه آشخانه با بیان اینکه عتبات‌عالیات مردمی شده گفت: وقتی کاری مردمی شد به‌خوبی پیش می‌رود؛ ولی خیلی خوب است که در ادارات صندوقی قرار داده شود و نوشته شود کمک به عتبات‌عالیات یعنی کمک به صندوق ذخیره آخرت خودمان؛ هر کسی به امام حسین کمک کند خدا صد برابر به او توجه می‌کند.

 رمضانعلی ایزانلو رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان شمالی گفت: ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در سال ۱۳۸۲ توسط سردار دل‌ها بنیان‌گذاری شد.

 وی افزود: ایرانی‌ها در بقا و ماندگاری این شرایط دینی ما در سرزمین عراق نقض مستقیم و مهمی داشتیم و امیدواریم نسل آینده نیز به ما افتخار کنند.

 ایزانلو تأکید کرد: ستاد بازسازی عتبات یک نهاد مردمی هست و اصلاً از دولت منابع دولتی نمی‌گیرد و همه موارد مردمی هست.

 وی راه‌های کمک به عتبات را مواردی از قبیل کسر از حقوق، شرکت در پویش کاشی حرم و واریز مستقیم به‌حساب عتبات‌عالیات از جمله این روش‌ها است که در شهرستان آقای پارسا مسئولیت را برعهده دارند.

 جواد بهادری فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تشکر از مردم و کلیه افرادی که در برگزاری انتخابات همکاری داشتند گفت: الحمدلله انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شد علی‌رغم اینکه در تمامی رسانه‌های غربی مردم با به عدم حضور دعوت می‌کردند.

 وی افزود: ایران تنها کشوری در همسایگی ما است که حق رأی دارند نه اینکه در انتخابات شرکت می‌کنند، بلکه حق انتخاب دارند و خودشان انتخاب می‌کنند نه اینکه فقط یک برگه را در صندوق رأی بیندازند.

 وی به لزوم مطالعه تاریخ کشور عزیزمان و آموختن آن به نسل جدید تأکید کرد و افزود: امروز که از عتبات‌عالیات صحبت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که برای رسیدن به عتبات‌عالیات شهدا از جانشان گذشتند، عتبات فقط کمک‌کردن مبلغی پول یا چسباندن یک کاشی در حرم نیست.

 وی در ادامه تصریح کرد: عتبات یک پایگاه قوی برای جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان ما این را نمی‌خواهند همان‌طور که انتخابات را نمی‌خواستند

فرماندار گفت: آنها نمی‌خواهند میلیون‌ها زاهد سالانه به این پایگاه مراجعه کنند و دیدگاه‌ها و فرهنگ عاشورایی در تمامی کشورهای جهان گسترده شود و آنها هیچ اهل رحم نیستند همان‌طور که به سردار دل‌ها و حتی مراسم ایشان نیز رحم نکردند.

 در ادامه سرهنگ مهدی مهران‌فر در خصوص چهارشنبه آخر سال هشدارهایی دادند که مراقب باشید در این ایام کودکان دچار آسیب نشوند .

 حجت اسلام شاهدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سملقان نیز در بخش پایانی این برنامه از طرح قرآنی مسطورا سخن به میان آورد و گفت: در سراسر کشور ۵۰ آیه کاربردی قرآن مشخص شده است که مردم و جوانان و نوجوانان در ایام ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد می‌توانند با این آیات و مفاهیم آشنا شوند و در مسابقه‌ای که در برنامه حسینیه معلی برگزار می‌شود حایز رتبه شوند.

 انتهای گزارش/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک