یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ساعت ۷:۰
راهکارهای برگزاری انتخابات پرشور بررسی شد؛

از بیان دستاوردهای نظام تا نقش احزاب و برنامه محور بودن نامزدها

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
از بیان دستاوردهای نظام تا نقش احزاب و برنامه محور بودن نامزدها,

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در نخستین مجلس شورای ملی پس از انقلاب اسلامی، نام این مجلس به مجلس شورای اسلامی تغییر پیدا کرد. سه دوره انتخابات در زمان رهبری امام راحل انجام پذیرفت و تاکنون نیز هشت انتخابات مجلس در زمان امامت رهبر معظم انقلاب برگزار شده است.

در ایران تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و نظارت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و تاکنون یازده دوره از این انتخابات برگزار شده است؛ انتخابات دورهٔ اول در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ و انتخابات دورهٔ یازدهم در ۲ اسفند ۱۳۹۸ انجام شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیروان نیز با آغاز انقلاب اسلامی شخصیت‌های مختلفی را کرسی‌دار این مجلس کرده است به‌طوری‌که ۳ نماینده ادوار بیش از ۱ دوره نماینده بوده و سایر نمایندگان تک دوره‌ای هستند.

در شهرستان شیروان مرحوم محمدکاظم صبوری به‌عنوان اولین نماینده مردم این شهرستان به قوه مقننه راه یافت، پس از آن علی عوض زاده ۳ دوره، عبدالرضا رحمانی فضلی ۱ دوره، حسین آفریده ۲ دوره، محمدرضا حسین‌نژاد ۱ دوره، عبدالرضا عزيزي ۲ دوره و علی جدی به مدت ۱ دوره نمایندگان ادوار بوده‌اند.

 


انتقال ۶ کاندیدا از شهرستان یا استان دیگر

فرماندار شهرستان شیروان اظهار داشت: از مردادماه سال جاری و بر اساس قانون جدید انتخابات، تمام قوانین سابق حذف و قوانین جدید برقرار شد که یکی از مزیت‌های آن طولانی‌تر شدن بررسی صلاحیت کاندیداهاست.

دولت اسماعیل‌زاده افزود: از ۴۵ نفری که از ابتدا ثبت‌نام خود را قطعی کردند، ۲۷ نفر در هیئت اجرایی تأیید شدند، ۱۲ نفر از آنان عدم احراز، ۵ نفر رد صلاحیت و ۱ نفر نیز انصراف دادند.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: در هیأت نظارت استان و شورای نگهبان ۱۴ نفر از کاندیداها تأیید، ۲۳ نفر عدم تأیید، ۲ نفر عدم احراز صلاحیت، ۲ نفر عدم اعتراض و ۳ نفر دیگر نیز پرونده آن‌ها ناقص بود، بنابراین در این مرحله ۱۴ کاندیدا تأیید صلاحیت شدند.

رئیس شورای تأمین شهرستان شیروان ادامه داد: از ۱۴ کاندیدای تأیید شده، ۱ نفر درخواست انتقال به حوزه انتخابیه تهران را داشت که موافقت شد، ۵ نفر از اعتراض‌کنندگان نیز تأکید شدند؛ بنابراین تا این لحظه مجموع کاندیدای تأکید شده ۱۸ نفر هستند که ۳ نفر از آن‌ها خانم هستند.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: ۸ نفر نیز از شهرستان یا استان‌های دیگر درخواست انتقال به حوزه انتخابیه شیروان را داشتند که با انتقال ۶ نفر از آن‌ها موافقت و با انصراف یک کاندیدا مجموع کاندیدای شهرستان شیروان ۲۳ نفر شده است.

 

تعبیه ۱۵۷ شعبه اخد رأی در شیروان

رئیس هیئت اجرایی شهرستان شیروان یادآور شد: در دوره قبل ۱۴۰ صندوق رأی در شهرستان وجود داشت لذا در دوره جدید با ۱۱ درصد افزایش، ۱۵۷ شعبه اخذ رأی (۹۴ شعبه ثابت و ۶۳ شعبه سیار) تعبیه شده است.

وی افزود: ۸۵ صندوق رأی شهری و ۷۲ صندوق روستایی است و از ۲۵ فرایند انتخابات، ۲۴ مورد آن در شهرستان شیروان به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مردم می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت در هر شعبه رأی بدهند، تأکید کرد: در هر شعبه ۲ صندوق اخذ رأی، برای مجلس خبرگان رهبری و نماینده مجلس شورای اسلامی وجود دارد و به‌منظور تسهیل در روند انتخابات در هر شعبه ۱۵ نیروی آموزش‌دیده وجود دارد.

 

از طریق تبلیغات می‌توان شور انتخاباتی را ایجاد کرد

حسین ناهیدی رئیس دانشگاه پیام‌نور شیروان  در خصوص حضور حداکثری مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: در زمان اندکی که تا انتخابات باقی‌مانده، فقط از طریق تبلیغات می‌توان شور انتخاباتی را ایجاد کرد؛ ولی در بلندمدت و برای دوره‌های بعد، تنها چیزی که مردم به آن تکیه و بر اساس آن در انتخابات شرکت می‌کنند؛ این است که این انقلاب و نظام را از خودشان دانسته و باید بتوانیم آن را پررنگ‌تر کنیم.

ناهیدی اظهار کرد: اعتماد مردم به‌نظام، مدیران و مسئولین و شفافیت‌ها مخصوصاً در مسائل اقتصادی برای مردم بیشتر شود حضور حداکثری در انتخابات را شاهد هستیم زیرا مردم برای این نظام خون داده‌ و به‌راحتی از آن نمی‌گذرند و این وظیفهٔ مدیران و مسئولان است که اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کنند.

وی گفت: انتخاب اصلح بر اساس این است که اطلاعات کافی و شفافیت در اختیار رأی‌دهندگان قرار بگیرد و مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شیروان تأکید کرد: چنان که در علم آمار اصلی وجود دارد مبنی بر آن که هرچقدر نمونه‌ای که برمی‌داریم و از آن استنتاج آماری انجام می‌دهیم بزرگ‌تر باشد، دقت آن استنتاج آمار بیشتر خواهد بود، پس در انتخابات نیز هرچه حضور مردم بیشتر باشد و در کنار آن اطلاعات کافی و شفاف در اختیار مردم قرار گیرد انتخاب اصلح اتفاق می‌افتد.

ناهیدی در این باره که مردم چگونه می‌توانند انتخاب درستی داشته باشند، گفت: بخشی از کار را شورای نگهبان با بررسی‌های کامل در خصوص رفتار کاندیداها و موارد مشکوک یا ناسالم انجام داده و حذف کرده است و مابقی آن وظیفه مردم است که با پرس‌و‌جو از منابع معتبر و اطلاعات کافی از کاندیداها و درخواست کارنامه و برنامهٔ آن‌ها برای عملکرد خود، انتخاب درستی را داشته باشند.

 

مشارکت حداکثری مساوی است با اعتبار انتخابات

رئیس دانشگاه پیام‌نور شیروان گفت: مشارکت حداکثری مساوی است با اعتبار انتخابات، هرچقدر مشارکت مردم بیشتر باشد اعتبار انتخابات و اعتمادبه‌نفس و پشتیبانی از آن کاندیدایی که به مجلس راه پیدا خواهد کرد، بیشتر خواهد شد و در سطح بین‌الملل نیز تأثیرات خوبی در وِجه کشور و مأیوس شدن دشمنان خواهد داشت.

ناهیدی درباره‌ انتخابات در سطح ملی افزود: در سطح ملی انتخاباتِ پرشور، تقویت‌کننده روحیه مشارکت، همکاری و یکپارچه بودن کشور است و همین تصویر که نشان دهیم کشورمان یکپارچه و مردم به‌نظام خود اعتماد دارند با وجود تمام مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف است، قطعاً باعث مأیوس شدن دشمنان این مملکت چه در منطقه و چه در سطح بین‌المللی می‌شود.

وی در این مورد که انتخابات می‌تواند باعث شور و شعور انتخابات شود، گفت: رسانه‌ها می‌توانند تأثیرگذار باشند البته با رعایت مساوات و عدالت در تبلیغات، پوشش خبری کاندیداهای مختلف و  نیز خود مردم و هر مسئولی به نوبه خودش می‌تواند تأثیرگذار باشد.

ناهیدی ادامه داد: البته این موضوع تیغهٔ ۲ لبه است، زیرا اگر مسئولین و مدیران بخواهند فعالیتی داشته باشند سوءتفاهم‌هایی پیش می‌آید که تلقی بر حمایت از یک کاندیدای خاص است؛ ولی بدون طرف‌داری از کاندیدا خاصی، هر مسئول و نهادی می‌تواند در ایجاد شور انتخاباتی مشارکت داشته باشد.

این مسئول درباره اینکه احزاب چگونه می‌توانند در شور انتخاباتی تأثیرگذار باشند، گفت: احزاب می‌توانند با رعایت اصول و قوانین کشور و اصول و مبانی که بر اساس آن تشکیل شده‌اند و فعالیت داشته باشند، حضوری پرشور و قوی اما با رعایت اخلاق و این بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 وی ادامه داد: اگر مطالب درست، به روش درست و اخلاقی توسط احزاب منتشر بشود نقش بسیار زیادی در بالارفتن مشارکت مردم و کیفیت انتخابات خواهد شد.

 

مجلس آینده باید درد مردم حوزه انتخابیه خود را متوجه بشود

رئیس دانشگاه پیام‌نور شیروان گفت: مجلس آینده باید درد مردم حوزه انتخابیه خود را متوجه بشود و کاملاً آن را حلاجی کرده و بررسی کنند بدون توجه به جهت‌گیری‌های سیاسی، حزبی، طایفه‌ای و آن را در مجلس تبدیل به طرح کنند و در بررسی طرح‌ها و لوایح درد مردم را حتماً در ذهن خود داشته باشند؛ زیرا بدون حسن‌نیت و اخلاق‌مداری هیچ‌چیزی قابل درست‌شدن نیست.

وی ادامه داد: اعتماد مردم بسیار شکننده شده است و باید نماینده‌ای که به مجلس راه پیدا می‌کند، درد مردم حوزه انتخابیه خود را بشنود، نخبگان را بکار گیرد و بدون توجه به طرف‌داری از جناح، طایفه و حزب خاصی همه مردم را ببیند و در تصمیم‌گیری‌ها در رأی‌هایی که در مجلس می‌دهد باوجدان صحیح و اخلاق‌مداری اعمال کند. این تنها راه موفقیت ما خواهد بود.

ناهیدی در پایان خاطرنشان کرد: نسل جوان ما تشنه آموزش است و هیچ آموزش درستی در مدارس نداریم، کودکان و نوجوانان ما خیلی ضعیف بزرگ شده‌اند، از نظر فضای مجازی، اوقات فراغت و احساس مفیدبودن باید نمایندگان جدید در این حوزه بسیار کار بکنند.


تشریح دستاوردها مهم‌ترین راه افزایش مشارکت است

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان در خصوص حضور حداکثری مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: چندین مسیر برای افزایش مشارکت مردم وجود دارد که مهم‌ترین آن تبیین و تشریح دستاوردهایی است که طی این ۴۵ سال انقلاب اسلامی به‌دست‌آمده است که حس امید را در مردم ایجاد می‌کند، عامل دیگر آگاه‌کردن مردم به اهمیت رأی آن‌ها و برگزاری انتخابات است.

قربانعلی رسام ادامه داد: اگر مردم به این یقین برسند که انتخابات و نماینده‌ای که آنها با رأی خود انتخاب کرده، می‌تواند صدای آن‌ها را در جهت رفع مشکلات شخصی و منطقه حوزه انتخابیه نماینده به گوش مسئولین برساند، قاعدتاً حضور آنها را در پای صندوق‌های رأی تضمین خواهد کرد.

وی در خصوص نقش مجلس در حل مشکلات گفت: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بالاترین رکن قانون‌گذاری در ایران است و اگر بتوانیم نقش مجلس را برای مردم تبیین کنیم، مردم به‌پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و همچنین اغنای انظار عموم مردم در تبیین ضرورت انتخاب لازم است.

رسام در این باره که اقشار جامعه چگونه می‌توانند انتخاب درستی داشته باشند، تصریح کرد: قاعدتاً ما زمانی می‌توانیم به یک انتخاب درست و اصلح دست یابیم که برنامه‌های کاندیداها را در جهت افزایش اشتغال، امنیت ملی، پیشرفت کلی، حاکمیت ملی و هر آنچه از شاخصه‌های تعهد، تخصص، مؤمن، پایبند به قانون و هر آنچه در نظرمان است را برخوردار باشد.


حرکت کاندیداها فراتر از قانون

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان ادامه داد: متأسفانه بسیاری از کاندیداها فراتر از قانون حرکت می‌کنند، فردی که خود قرار بر این است که قانون‌گذار شود باید از همه بیشتر به قانون کشور تعهد و التزام داشته باشد، سابقه‌ نماینده در بحث اجرایی که چه عملکردی داشته و توانسته رضایت مردم را جلب کند یا خیر، التزامی که به اسلام و ولی‌فقیه داشته و چه‌کارهایی در جهت رفع مشکلات مردم منطقه انجام داده، داشتن روحیه انقلابی، جهادی، اهل کار بودن و عملیاتی بودن برنامه‌ها نیز باید با آگاهی کامل  مدنظر هم‌وطنان قرار گیرد.

رسام خاطرنشان کرد: در نهایت با وجود این شرایط مجلسی ایجاد می‌شود که افرادی وارد مجلس خواهند شد که دارای برنامه عملیاتی بوده نه صرفاً برنامه شعارگرا و در جهت توسعه کشور حرکت کند.

وی گفت: در واقع راهی که مردم می‌توانند از طریق آن انتخاب درستی داشته باشند آن است که توجه به برنامه‌های کاندیداها در خصوص حوزه‌های مختلفی چون سیاست خارجی، آموزش عالی، اعتقادی، کشاورزی، صنایع و... داشته باشند تا انتخاب درستی صورت گیرد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان در خصوص چرایی مشارکت مردم در انتخابات افزود: جامعه‌ ما مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است یعنی مردم حرف اول را می‌زنند، جامعه انقلابی ما کاملاً متعلق به مردم و از ابتدای آن نیز با همین هدف شکل‌گرفته است و یکی از پایه‌های نظام و جلوه‌هایی که می‌توانیم تبلور مردم‌سالاری دینی را حس کنیم، قاعدتاً انتخابات است

وی ادامه داد: مشروعیت و مقبولیت نظام در گرو مشارکت حداکثری مردم است؛ زیرا هر چه حضور مردم بیشتر باشد به مقبولیت و مشروعیت نظام و حاکمیت کمک خواهد کرد. همچنین افزایش مشارکت مردم در قدرت چانه‌زنی مسئولین ما در جامعه بین‌المللی اقتدار ملی، امنیت ملی، وحدت ملی و استقرار نظام ما کمک می‌کند.

رسام افزود: امیدواریم در ۱۱ اسفند با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی این اهداف محقق بشود؛ زیرا دشمنان تلاش زیادی مبنی بر مشارکت‌نکردن مردم در انتخابات می‌کنند ولی مردم با حضور خود مهر تأکید بر نظام خود خواهند زد.

 

امنیت ملی ارتباط مستقیم با حضور در انتخابات دارد

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان درباره تأثیر انتخابات در سطح فراملی گفت: امنیت ملی، اقتدار ملی و مشروعیت نظام ما ارتباط مستقیمی با حضور مردم در انتخابات دارد همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ای در سال ۱۳۹۳ اشاره داشتند بر اینکه "هرکسی به این کشور و ملت تعلق خاطری دارد و سربلندی و موفقیت آن را خواهان است باید در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند" که از نظر آقا هم مظهر اعلیِ آن انتخابات است و تأکید ایشان بر این بود که باید با آرای فراوان به میدان آمد و حضور مردم چشمگیر باشد که بزرگ‌ترین اقتدار ملی است.

وی ادامه داد: در کشورهای منطقه شاهد ناامنی‌های زیادی هستیم از جمله در کشورهای حوزه خلیج‌فارس، سوریه، فلسطین، غزه و.... که ما با برگزاری انتخابات پرشور این پیام را که ایران در این منطقه از چه ثبات و امنیتی برخوردار است که توانسته چنین اتفاقات سالم و امنی را با مشارکت حداکثری رقم بزند را به جهانیان مخابره کند.

رسام ادامه داد: این ثبات و امنیت موجود در ایران می‌تواند از نظر اقتصادی نیز که باعث جلب‌اعتماد شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی باشد، مفید نیز باشد، لذا افزایش مشروعیت و اعتبار بین‌المللی ایران وابسته به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که مردم ما با حس وطن‌دوستی که دارند قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و این پیام را به جهانیان مخابره خواهیم کرد که نظام ما نظامی مبنی بر مردم‌سالاری دینی است و مردم وقتی پای نظام در میان باشد شرکت فعالانه‌ای خواهند داشت.

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان در خصوص اینکه چه تشکلاتی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، نیز گفت: این انقلاب متعلق به مردم است؛ یعنی وقتی ما از واژه مردم استفاده می‌کنیم، به یک قشر و حزب خاصی اشاره نمی‌کنیم؛ زیرا حکومت‌هایی که مردمی هستند تمام اقشار و صنوف، اساتید، بازاریان و کسبه، سیاسیون، دانشجوها و مهم‌تر از همه آن‌ها جوانان هستند که خودشان انقلاب کرده و آن را از آن خود می‌دانند.

وی ادامه داد: همهٔ ما در هر قسمتی که هستیم اعم از اساتید دانشگاه، معلمین، مبلغان و ائمه جمعه باید بتوانیم اهمیت انتخابات را برای جامعه هدف خود تشریح کنیم تا با آگاهی بیشتری مردم در پای صندوق‌های رأی با حضور حداکثری، حضور یابند.

 

احزاب نتوانستند نقش اساسی خود را ایفا کنند

رسام در خصوص نقش احزاب و جریان‌های سیاسی گفت: آنچه که مُسلّم است اگر کاندیداهایی که از این احزاب و جریان‌ها معرفی شوند قاعدتاً به شناخت مردم کمک بیشتری می‌کند؛ زیرا آن‌ها بر اساس مرام‌نامه خود رفتار سیاسی خاصی از خود نشان می‌دهند. متأسفانه احزاب آن‌گونه که باید نتوانستند در میان مردم نقش اساسی خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی شاهد این هستیم که برخی از احزاب و جبهه‌ها فقط در ایام انتخابات ظهور می‌کنند و بعد از آن عملاً نقش چندانی ندارند درحالی‌که باید همیشه کمک‌حال جامعه حاکمیت و حتی مردم در تمام مسائل باشند نه صرفاً در زمان انتخابات باشد.

رئیس سابق دانشکده کشاورزی شیروان تأکید کرد: وقتی که حزب یا جریانی سیاسی از فردی حمایت می‌کند نباید آن فرد صرفاً خود را  وام‌دار آن جریان سیاسی بداند و باید بیشتر وام‌دار آن برنامه‌هایی که قطعاً در جهت رفاه مردم است بداند.

رسام ادامه داد: معضل اساسی دیگری نیز در این احزاب است که متأسفانه این افراد معرفی شده از سوی احزاب را مطالبه‌گر خود قرار داده‌اند و در جهت اهدافی که خودشان دارند، طلب می‌کنند؛ لذا باید چارچوب مشخصی برای احزاب باشد و در مسیر اصلی خود حرکت کند.

وی ادامه داد: مهم‌تر از هر چیز آن است که این احزاب محدود به زمان انتخابات نباشد و آن‌قدر در میان مردم شناخته شده باشند که دیگر نیازی به بردهای تبلیغاتی و دیگر عوامل این‌چنینی نباشد و مردم بتوانند به‌راحتی به آنها اعتماد کنند.

 

قوانین مجلس آینده در جهت رفع مشکلات باشد

رسام در خصوص انتظاراتی که از مجلس شورای اسلامی می‌رود، گفت: خواسته‌ها و انتظارات از مجلس به‌عنوان وضع‌کننده قانون که در رأس قرار دارد در جهت رفع مشکلات معیشتی، اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری، توجه به جوانان تحصیل‌کرده بیکار، ساماندهی بازار خودرو، کنترل و تنظیم بازار، تأمین کالاهای اساسی، رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از بیماران صعب‌‎العلاج در خصوص داروها و بیمه آن‌ها، حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و مناطق گازی و... باید در این مسیرها گام‌های اساسی برداشته شود که بسیار به بهبود وضعیت کشور کمک‌کننده است.

رسام ادامه داد: در حوزه کشاورزی مشکلی که وجود دارد در بحث تنظیم واردات و صادرات است و نمایندگان باید بتوانند با تعیین و تثبیت قیمت کالاهای کشاورزی حرکت کنند به‌نوعی که هم کشاورز از قیمت‌ها رضایت داشته باشد و هم مصرف‌کنندگان، این موضوع نیازمند آن است که نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد که هزینه تولید آن‌ها کاهش پیدا کند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی شیروان در خصوص وجود دغدغه درباره بازنشستگان اظهار داشت: نمایندگان جدید باید بتوانند در جهت همسان‌سازی حقوق آن‌ها، افزایش کمک‌های رفاهی خاص گام بردارند؛ زیرا این‌ها افرادی هستند که سال‌ها برای این کشور و نظام زحمت کشیده‌اند و حال در این سن‌وسال به حمایت بیشتری نیاز دارند.

وی ادامه داد: در بحث محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم که امکانات کمتری دارند توجه بیشتری شود و به‌گونه‌ای نباشد که یک فاصله طبقاتی به لحاظ منابع و اشتغال و صنایع بین استان‌ها رقم بخورد و همچنین در مبارزه با فساد که اهمیت بسیار زیادی دارد که گاهی شاهد اتفاقاتی در حوزه مالی هستیم که اگر بتوانند قوانین را به‌گونه‌ای به تصویب برسانند که باعث بروز این‌گونه فسادها نشود و اقدامات پیشگیرانه باشد، تا آنکه بخواهند بعد از به‌وجودآمدن این مشکل در پی حل‌و‌فصل آن باشند.

رئیس پیشین دانشکده کشاورزی شیروان عنوان کرد: در بحث بازار مسکن نیز مشکلات فراوانی اعم از اجاره و خرید سنگین  مسکن‌ها که واقعاً بعضی از خانوارها را دچار مشکلات اساسی کرده وجود دارد و یکی از عوامل عدم ازدواج جوانان ما شده است باید نمایندگان محترم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی ابراز داشت: افرادی که مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرند و به مجلس راه می‌یابند باید در حوزه جوانی جمعیت فعالیت گسترده‌تری داشته باشند؛ زیرا جامعه ما به سمت پیری می‌رود و نیاز هست که آن را تقویت کرده؛ زیرا محرک تولید و توسعه کشور قشر جوان است.

 

برنامه نماینده در راستای کاهش شکاف طبقاتی

رسام افزود: همچنین در جهت کاهش تورم، کاهش شکاف طبقاتی، اصلاح ساختار بودجه و نیز مسائل ازاین‌دست انتظار می‌رود که بتوانند برنامه‌هایی دراین‌خصوص به تصویب رسانده و سبب توسعه کشور بشوند.

رسام در پایان خاطرنشان کرد: با این منابعی که داریم باید به جایگاهی که شایستگی ما است، برسیم. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: نیاز است با شتاب بیشتری این عقب‌ماندگی‌ها که سالیان سال برآمده است را جبران کنیم و مجلس به‌عنوان یکی از رکن‌های مردم‌سالاری می‌تواند به این امر کمک شایانی بکند.

 

گزارش از احسان حق‌بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک