دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ساعت ۷:۱۹
مدیرگروه واحد بیماری‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۴۹ درصد مردم استان خراسان شمالی دارای کم‌تحرکی هستند

مدیرگروه واحد بیماری‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق آخرین آمار طرح "استپس"، درصد افراد با فعالیت فیزیکی کم  در استان خراسان شمالی ۴۹ درصد است.
 ۴۹ درصد مردم استان خراسان شمالی دارای کم‌تحرکی هستند,

فلوریا انفرادی، مدیرگروه واحد بیماری‌ها، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار کرد: به هرگونه فعالیت و حرکت بدن که در اثر انقباض عضلات ایجاد شود، تحرک بدنی می‌گویند.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام شده است افرادی که تحرک بیشتری دارند احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان روده و پروستات در آن‌ها به‌مراتب کمتر است.

مدیرگروه واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: روزی ۳۰ دقیقه به افراد توصیه می‌شود که فعالیت بدنی داشته باشند و ساده‌ترین شکل فعالیت بدنی پیاده‌روی است به‌گونه‌ای که  تعداد تنفس آنها بالا رود.

انفرادی با بیان اینکه فعالیت بدنی باید مستمر باشد به‌طوری‌که ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته را افراد باید داشته باشند، اضافه کرد:

فعالیت بدنی پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، دستگاه گوارش، سرطان و آرتروز مفاصل را به همراه دارد.

مدیرگروه واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: هر ۵ سال طرحی به نام "استپس" در کشور برگزارمی شود به این صورت که از طریق تهران به‌صورت تصادفی خانواده‌هایی را در استان‌های کشور انتخاب می‌کنند و از لحاظ مصرف سیگار، الکل، میوه، سبزی و چاقی بررسی می‌کنند و این اطلاعات به وزارت بهداشت و درمان رفته و آنالیز می‌شود.

انفرادی تصریح کرد: طبق آخرین آمار طرح "استپس"، درصد افراد با فعالیت فیزیکی کم  در استان خراسان شمالی ۴۹ درصد است به‌عبارت‌دیگر این آمار افراد بالای ۱۸ سالی که فعالیت بدنی کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته دارند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور آمار طرح "استپس" ۵۱ درصد است، عنوان کرد: استان خراسان شمالی تقریبا در ردیف متوسط کشوری است و متأسفانه در سال‌های اخیر با پدیده چاقی مواجه شدیم که در دوران کرونا این کم فعالیتی افزایش پیدا کرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک