دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی نخستین شهید مدافع حرم ارتش

شهید مرتضی زرهرن نخستین شهيد مدافع حرم ارتش از فرزندان شیروان است که در سال ۱۳۹۵ به فیض شهادت نائل شد.
برگی از زندگی نخستین شهید مدافع حرم ارتش,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ بیست و چهارم خرداد ۱۳۵۸ در شهرستان شیروان به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای حسین آباد و دبیرستان را در شهرستان شیروان گذارد و بعد از اخذ دپیلم در سال ۱۳۷۸ در دانشگاه افسری امام علی (ع) پذیرفته شده و به خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد.


وی در چهار سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و دوره تکاوری را نیز گذراند.

به عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شده و بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر منتقل شد و در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر به نام علی و دختر به نام فاطمه است.

شهید زرهرن در سال ۱۳۸۸ به‌دلیل دارا‌بودن تخصص در پاکسازی مواد منفجره به منطقه مرزی عین خوش در استان خوزستان اعزام شده و به مدت ۱۸ ماه به پاکسازی مواد منفجره و مین‌های به‌جا مانده از جنگ تحمیلی مشغول بود و بعد از طی این مدت به پادگان چهل دختر بازگشت و در سال ۱۳۹۳ به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شد تا دوره عالی مهندسی را در آنجا بگذراند و در تارخ ششم فروردین ۱۳۹۴ به درجه سرگردی نائل شد.

وی در اسفندماه ۱۳۹۴ داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شده و در نیمه شب ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب در ‌سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک