دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ساعت ۸:۱۵
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

استقبال بی‌نظیر خراسان شمالی‌ها از موسیقی فجر

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از استقبال و حضور چشمگیر مردم برای به تماشا نشستن اجراهای جشنواره موسیقی فجر خبر داد.
استقبال بی‌نظیر خراسان شمالی‌ها از موسیقی فجر,

مسعود مرواری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: خراسان شمالی همراه با ۱۴ استان دیگر میزبان سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش استانی شده‌است که با توجه به غنایی که استان در موسیقی مقامی دارد به عنوان یک قطب در زمینه موسیقی شناخته شده‌است که وظیفه خودمان می دانستیم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط خوب میزبانی را در بحث موسیقی فراهم کند.

وی افزود: امسال شاهد رشد چشمگیر گروه‌های موسیقی در سه بخش، سنتی، مقامی و پاپ بودیم که در سه شب متوالی از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ ام بهمن ماه در سالن هنری گلشن بجنورد برگزارشد.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: استقبال و حضور چشمگیر مردم برای به تماشا نشستن اجراها خود گواهی بر موسیقی خراسان شمالی سرشار از معنویات و عرفان‌ها است که می توانیم توجه ویژه به آن داشته باشیم.

مرواری با بیان اینکه تمام تلاش مان این است که حمایت کافی را از بخش موسیقی داشته باشیم، اظهار کرد: ۲۴ گروه را میزبانی کردیم و در اجراهای این چند روز هفت نفر به تک نوازی پرداختند.

وی افزود: از تمام شهرستان‌های استان در بخش مقامی حضور داشتند همچنین در بخش سنتی و پاپ گروه‌هایی از شهرستان جاجرم حضور داشتند.

 معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ما با نگاه رقابتی به جشنواره نگاه نمی‌کنیم و سعی‌مان بر این بود که از تمام گروه‌ها تقدیر شد و در هر شب از جشنواره پیشکسوتان را تقدیر کرده‌ایم.

مرواری در پایان خاطر نشان کرد: در نخستین شب از سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر خراسان شمالی از «حسین حصاری» به عنوان نوازنده سه تار و فعال در عرصه آواز، «علی کنعانی» به عنوان آهنگساز و نوازنده سنتور و «عباس شفیع آبادی » به عنوان نوازنده نی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از استادان موسیقی استان تجلیل شد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک