دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ساعت ۱۷:۵۰
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

خواستار کاهش مالیات و تسهیل در رفع تعهد ارزی تجار هستیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه رفع تعهد ارزی و مالیات جزو مشکلات تجار خراسان شمالی است، گفت: خواستار تسهیل در رفع تعهد ارزی و کاهش مالیات هستیم.
 خواستار کاهش مالیات و تسهیل در رفع تعهد ارزی تجار هستیم,

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مازیار زند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تجار خراسان‌شمالی در مقایسه با تجار استان‌های بزرگ و برخوردار از امکانات زیرساختی کمی برخوردار هستند اما مالیات پرداختی آنان هم‌تراز استان‌های توسعه یافته است.

وی با بی‌عدالتی اقتصادی خواندن این رویه خواستار تدبیر برای کاهش مالیات تجار استان در سطح استانی و ملی شد.

زند با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات استان با استفاده از اختیارات استانی برخی مدیران قابل حل است، خواستار استفاده مدیران از اختیارات خود در راستای تسهیل در رفع تعهد ارزی شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت‌ها و صنایع بی‌مانند در کل کشور است که در راستای رونق بیش از پیش این صنایع نیازمند نگاه بازتر مسئولان و بانک‌های استان هستیم‌.

زند همچنین مشکلات تامین سوخت صنایع و ایجاد محدودیت برای سوخت صنایع را بسیار آسیب‌زننده توصیف کرد و افزود: ضروری است که مسئولان دید اقتصادی خود را در خصوص صنایع تغییر دهند چراکه حمایت از صنایع منجر به توسعه اقتصادی جامعه شده و بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم را به دنبال دارد.

ضرورت ایجاد گذر مرزی در خراسان شمالی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد گذر مرزی در استان تاکید کرد.

زند گفت: خراسان‌شمالی با دارا بودن ۳۱۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و پیوند فرهنگی بین مرزداران خراسان شمالی و ترکمنستان باید گذرگاهی برای توسعه مراودات تجاری با این کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده هیات تجاری، سیاسی از کشور ترکمنستان وارد استان خواهد شد تا مناطق مناسب گذر مرزی را جانمایی کنند.

انتهای خبر/ گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک