دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ساعت ۹:۳۲
 عصر اترک حضور مردم در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ را بررسی کرد؛

 تجلی حضور مردم خراسان شمالی فراتر از متن و عکس

 هم‌زمان با سراسر کشور، آیین ویژه راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ در تمام شهرها و مناطق روستایی خراسان شمالی برگزار شد.
 تجلی حضور مردم خراسان شمالی فراتر از متن و عکس,

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک»، هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران٬ راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ با حضور همه اقشار و اقوام استان خراسان شمالی در شهرها و روستاهای استان برگزار شد.

 امروزه مردم خراسان شمالی در دورافتاده‌ترین روستاها نیز به میدان آمدند تا باری دیگر ثابت کنند که علی‌رغمی برخی مشکلاتی که وجود دارد نیز پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این دو مقوله کاملاً جدا هستند.
مردم ایمان دارند که انقلاب مسیری حق است و برای رسیدن به آینده‌ای روشن باید این مسیر تداوم داشته باشد.

این مردم پیش از ساعت ۱۰ امروز با حضور در میدان‌های اصلی شهر و در مکان‌های تعیین شده در روستاهای استان این جشن را به پا داشتند، آنها معتقد هستند که این حضورها باعث هراس دشمن خواهد شد، بنابراین با این اعتقاد راسخ لحظه‌ای میدان را خالی نخواهند کرد.

این مراسم در مرکز خراسان شمالی از ساعت ۱۰ صبح از محل میدان شهید بجنورد آغاز و تا محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد ادامه پیدا کرد و سخنران پایان مراسم در شهرستان بجنورد «سید محمد حسینی»، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سخنران ویژه این مراسم را به اتمام رساند.

از مهم‌ترین نکاتی که در این سخنرانی به آن اشاره کرد شامل این بوده که امروزه انقلاب اسلامی ایران برای سایر کشورها به‌خصوص کشورهای اسلامی الهام‌بخش بوده و غزه در راستای درسی که از انقلاب گرفته، امروزه تن به سازش نمی‌دهد و با تمام توان در مقابل جنایت‌ها مقابله می‌کند.

 

 

 مردم در مرکز خراسان شمالی با تجمع از ساعات اولیه صبح امروز در میدان شهید که یادآور شهید حسن‌آبادی، اولین شهید انقلاب بجنورد است، تجلی را از حضورشان به نمایش گذاشتند.

 در حاشیه این مراسم تا آغاز راهپیمایی، گروه‌های سرود دانش‌آموزی با حضور نسل نوجوان با شوروشوق خاصی اجرای سرودهای انقلابی را داشتند و رأس ساعت ۱۰ صبح از محل تجمع راهپیمایی به سمت مصلی امام خمینی (ره) بجنورد آغاز شد.

 

 

 در این میان خانواده‌هایی بودند که همراه با فرزندان خردسالشان به میدان آمده بودند، مادران شهدا با عکس شهیدشان، پیرمردها و پیرزن‌ها، جوان و پیر، زن و مرد، شیعه و اهل‌تسنن، همه‌وهمه برای تجدید بیعت با این انقلاب حضور پیدا کرده بودند.

 

 

همچنین در حاشیه راهپیمایی غرفه‌های نقاشی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برپا شده بود.

 

 

عده‌ای نیز با همراه‌داشتن نمادهایی از سردار حاج‌قاسم سلیمانی در این مسیر حاضر شده بودند.

همچنین در شهرستان شیروان نیز به همین صورت مردم با تجمع در چهارراه دفاع مقدس پیش از ساعت ۱۰ صبح برای جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران آماده شده بود و رأس ساعت ۱۰ از این مکان به سمت مصلی شیروان راهپیمایی کردند.

 

 

 در این شهرستان نیز تصاویر زیبایی از حضور پرشور مردم در تمام اقشار و تمام سنین به نمایش گذاشته شد تا برای زنده نگه‌داشتن خون شهدای انقلاب گامی در مسیر حفظ نظام برداشته باشند.

برخی از کودکان شیروانی با پوشیدن لباس نیروی انتظامی، نشان دادند که امنیت این کشور اتفاقی نبوده و نخواهد بود.

 

 

 علاوه بر این شهرستان اسفراین، مردم در محل خیابان ولی‌عصر این شهرستان حضوری وصف‌نشدنی را به نمایش گذاشتند تا باری دیگر ثابت کنند که پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

 نکته قابل‌توجه این است که خیل مردم از ساعات قبل از شروع راهپیمایی حضور پرشور داشته‌اند و این نشان از ارادتی است که به این جشن ملی دارند.

 در حاشیه برگزاری مراسم در اسفراین پیش از آغاز راهپیمایی، گروه سرود ناشنوایان اسفراین با حضور نوجوانان اجرای زیبایی برای مردم به نمایش گذاشتند.

 

 

در شهرستان فاروج، شهر آجیلی خراسان شمالی نیز، مردم در تمام اقشار و گروه‌ها از صبح زود در محل مسجد آل یاسین این شهرستان حضور پیدا کردند و همچون سایر شهرستان‌ها مراسم‌هایی از قبیل اجرای سرود، حضور پرشور قشر نوجوانان و جوانان، سخنرانی و به‌آتش‌کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را داشتند.

 

 

 نکته قابل‌توجه در تمام شهرستان‌ها این بود که حضورها آن چنان پرشور بوده که شاید به‌راحتی نتوان آنها را در هیچ از متن و تصویری به نمایش کشید.

 علاوه بر این در شهرستان گرمه که با وجود کارخانه‌های صنعتی موفق در سراسر کشور، در آستانه شهرستان صنعتی قرار گرفته نیز این حضورها غیرقابل‌وصف بوده است و مردم در میدان ارشاد این شهرستان برای حرکت و راهپیمایی به سمت مصلی نمازجمعه تجمع کرده بودند.

 گفتنی است که تصاویر زیبایی از حضور کودکان در سنین پایین در این شهرستان تصویر خاصی را ایجاد کرده بود، کودکان در تمام رده‌های سنی با دردست‌داشتن پرچم ایران و بادکنک و نقاشی‌ها آمده بودند تا از این سن کم در ساختن سرنوشت کشورشان نقش داشته باشند.

 

 

 مردم آشخانه نیز با حضور از ساعاتی قبل از شروع راهپیمایی در محل چهارراه معلم برای حرکت به سمت مسجد جامع حضور به هم رسانده بودند.

 در این میان تصاویری از حضور اهل‌تسنن و شیعه با همدلی و برادری در کنار یکدیگر جلوه خاصی به راهپیمایی بخشیده بود.

 علاوه بر این حضور کودکان همراه خانواده‌هایشان نیز در این شهرستان زیبایی خاصی به ارمغان آورده بود و دانش‌آموزانی که با اقتداری فراوان با دردست‌داشتن پرچم پرافتخار ایران اسلامی در مسیر راهپیمایی قرار گرفتند تا نشان دهند که با تمام فتنه‌انگیزی‌های دشمن علیه این قشر همچنان پای ایمان و انقلاب هستند و دشمن همچون همیشه شکست خواهد خورد.
 

 

 در شهرستان تازه‌تأسیس مانه نیز مردم از ساعت ۹ صبح در محل شهدای گمنام این شهرستان حضور پیدا کرده بودند و با آغاز راهپیمایی در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به سمت مصلی مانه حرکت کردند و در مسیر راهپیمایی با سردادن شعارهایی از قبیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، نفرتشان از آنها اعلام کردند و در اتمام مراسم بعد از سخنرانی با به‌آتش‌کشیدن پرچم این کشورهای جنایت‌کار، جشن ۴۵ سالگی انقلاب را پایان دادند.

 

 

در شهرستان مرزی رازو جرگلان که مردم شیعه و سنی با برادری و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند نیز حضورها همچون هرساله پرشور بود و مردم در ساعت ۱۰ صبح راهپیمایی را از محل میدان معلم به سمت شهرداری این شهرستان برگزار کردند.

 اهل‌تسنن رازو جرگلان همیشه در تمام پیچ‌های تاریخی که در کشور وجود داشته در کنار شیعه با حضور مستدامشان برادری‌شان را ثابت کردند و نشان دادند که مذهب هیچ ارتباطی به مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد، بلکه با راهبری، مقام معظم رهبری در این مسیر گام‌های مستحکمی را برخواهند داشت و همین‌گونه نیز بوده است.

 

 

 علاوه بر این مردم در شهرستان جاجرم نیز ساعات اولیه صبح امروز در میدان امام خمینی این شهرستان تجمع کردند و رأس ساعت ۱۰ مسیر راهپیمایی را به سمت خیابان شهید چمران این شهرستان با سردادن شعارهای ضداستکباری پیمودند درحالی‌که پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در دست داشتند.

 

 گفتنی است که علاوه بر شهرستان‌های خراسان شمالی، این حضورها با شوروشوق خاصی در روستاها و مناطق دورافتاده و مرزی نیز برگزار شد که در برخی از روستاها راهپیمایی با تجمع تراکتور سواران به شیوه‌ای جالب و با شور خاصی برگزار شد.

 نکته پایانی این که مردم به این نتیجه رسیده‌اند که گرچه برخی مشکلات در کشور وجود دارد و دشمن با تمام تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی‌ها سعی دارد که ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه داشته باشد، اما مردم به این باور رسیده‌اند که مسیر نظام و انقلاب از مشکلات جدا است و با حضور در این حماسه‌های ملی به‌خصوص در انتخابات پیش رو در روز ۱۱ اسفندماه می‌توانند با انتخاب افراد شایسته مجلس قوی را ایجاد کنند، تا در کنار این دولت مردمی بتوانند گام‌های مثبتی را در کشور بردارند.

 مردم به این باور رسیده‌اند اگر در انتخابات شرکت نکنند، علاوه بر این که حق انتخاب را از خودشان گرفته‌اند، بلکه باید انتخابی را بپذیرند که توسط عده‌ای دیگری انجام شده است، بنابراین در روز ۱۱ اسفندماه نیز همچون سایر انتخابات حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد و تصویری دیگر از تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش خواهند گذاشت.

 

 گزارش از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک