یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ساعت ۱۱:۳
مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی:

۵۰ درصد شهرهای استان مجهز به فیبر نوری هستند

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: ۵۰ درصد شهرهای استان خراسان شمالی مجهز به فیبر نوری هستند و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز تا خردادماه سال آینده به فیبر نوری مجهز می‌شوند.
۵۰ درصد شهرهای استان مجهز به فیبر نوری هستند,

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی عصر اترک، رسول علی اصغرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تا ۶ماهه اول ۱۴۰۱ فقط ۵ سازمان در استان به فیبر نوری مجهز بود که در ۶ماهه دوم به ۲۶ مورد رسید و ۹ماهه امسال ۸۵ سازمان، شرکت و بانک خصوصی و دولتی به فیبر نوری مجهز شده‌اند.
علی اصغرپور ادامه داد: هم اکنون ۲۸۵ قرارداد اتصال فیبر نوری با شرکت‌ها و سازمان‌ها بسته شده است و تمام شعب اخذ رأی شهری و تمام بخشداری‌ها به فیبر نوری متصل هستند.
وی با بیان اینکه طرح ملی فیبر نوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی اجرایی می‌شود، گفت: اجرای این طرح در شهرهای فاروج، آشخانه، گرمه، راز، یکه سعود و غلامان پایان‌یافته است و در شهر شیروان نیز ۸۰ کیلومتر از آن اجرایی شده است.
علی اصغرپور ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ مشترک FTTH در خراسان شمالی دایر شده است که ۸۸۰ مورد از مربوط به ۱۰ماهه امسال است.
به گفته وی؛ طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها (FTTH) در تمامی شهرهای خراسان شمالی به جز شهر بجنورد را شرکت مخابرات خراسان شمالی اجرایی می‌کند.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی یادآور شد: برای بهره‌مندی تمامی مشترکان از این طرح ملی سه تا پنج سال زمان می‌برد که در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت (VDSL) در استان تعریف شد تا شهروندان در این دوران گذار از اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.
علی اصغرپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۳۸۰ سایت همراه اول در استان وجود دارد که تاکنون ۳۶۰ سایت به اینترنت فورجی ۴Gمتصل هستند و تا پایان سال ۲۰ سایت باقی‌مانده که در مناطق روستایی هستند به اینترنت ۴Gمجهز می‌شوند.
وی همچنین از نصب اولین سایت ۵ جی، ۵G در استان خبر داد و افزود: تست آزمایشی این پروژه انجام شده است و هم اکنون منتظر صدور مجوز برای قرارگرفتن در مدار هستیم.
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۰۸ پروژه با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار طی دهه فجر در استان افتتاح می‌شود.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک