یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ساعت ۷:۵۵
مدیر مرکز انتخاب همسر «راه زندگی»:

مرکز «راه زندگی» اولین مؤسسه انتخاب همسر در خراسان‌شمالی است

مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی گفت: مرکز انتخاب همسر راه ‌زندگی اواخر سال ۱۴۰۱ شروع به کارکرد که اولین مؤسسه در استان خراسان شمالی بود همچنین در کشور هم جزو اولین مراکزی بود که تأسیس شد.
مرکز «راه زندگی» اولین مؤسسه انتخاب همسر در خراسان‌شمالی است,

 امیررضا معموری، مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار کرد: این مرکز اواخر سال ۱۴۰۱ شروع به کارکرد که اولین مؤسسه در استان خراسان شمالی بود همچنین در کشور هم جزو اولین مراکزی بود که تأسیس شد.

 وی اضافه کرد: در ابتدا مشکلی داشتیم در مورد معرفی مرکز که خیلی‌ها به علت اینکه این مراکز چرا به وجود آمده‌اند اعتراض داشتند؛ اما باید گفت که هدف از این مرکز انتخاب درست و معقولانه همسر است.

 مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی ادامه داد: در جامعه ما ازدواج کاملاً سنتی است و ایراد و مشکل بزرگی که از دید روان‌شناسی دارد این است که زوجین باهم خیلی آشناییت ندارند و این مهم می‌تواند منجر به جدایی شود.

 معموری افزود: در مرکز انتخاب همسر راه زندگی سعی شده جوانان متقاضی ازدواج قبل از ازدواج با مشاوره‌ها ارتباط داشته باشند و مشاوران اطلاعات کافی از هر دو طرف به دست بیاورند که آیا دو نفر هم کفو هم هستند یا خیر و همچنین چالش‌هایی که در آینده با آن روبه‌رو خواهند شد را بررسی کنند.

 وی گفت: فعالیت این مرکز به این صورت است که موارد لازم و برگه‌های خاصی را به افراد می‌دهیم و در مشاوره قبل ازدواج به زوجین می‌گوییم مشکلات را در خانواده‌ها نبرند و به مراکز مشاوره انتقال دهند اگر اختلافات در مرکزی که طرف حقیقت را می‌گیرد حل شود مشکلات برای همیشه حل خواهد شد.

 مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی از نحوه چگونگی فعالت خود توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: آن دسته از افرادی که برای خود موردی را در نظر داشته باشد یا فردی که مورد خاصی را مدنظر نداشته باشد ابتدا به او گفته می‌شود خط‌قرمزهایش را مشخص کند و اطلاعات شخصی خود را در فرمی تکمیل کند که اینها در بانک اطلاعاتی که محرمانه است قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه ابتدا خط‌قرمزها را بررسی می‌کنیم، تصریح کرد: سپس در جلسه‌ای جوانان متقاضی ازدواج با هم آشنا می‌شوند و در این جلسه وقتی که دو جوان دیدند که در سایر موارد باهم هماهنگ بودند به ما اطلاع می‌دهند و ما برای ازدواج آن‌ها را به خانواده‌هایشان معرفی می‌کنیم.

 معموری از راه‌اندازی سایت مرکز انتخاب همسر راه زندگی خبر داد و گفت: افرادی که شرایط حضوری در دفتر را ندارند می‌توانند به‌صورت مجازی ثبت‌نام را انجام دهند که به‌زودی سایت این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

 مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی عنوان کرد: متأسفانه در استان ما همان‌طور که آمار ازدواج بالا است درعین‌حال هم آمار طلاق نگران‌کننده است که علت آن اعتیاد، اقتصاد، خیانت و تفاوت‌های فرهنگی و جنسیتی است که باعث شده طلاق در استان اتفاق بیفتد.

 معموری در پاسخ به این سؤال که اکثر معیار افراد مراجعه‌کننده چیست، افزود: اغلب معیارها بر مبنای اقتصاد، شغل و برنامه آینده زندگی است همچنین رنج سنی متقاضیان ازدواج ۳۰ الی ۴۰ سال است که برای ازدواج اول اکثر متقاضیان اقایان هستند و برای ازدواج دوم اکثر مراجعه‌کنندگان خانم‌ها هستند.

 وی با بیان اینکه هزینه اولیه ثبت‌نام ۵۰ هزار تومان است، گفت: فعلاً برای تکمیل بانک اطلاعاتی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم؛ اما در مراحل بعدی طبق هزینه‌های نظام روان‌شناسی برای روان‌شناس‌های مرکز هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

 مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳ مورد به ازدواج ختم شده است، افزود: مشاوره‌های شخصیتی برای هر فردی برگزار می‌کنیم که کاملاً اختیاری است و چنانچه خط‌قرمزهای فرد متقاضی اگر زیاد باشد به او می‌گوییم که موردهای ازدواج کم خواهد شد و احتمال ازدواج پایین می‌آید .

 معموری نحوه آشنایی را این‌گونه شرح داد: دو فرد متقاضی ازدواج در داخل خود مؤسسه باهم آشنا می‌شوند در داخل مؤسسه باهم صحبت می‌کنند و آنچه که از هم می‌خواهند را بازگو می‌کنند و چنانچه به حداقل‌های لازم برای ازدواج رسیدند به ما اطلاع می‌دهند که در مرحله بعدی با طرفین و خانواده‌ها صحبت می‌کنیم.

 وی ادامه داد: نشانی مرکز انتخاب همسر راه زندگی بین چهارراه امیریه و مخابرات، نبش کوچه کاریز طبقه دوم مجموعه عمارت معموری است که هم استانی‌ها می‌توانند با شماره تماس ۰۹۳۵۳۲۴۲۷۱۲ ارتباط برقرار کنند و وقت مشاوره بگیرند همچنین ساعت کاری این مرکز ۱۰ الی ۱۳ و بعدازظهر ۱۷ الی ۲۱ است، علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی نیز در سایت https://rahezendegi-drmamouri.ir/ ثبت نام کنند.

مدیر مرکز انتخاب همسر راه زندگی در پایان خاطرنشان کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم کار فرهنگی است و کار فرهنگی از لحاظ درآمدی درآمد خاصی ندارد و با عشق کار انجام می‌شود و نیاز به کمک مردم، خیرین داریم که این کار فرهنگی به نتیجه برسد و جامعه زیبا و پرجمعیت‌تری داشته باشیم.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک