دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ساعت ۸:۵۶
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب

۱۵ هزار مشکل آبی در خراسان شمالی رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ هزار و ۲۰ مورد حادثه مربوط به حوزه آب در شهرها و روستاهای استان رفع شده است.
۱۵ هزار مشکل آبی در خراسان شمالی رفع شد,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر‌اترک به نقل از ایسنا،رضا نعیمی اظهار کرد: همه حوادث آب به صورت شبانه روزی از زمان تماس مشترک تا هنگام رفع حادثه رصد می‌شود که این امر موجب شده میانگین زمان رفع حادثه کاهش یابد.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰ حادثه در بخش آب که شامل ترکیدگی خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و انشعاب آب که توسط هم استانی‌ها به سامانه ۱۲۲ گزارش شده بود، رسیدگی و رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان شمالی با بیان اینکه عمده حوادث رفع شده مربوط به حوادث انشعابات و شبکه توزیع بوده است، افزود: با توجه به قدمت خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و بارهای ترافیکی در اکثر نواحی شهری، این حوادث امری طبیعی است.

وی عنوان کرد: از این تعداد حادثه، ۹ هزار و ۳۶ مورد مربوط به انشعابات، چهار هزار و ۹۰۴ مورد شبکه توزیع و یک هزار و ۸۰ حادثه نیز در بخش خطوط انتقال در سطح استان رفع شده است.

نعیمی در ادامه گفت: شرکت آبفای استان همواره به تناسب اعتبارات در اختیار، اقدامات موثری همچون اصلاح شبکه و انشعابات فرسوده برای پیشگیری از حوادث احتمالی انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرکت دارای ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب است که از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح جهاد آبرسانی در ۱۶۴ روستای استان در قالب چهار مجتمع روستایی به نام‌های مجتمع ۶۷ روستایی پایین دست سد شیرین‌دره، مجتمع ۲۹ روستایی زیدرسرانی در شهرستان‌های مانه، سملقان و بجنورد، مجتمع ۵۵ روستایی پرسه سو در شهرستان رازوجرگلان و مجتمع ۱۳ روستایی کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان در حال اجرا است.

نعیمی افزود: این طرح با قراردادی بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در حال انجام است که تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: در خصوص تکمیل پروژه‌های محرومیت زدایی و همچنین ارائه برنامه زمانبندی جهت جلوگیری از تنش آبی تابستان ۱۴۰۳ مقرر شد تا انتهای سال، آبرسانی به ۶ روستا در مجتمع کهنه جلگه، ۱۷ روستا در مجتمع زیدرسرانی و دو روستا در مجتمع شیرین دره به اتمام برسد.

انتهای خبر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک