یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ - ساعت ۷:۴۳
 استاندار خراسان شمالی:

اهمیت ارتقای سلامت و امنیت غذایی بسیار بالاست

استاندار خراسان شمالی در چهارمین روز از دهه فجر در آئین افتتاح خط دو کشتارگاه مرغ بالکو، توجه به اهمیت امنیت و سلامت غذایی را مهم دانست و گفت: اقتصاد و امنیت غذایی یکی از دغدغه های مهم است که با برنامه ریزی های انجام شده اقدامات خوبی صورت گرفته است.
اهمیت ارتقای سلامت و امنیت غذایی بسیار بالاست,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومي استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد، استانداری خراسان شمال، با اشاره به افتتاح ۱۰۰۰ پروژه در دهه فجر امسال، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های آماده بهره برداری در حوزه رونق تولید هستند و تلاش تمام کسانی که در جایگاه تولید فعالیت می کنند، قابل تقدیر هستند.

حسین نژاد تأکید کرد: امنیت غذایی و توجه به حوزه پدافند غیرعامل در این حوزه باید سرلوحه کار مسؤلان باشد و تلاش‌های انجام شده نیز بیانگر جهت گیری مسؤلان استان و مدیران در این راستا است.

وی ادامه داد: با پیگیری مسؤلان مصوبات سفر ریاست جمهوری یک به یک تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به پروژه‌هایی نظیر خط دو تمام اتوماتیک کشتارگاه که امروز افتتاح شد، گفت: این پروژه‌ها در ارتقای امنیت و سلامت غذایی در استان بسیار مؤثر خواهد بود و  با تلاش مسؤلان به موفقیت‌های بیشتر دست خواهیم یافت.

مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آئین افتتاحیه خط دو کشتارگاه مرع بالکو، با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و نقش تولیدکنندگان، افزود: باید تمام کسانی که در جبهه تولید فعالیت می‌کنند، حمایت شوند.

 نوروزی با بیان اینکه اکنون ما از تولید ۳۰ میلیون تنی در اوایل انقلاب به بیش از ۱۲۰ میلیون تن تولید رسیده‌ایم، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این تولیدات مربوط به حوزه دام است که بهداشت و سلامت آن در اختیار سازمان دامپزشکی است. 

وی با اشاره به اهمیت سلامت و امنیت مواد غذایی، افزود: در حال حاضر در سراسر کشور بسته بندی استاندارد و سالم گوشت مرغ  وجود دارد که این اقدامات از افتخارات نظام است.

نوروزی با بیان اینکه افتتاح کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک و شکل گیری زنجیره‌های تولید در عرصه کشاورزی نقاط قوت است، افزود: استان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها به ویژه حوزه کشاورزی و دامداری استعداد و ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند در حوزه صادرات نیز به خوبی وارد شود و امیدواریم روز به روز شاهد شکل گیری زنجیره‌های تولید در عرصه‌های مختلف کشاورزی این استان باشیم.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ۲۴ هزار واحد مرغ داری در سطح کشور وجود دارد که حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت از آن استحصال می‌شود.

وی با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ، موضوع پدافند غیر عامل به خوبی رعایت نشده است، بیان کرد: اکنون ۴۰ درصد مرغ کشور در استان‌های شمالی تولید می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک