یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ساعت ۱۴:۳۲
رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد:

لزوم حمایت از تکمیل زنجیره صنعت مرغداری با پرداخت تسهیلات

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای دستیابی به بازارهای هدف صادراتی برای ارسال تولیدات صنعت مرغداری کشور می‌بایست زنجیره این چرخه تولیدی را با پرداخت تسهیلات تکمیل و حمایت کرد.
  لزوم حمایت از تکمیل زنجیره صنعت مرغداری با پرداخت تسهیلات ,

به گزارش عصراترک، مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه خط دوم تمام اتوماتیک یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر، در کشور امنیت غذایی موضوعی حیاتی است که البته جنگ کنونی و آینده دنیا نیز در زمینه غذا خواهد بود.

نوروزی با تاکید بر اینکه باید از سرداران تولید حمایت شود، بیان کرد: در این جبهه، حوزه کشاورزی باید در خط مقدم حمایت‌ها قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: از زمان رویداد انقلاب ۵۷ تاکنون میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف از ۳۰ میلیون تن در سال به بیش از ۱۲۰ میلیون تن در سال رسیده که البته اصلا کار ساده‌ای نبوده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: از میزان ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات تولید کشاورزی در سال، به میزان ۱۶ میلیون تن آن در زمینه محصولات دام، طیور، شیلات و زنبور عسل هستند.
وی در بخش دیگری از سخن خود با انتقاد از پراکنش واحدهای دامداری و مرغداری در سطح کشور عنوان کرد: جزیره‌ای بودن این واحدها مغایر با پدافند غیر عامل است.
نوروزی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از تولید گوشت طیور کشور فقط در سه استان انجام می‌شود.
وی گفت: این در حالی است که تمامی استان‌ها باید نسبت به تکمیل زنجیره تولید صنعت مرغداری در مناطق خود ورود جدی داشته باشند همانطور که خراسان شمالی به این امر ورود کرده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: جزیره‌ای عمل کردن مانع از تحقق برندسازی و صادرات از این صنعت خواهد شد.
نوروزی در خاتمه تصریح کرد: نیاز است که در صنعت مرغداری کشور پرداخت تسهیلات بر تکمیل زنجیره‌های تولید این صنعت انجام شود.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک