یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ساعت ۱۳:۳۱
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد:  

دعوت شرکت‌های واکسن سازی به تولید واکسن‌های دام و طیور 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی به تشویق شرکت‌های واکسن سازی کشور نسبت به تولید واکسن‌های داخلی دام و طیور ورود و اقدام کرده است.
 دعوت شرکت‌های واکسن سازی به تولید واکسن‌های دام و طیور ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت صنعت دام و طیور کشور اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و افزایش قیمت نهاده‌ها، کشتار دام شیوع یافته بود که دولت سیزدهم کشتار دام مولد را ممنوع اعلام کرد و در حال حاضر نیز کشتار دام مولد ممنوع شده است
وی گفت: برای حمایت از صنعت دام در کشور، واردات نژادهای جدید در دام سبک و سنگین در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره مبارزه با بیماری‌های دام و طیور نیز عنوان کرد: در دولت سیزدهم مدیریت بیماری‌های دام و طیور از جمله در بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، مشمشه، هاری، آنفولانزای فوق حاد پرندگان بی‌نظیر بوده است.
نوروزی اعلام کرد: کشور در زمینه تولید واکسن‌های دام وطیور برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های آنها موفقیت آمیز عمل کرده است.  
وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تشویق شرکت‌های واکسن سازی کشور نسبت به تولید واکسن‌های داخلی دام و طیور ورود و اقدام کرده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون تا حد ۹۰ درصد به خودکفایی تولید داروی دام و طیور دست یافته‌ایم عنوان کرد: تا پایان دولت سیزدهم این خودکفایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.
وی یادآور شد: در حمایت از تولید داخلی داروهای دام و طیور مورد نیاز کشور واردات برخی از اقلام دارویی دام و طیور را ممنوع کرده‌ایم.
نوروزی تاکید کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور در زمینه اقدامات دارو و درمان در این حوزه، افزایش سطح ایمنی سلامت جمعیت دام و انسان است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک