دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ساعت ۹:۱۵
درخواست ویژه پلیس فتا خراسان شمالی از شهروندان:

افزایش آگاهی آسان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاه برداری اینترنتی

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با عنایت به افزایش کلاهبرداری اینترنتی گفت: ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان است.
افزایش آگاهی آسان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاه برداری اینترنتی,

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی پایگاه خبری پلیس، یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای خراسان شمالی با عنایت به افزایش کلاهبرداری اینترنتی گفت: ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان است؛ لذا از همه شهروندان و کاربران فضای مجازی درخواست می‌شود، ۱۰ توصیه پیشگیرانه پلیس فتا را به‌صورت جدی مدنظر قرار دهند.

 وی افزود: در خریدهای اینترنتی به‌خصوص از دیوار، شیپور و اینستاگرام قبل از رویت و تحویل‌گرفتن کالا، از واریز وجه خودداری کنید.

 رئیس پلیس فتای خراسان شمالی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های ارز دیجیتال از روش‌های جدید کلاهبرداری فضای مجازی است، از سرمایه‌گذاری در این حوزه جدا خودداری کنید.

 شاکری ادامه داد: چنانچه همکاران، بستگان و مخاطبین شما در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی طی ارسال پیام از شما درخواست کمک مالی داشتند، جهت اطمینان از صحت موضوع، قبل از واریز وجه ابتدا با ارسال‌کننده پیام تماس بگیرید.

 وی گفت: تماس با شما به بهانه برنده‌شدن در قرعه‌کشی صداوسیما و ادارات مختلف و هدایت شما به دستگاه عابربانک برای دریافت جایزه نقدی، ترفندی برای خالی‌کردن حساب بانکی شماست.
 هنگام خرید از دست‌فروش‌ها، کارت‌بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهید تا اطلاعات کارت‌بانکی شما سرقت نشود.

 رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد: ارسال پیامک با موضوع سود سهام عدالت، شکایت قضایی، یارانه، مسکن، هزینۀ سرانۀ خدمات رایگان از شماره‌های خصوصی برای دسترسی غیرمجاز به گوشی شما و خالی‌کردن حساب بانکی است، از کلیک‌کردن بر روی لینک موجود در پیامک و واردکردن اطلاعات بانکی خودداری کنید.

 در ازای دریافت سود ماهیانه، شماره کارت و حساب بانکی خود را اجاره ندهید.

 وی عنوان کرد: سامانه پیامک تمام کارت‌های بانکی خود را فعال کنید و در جریان واریز و برداشت از حساب خود باشید.

 شاکری با بیان اینکه اگر افرادی ناشناس کالاهای شما را خریداری نمودند و در گوشی همراه خود رسید انتقال وجه به‌حساب شما را نشان دادند، هشدار داد: احتمال دارد رسید واریز جعلی باشد، کالا را تحویل ندهید و منتظر باشید پیامک واریز وجه در گوشی شما دریافت شود.

 رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: از عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی فوتبال خودداری کنید هدف اصلی طراحان این نوع وبگاه‌ها، کلاهبرداری از شماست.

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک