یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ساعت ۹:۵۴
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

تشدید برخورد با پلاک های مخدوش

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ: پلیس راهور با برنامه‌های جدید به جلوگیری از تخلفات ترافیکی و حفظ امنیت شهروندان می پردازد.
تشدید برخورد با پلاک های مخدوش,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، سرهنگ فیروز کشیر معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اعلام کرد با افرادی که ارقام و پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش یا دستکاری میکنند برخورد قاطع خواهند داشت.

سرهنگ کشیر افزود: بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، دستکاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک به عنوان یک جرم محسوب می شود و در واقع افرادی که با آگاهی این کار را انجام می دهند به عنوان مجرم شناخته می شوند و علاوه بر فرار از قانون مسئولیت اقدام غیر قانونیشان را به عهده شهروندان دیگر می اندازند، بنابراین، قانون مجازات حبس از شش ماه تا یک سال را برای افرادی که اقدام به تغییر در ارقام و مخدوشی پلاک می‌نمایند، تعیین نموده است.

این مقام نظامی با اشاره به اهمیت اقدامات پلیس در رصد و شناسایی خودروهایی که اقدام به دستکاری پلاک می‌کنند، بیان کرد: پلیس راهور به صورت مستمر نسبت به رصد و شناساسی خودرو های پلاک مخدوش اقدام و ضمن شناسایی و احصاء مشخصات واقعی پلاک مراتب را جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع خواهد داد و این امر از طریق کنترل و رصد تصاویر دوربین های سطح شهر و جدا سازی پلاک های مخدوش ها و همچنین به صورت کنترل نامحسوس نیز صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از رانندگان توجهی به این موضوع ندارند و نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو با روش‌های مختلف از قبیل دستکاری ارقام، سیاه کردن پلاک و استفاده از طلق‌های دودی اقدام می‌کنند که لازم است برای جلوگیری از ارتکاب رانندگان به این تخلف و سوءاستفاده‌های احتمالی، برخورد لازم با این رانندگان صورت گیرد.

وی تأکیدکرد: این اقدامات نه تنها به جلوگیری از اعمال غیرقانونی کمک می‌کنند، بلکه باعث حفظ امنیت و حقوق شهروندان نیز می‌شوند.

سرهنگ کشیر با بیان اینکه اکثر پلاک‌های مخدوش توسط پلیس قابل شناسایی هستند، افزوده: افرادی که به این تخلفات مجرمانه اقدام می‌کنند، نمی‌توانند از نظر امنیتی از دیدگاه پلیس فرار کنند و از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک