یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ساعت ۹:۱۸
 مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

 اتمام اولین مدرسه سبز خراسان شمالی، نیازمند ۵۰ میلیارد اعتبار است

 مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که نخستین مدرسه سبز استان مهرماه سال ۱۴۰۴ بهره‌برداری شود، گفت: برای اتمام این پروژه به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 اتمام اولین مدرسه سبز خراسان شمالی، نیازمند ۵۰ میلیارد اعتبار است,

 امین فلاح کوشکی، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» اظهار داشت: اولین ساختمان سبز استان در قالب مدرسه در حال اجرایی‌شدن است که در این ساختمان با استفاده از پنل خورشیدی و جمع‌آوری آب‌های سطحی سعی بر مدیریت سبز انرژی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام قسمت‌های این ساختمان صرفه‌جویی انرژی به‌صورت کامل در نظر گرفته شده است، گفت: براین‌اساس درخت‌هایی که از ساختمان قدیمی موجود بودند نیز قطع نشدند و به‌گونه‌ای در بین سازه لحاظ شدند.

 فلاح کوشکی اضافه کرد: در طراحی مدرسه سبز از نظر سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی چندین مدل رفتار انرژی لحاظ می‌شود که بهترین گزینه از جهت‌گیری ساختمان، شکل‌گیری و نحوه چیدمان انتخاب می‌شود.

 این مسئول با اشاره به این موضوع که در این مدرسه ۱۵ کلاس درس تعبیه شده است، گفت: براین‌اساس مهم‌ترین فضا بر اساس عملکرد کلاس درس بود و به‌صورت کامل کلاس ها در جبهه جنوبی جانمایی شدند که از نظر نور هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند و واحدهای کارگاهی و آزمایشگاهی که استفاده کمتری دارند در بخش شمالی تعبیه شده‌اند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون در فاز اسکلت بنا بر اساس قرارداد، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: همچنین از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز برای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان لحاظ شده است.

 

 این مسئول خاطرنشان کرد: مساحت این بنا ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که پیش‌بینی براین‌اساس است که در مهرماه سال ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری برسد.

 فلاح کوشکی ابراز داشت: گفتنی است که برای اتمام این پروژه در موعد تعریف شده به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک